آخرین خبرهایادداشت

سیر شعارهای انتخابات از گشایش کارخانه ها تا تعطیلی!!!/سیمان دیلمان آماج شعارهای انتخاباتی کاندیداها /بستن کارخانه با کدام اصل حمایت از تولید مطابقت دارد/به قلم مدیر مسئول همای گیلان

انتخابات

حتما می دانید که یکی از مهمترین دلایل فاصله مردم با مسئولین سر دادن شعارهای پوچ و توخالی و بدور از عمل می باشد. بدیهی ست هر چقدر شعار بیشتر باشد عمل کمرنگ تر می گردد به طور مثال در صدر اسلام که شعارها از«لات و هبل و عزی» عبور نمی کرد، بسیاری از خواسته ها محقق می شد‌اما کم کم با افزایش شعارها ،تحقق خواسته ها رنگ باخت.
درابتدای انقلاب ما نیز عمل، جانفشانی، هدایت وحمایت از هم نوع بسیار بسیار نمود داشت تا جایی که سردار جنگ انقلاب ما، در جریان عملیات شیمیایی ماسک خود را به یک سرباز پیاده می دهد و خود شربت شهادت می نوشد! اینجا هیچ وقت فاصله ای بین مردم و مسئولین حادث نمی شود . این است که سالها از شهادت این سردار بزرگ انقلاب می گذردو همه آحاد مردم حتی برخی مسئولینی که همواره شعار را به عمل ترجیح می دهند در مراسم سالگرد او شرکت می کنند. آری به دلیل گذشت و فداکاری این سری آدم ها بود که آن روزهانمایندگانی که به مجلس می رفتند و افرادی که کاندیدا می شدند شعار عدالت، توزیع عادلانه ثروت ، حرف های عاقلانه و صحبتهایی که پایه واساس علمی داشت را سر می دادند. اما امروز طراز نمایندگی اینقدر تنزول پیدا کرده که هر کس هر حرفی را بدون پشتوانه علمی ،فقط من باب عوامفریبی به زبان می آورد. صحبت از بستن کارخانه سیمان دیلمان می زنند و سه چهار ماه مانده به انتخابات، دایه ی مهربانتر از مادر می شوند! چه ایام منحصر به فردی است !این روزها همه مشکلات را رصد می کنند و حرف از حل همه آنها می زنند ! کسی نیست بپرسد برادر چگونه حرف از بستن کارخانه سیمان می زنی؟ آیا اصلا این امکانپذیر است یا می خواهی با یک سری حرفهای پوپولیستی بر سبد رای خود اضافه کنید؟ پس تکلیف هزینه های میلیاردی جهت احداث آن چی می شود؟اگرآن را ببندیم دنیا برای ما نمی خندد که چگونه بیت المال راهدر می دهند.
اصلا از شما می پرسم چند درصد جوانان در همین بخش موردنظر شما در منطقه اقامت دارند؟ چه عاملی باعث فرار جوانان به طور مثال از بخش دیلمان به شهرهای صنعتی گشته است ؟
از شما سوال می کنیم اگر مقایسه ای داشته باشیم بین اقتصاد کشاورزی در زمان های قدیم با اقتصاد صنعتی (۵۰سال قبل) آیا میزان برداشت محصولات کشاورزی در انقلاب دوم (صنعتی) بیشتر شده است یا کمتر؟
چه باید می کردیم تا کشاورزی ما در این بخش رونق گیرد که نکردیم؟
چرا با زدن حرف های این چنینی به جای داغ کردن تنور انتخابات، ملت را از رای دادن دلسرد می کنید؟ اصلا به خودت زحمت دادی تا مطالعه کنی که برخی کشورهای توسعه یافته که کارخانه سیمان دارندچه اقداماتی کرده اند ؟ایاآنها برای خودکفا بودن سیمان ،مبادرت به بستن کارخانه ی سیمان می نمایند؟؟؟!زدن این حرف چه تاوان سنگینی دارد!!
تعریف شما از حمایت از تولید داخلی چیست؟ تاسی شما از فرموده ی مقام معظم رهبری در این مقوله کجاست ؟ اخر “جان برادر “شمابا این نگاه وطرز تفکر می خواهی بروی مجلس چکار کنید ؟! پر واضح است که : “عرض خود می بری و زحمت ما می داری ”
و چه بسا ” دراین خیال کج، عمرعزیز راتلف میکنی “! اما به شما سفارشی برادرانه دارم ؛ بروید برنامه کشور چین در زمینه کارخانه سیمان را مطالعه کنیدو ببینید “تفاوت ره از کجاست تا به کجا ؟ !”. چرا به جای تعطیلی ، از حمل سیمان توسط لوله های سه جداره (از اسپیلی به ازبرم) را که بحثش چندسال پیش به میان آمد، حرف نمی زنید؟
آن طور که حافظه ام یاری می کند طول این مسیر ۲۱ کیلومتر بود. بروید مطالعه کنید که کشور چین در خصوص دوبرابر این مسیر ، چه اقدامی انجام داد؟ یقینا “هزار نکته ی باریکتر زمو اینجاست !”
من مانده ام چرا برخی از شما نزدیک انتخابات دم از تعطیلی کارخانه سیمان می زنید ؟!
چرا از برنامه عملیاتی خود در زمینه ایجاد اشتغال حرفی به میان نمی آورید؟
آنچه اینجانب را مصمم به نگارش این مرقومه نمود اظهارنظرهای غیرکارشناسی برخی از کاندیداها در زمینه های مختلف بود.
بی تردید هرچه از عمر رسانه ای من می گذرد بیشتر به جمله امام راحل (ره)که فرمودند «مجلس در راس امور است » پی می برم! لذا مردم باید در انتخاب کاندیدا نسبت به دیگر امور حساسیت خاصی داشته باشد و کسانی راکه نه کارنامه ای دارندو نه برنامه ای ، روانه مجلس ننمایند.
برادر از تعطیلی کارخانه سیمان گفتید اما از پارامترهای کنترلی آن حرفی به میان نیاوردید . اصلا خبردارید که رتبه کارخانه سیمان سبز دیلمان در بین صد کارخانه کشور رتبه چهارم است ؟!
اگر قرار است بسته شودپس همه ۹۶ کارخانه سیمانی که در رتبه بعد از کارخانه سیمان سبزهستند باید تعطیل شوندو این یعنی دست تضرع دراز کردن به سمت کشورهای بیگانه .
” حضرت برادر ” که نوای تعطیلی کارخانه سیمان سبز دیلمان را سر داده ای اصلاخبر داری که کشور چین سالیانه یک میلیاردو سیصد تن سیمان تولید می کند و کشور ما ۸۰ میلیون و مقام پنجم دنیا را داریم با بستن این کارخانه سهم تولید و اشتغال به کجا می رسد؟ وتاکید می کنم تاسی از فرموده مقام عظمای ولایت کجا می رود ؟
البته با شما هم عقیده ام که هیچ صنعتی فاقد آلایندگی نیست حتی تولید محصولات خوراکی. لذا باید با تدبیر ،درایت و خلاقیت در جهت رفع نقایص گام برداریم .
/همای گیلان

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا