آخرین خبرهاسیاسی

با توافق روسیه و آمریکا؛ ارتش سوریه در حال ورود به منبج

منبجیک منبع میدانی از انتقال تجهیزات گسترده ارتش سوریه به اطراف شهر منبج در شمال حلب با هدف استقرار در داخل شهر و تحویل گرفتن مناطق و مراکز تحت کنترل نیروهای دموکراتیک سوریه خبر داد.

این منبع میدانی به خبرگزاری اسپوتنیک گفت، ‌این اقدامات براساس توافق حاصله بین روسیه و سوریه از یک سو و روسیه و آمریکا و نیروهای دموکراتیک سوریه از سوی دیگر انجام می‌گیرد.

به گفته این منبع، توافق شامل استقرار یگان‌های ارتش سوریه به همراه سلاح‌های سنگین و متوسط در شهر منبج و برافراشتن پرچم سوریه بر فراز مراکز دولتی داخل شهر و ورودی‌ها و خروجی‌های منبج است.

منابع سوری روز شنبه گفتند، ارتش سوریه تجهیزات نظامی شامل سرباز و خودروهای زرهی را به اطراف منبج گسیل کرده و این در پی آن است که کردهای سوریه اعلام کردند به دفاع از آنها توجهی نمی‌شود.

این منابع گفتند، ارتش سوریه نیروهای خود را در طول حد فاصل خودش و نیروهای دموکراتیک سوریه مستقر و مراکز دیده‌بانی را بیشتر کرده است.

در این باره مصطفی بالی، سخنگوی نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) گفت: نیروهای نظام سوریه به سمت جبهه منبج در حال پیشروی هستند و این به ما مربوط نمی‌شود.

ارتش سوریه روز شنبه در کرانه‌ رود فرات در مقابل منطقه تحت کنترل نیروهای دموکراتیک سوریه در حومه شرقی دیرالزور مستقر شد.

کارشناسان می‌گویند، ارتش سوریه دو منطقه تل رفعت و منبج واقع در خط تماس مناطق تحت اشغال ارتش ترکیه و نیروهای ارتش آزاد سوریه را در اولویت و خط قرمز خود قرار داده است و درصدد است این مناطق را به کنترل دولت سوریه درآورد.

منابع میدانی گفتند، ارتش سوریه تجهیزات نظامی را به شهرک العریمه و حد فاصل بین منبج و شهر الباب، جایی که نیروهای ارتش ترکیه هستند فرستاده و در عین حال گشت‌های پلیس روسیه نیز در مرزهای جداکننده منبج از مناطق تحت کنترل ارتش ترکیه و شورشیان سوری از سمت جنوب غربی شهر به سمت العریمه در حال گشت زنی هستند.

/خبرآنلاین

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا