آخرین خبرهااستان ها

استفاده از ظرفیتهای کشاورزی و گردشگری

ظرفیتهای کشاورزی و گردشگری

گفتگو با دکتر علوی بخشدار رودبنه;

در ابتدای گفتگو دکتر علوی از وسعت و جمعیت بخش رودبنه گفت ;این بخش دارای ۱۸۰ کیلومتر مربع وسعت ۵۴ روستا که ۴۵ تای آنها دارای کد آبادی هستند و شهر رودبنه که ۳۷۰۰ نفر جمعیت و کل جمعیت بخش ۲۶۰۰۰ نفر ساکن این شهر هستند.

دکتر علوی بیان داشت ;۶۰ درصد اراضی کشاورزی شهرستان لاهیجان در بخش رودبنه مستقر است که طبق آمار جهاد کشاورزی تقریبا ۱۴۰۰۰هکتار اراضی زیر سطح کشت وجود دارد.

وی با توجه به الویت پتانسیلهای موجود دربخش رودبنه اظهار داشت;علاوه بر ظرفیتهای کشاورزی استفاده از ظرفیت صنایعی که مرتبط به حوزه توسعه ی کشاورزی و صنایع تبدیلی و ظرفیتهای صنایع دستی و بوم گردی و محصولاتی که تلفیقی از کشاورزی و گردشگری است.

نماینده دولت تدبیر و امید در رودبنه افزود;خوشبختانه با نوار ساحلی به طول ۱۰ کیلومتر که چهار روستای ساحلی را شامل می شود دسترسی به آبهای مرزی داریم ودر همان منطقه در روستای سحر خیز منطقه ی ویژه ی اقتصادی که به تصویب مجلس و هیات وزیران سال ۸۹ رسیده است پیگیر هستیم که این مصوبه از روی کاغذ به اجرا هم برسد.

علوی در ادامه ی گفتگو از تالاب بین المللی امیر کلایه گفت : این تالاب بین المللی در سال ۱۳۵۴ به ثبت کنوانسیون رامسر رسید که با هماهنگی سازمان محیط زیست کشور و استفاده از ظرفیتهای محلی که هشت روستای مجاور تالاب را شامل میشود در حال تهیه ی طرح مدیریت جامع تالاب هستیم به اتفاق جهاد دانشگاهی به عنوان مجری علمی این طرح و مشارکت جوامع محلی و سازمان میراث فرهنگی منطقه که مورد هدف روستای گردشگری هم می باشند.

بخشدار رودبنه با اظهار به اینکه راههای ارتباطی روستایی هدف و الویت این بخش است که به دلیل اقلیم منطقه و بارندگی شدید و استفاده بیش از حد ماشین آلات سنگین کشاورزی در بخش باعث تخریب و آسیب مسیر ها شده است که نیاز به بازسازی دارد.با هماهنگی های صورت گرفته به احیا و گسترش راههای ارتباطی کمک میکنیم.

دکتر علوی در پایان از چشم انداز بخش گفت ;ایجاد منطقه ی ویژه ی اقتصادی که خود به خود باعث ایجاد اشتغال و توسعه ی پایدار در منطقه خواهد شد. با توجه به ظرفیتهایی که در این بخش دیده شده هم از لحاظ توسعه کشاورزی و خدمات و گردشگری. و هم تجارت وجود دارد تمام پتانسیل هایی در یک منطقه ویژه ی اقتصادی که همگون با محیط زیست باشد.

/کاشف خبر

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا