آخرین خبرهااستان ها

وزیر آموزش و پرورش در همایش مدیران آموزش و پرورش گیلان؛ تربیت انسان‌هایی در تراز جمهوری اسلامی مهمترین ماموریت آموزش و پرورش / استاندار گیلان دارای ظرفیت‌های مثبت به ویژه در موضوعات فرهنگی است

استاندارگیلان

وزیر آموزش و پرورش گفت: تربیت انسان‌هایی با قابلیت ویژه و در تراز جمهوری اسلامی از مهمترین ماموریت های آموزش و پرورش است.
به گزارش تدبیر شرق؛ دکتر محسن حاجی میرزایی عصر امروز در همایش مدیران آموزش و پرورش استان گیلان در بندرانزلی اظهار کرد: منکر مشکلات موجود نیستیم اما باید از زاویه دیگری به آنها نگاه کرد چرا که دغدغه اصلی وزارت آموزش و پرورش، انجام درست ماموریت های محوله است و اگر روی ماموریتمان متمرکز شویم، مشکلات چهره دیگری پیدا می کند.
وی با اشاره به اینکه فرهنگیان به عنوان قشر فرهیخته جامعه باید برای حل مشکلات تدبیر کنند، افزود: رویکردی که جایگاه سازمانی افراد را تنزل می دهد باید جای خود را به یافتن راه حل برای رفع مشکلات بدهد و باید با کمک و همفکری در شرایط سخت کنونی، چاره ای برای کار مفیدتر فرزندان این مرز و بوم اندیشیده شود.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه توسعه یافتگی محصول ذهن خلاق آدم هاست، تاکید کرد: باید در ازای همه مشکلات راه حلی نیز اندیشیده شود و همگان دست در دست هم و با همدلی و همراهی تدابیر لازم را بیاندیشند.
وی با تاکید بر اینکه تربیت انسان‌هایی با قابلیت ویژه و در تراز جمهوری اسلامی از مهمترین ماموریت های آموزش و پرورش است، تصریح کرد: باید با کمک هم مشکلات را از روی دوش آموزش و پرورش برداریم.
دکتر حاجی میرزایی با اشاره به لزوم ارتقای سطح اقتصادی مدارس کشور با مناسب سازی گفت: به دنبال ایجاد شرایط بهتر برای بودجه آموزش و پرورش هستیم و در این راستا مولد سازی دارایی های آموزش و پرورش در سطح کشور در دستور کار وزارتخانه قرار دارد.
وی با بیان اینکه همه جهت گیری ها در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گرایش به سمت رشته های فنی و حرفه ای است، ادامه داد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در صورتی اجرایی می شود که پیوندهایمان را با همه دستگاه های اجرایی در بخش های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی برقرار کنیم.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه باید نظام آموزش محور در ساحت‌های شش گانه عبادی، اخلاقی، دینی ، اقتصادی، علمی و فرهنگی گام بردارد، افزود: با این کار دانش آموزی که از تحصیل خارج می شود؛ می تواند روی پای خود بایستد و علاوه بر اینکه مستاصل و منزوی نیست، قدرت دفاع از خود در همه زمینه ها را نیز داشته باشد.
دکتر حاجی میرزایی با اشاره به اینکه یک مدیر با صلاحیت و خلاق می تواند بسیاری از مشکلات را حل کرده و جانشین همه کاستی ها باشد، اظهار کرد: بر اساس ارزیابی های انجام شده کیفیت آموزشی، امروز محل نقد جدی است و باید روی سنجش و ارزشیابی با جدیت توجه شود.
وی گفت: باید از ظرفیت خیرین بیشتر استفاده شود اما با این تفاوت که بجای استفاده از چند خیر بزرگ از چند هزار خیر کوچک استفاده کرده و با این کار فرهنگ مشارکت را گسترش داده و با استفاده از ظرفیت های کمک محلی و منطقه ای، کاستی ها را رفع کنیم.
دکتر حاجی میرزایی با بیان اینکه باید مدارس از انزوا خارج شده و بوسیله ترکیب با خانواده و محله با آنها در تعامل و پیوند موثر باشد، تاکید کرد: عدالت آموزشی، محور دیگر مدنظر آموزش و پرورش است و معتقدم حق همه مردم است که از آموزش با کیفیت برخوردار باشند و وظیفه ماست که برای تامین و توزیع عادلانه کیفیت چاره ای بیاندیشیم.
وی استاندار گیلان را دارای ظرفیت‌های مثبت به ویژه در موضوعات فرهنگی توصیف کرد و گفت: از ظرفیت دکتر زارع که نگاهی مثبت به مسائل فرهنگی خصوصاً آموزش و پرورش دارد باید به صورت جدی استفاده کرد.
/gilan.ir

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا