آخرین خبرهاعلم و تکنولوژی

پلیس رباتیک با دنیای واقعی جور در می آید؟ / از محدودیت ها تا قابلیت های هوش مصنوعی در تامین امنیت شهروندان

پلیس رباتیک

پلیس رباتیک یکی از جدی ترین ایده های دنیای فناوری است. ایده ای که این روزها در ایالات متحده در حال اجرا است. با این وجود به نظر می رسد این ایده در همه زمانها موفق ظاهر نمی شود و گاهی با برخی حواشی رو به رو می شود. درست مثل اتفاقی که در پارکینگ سالت لیک پارک رخ داد.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، همه چیز از زمانی آغاز شد که یک شهروند آمریکایی تلاش کرد با فشردن دکمه (۹۱۱) روی بدنه این ربات، با پلیس تماس بگیرد، تا یک دعوای سنگین را مدیریت کند. اما این ربات به جای اجابت کردن فرمان وی به او گفت از من دور شو و ناگهان حرکاتی غیرقابل پیشبینی انجام داد.

پلیس رباتیک با دنیای واقعی جور در می آید؟ / از محدودیت ها تا قابلیت های هوش مصنوعی در تامین امنیت شهروندان

گوبارا فردی که این حادثه برایش رخ داده است می گوید: “من دکمه را فشار می دادم اما ربات می گفت از جلوی من دور شوید و مرتب زنگ می زد.” او فکر می کرد شاید این ربات که قدش ۵ فوت بود می تواند به وی برای حل مشکلاتش کمک کند. در نهایت با شماره گیری ۹۱۱ از تلفن شخصی، حدود ۱۵ دقیقه بعد، پس از پایان دعوا ، یک زن روی یک برانکارد  به  آمبولانس منتقل شد.

میان صحنه درگیری نیز این ربات همچنان در مسیر پیش برنامه ریزی شده خود می چرخید و هیچ اقدام درخور توجهی در این خصوص انجام نداد. درواقع به نظر می رسد این عملکرد ربات پلیس با فیلمهای علمی تخیلی تفاوت هایی بسزا دارد. این ربات تقریباً ۴۰۰ پوند هزینه راه اندازی دارد.

 این ربات که به طور رسمی “اچ پی روبوکاپ” نامیده می شود  از ماه ژوئن در حال گشت زنی در سالت لیک پارک  است ولی به نظر می رسد نتوانسته به شکلی که انتظار می رفت از پس وظایف خود بربیاید. درواقع به نظر می رسد افراد نمی توانند به این ربات تکیه کنند. ماجرا از این قرار است که دکمه هشدار این ربات هنوز به اداره پلیس وصل نشده است. رئیس پلیس منطقه نیز تاکید کرده است که این ربات هنوز د مرحله پیشرفت است و قابلیت های آن تکمیل نشده است.

پلیس رباتیک با دنیای واقعی جور در می آید؟ / از محدودیت ها تا قابلیت های هوش مصنوعی در تامین امنیت شهروندان

ربات اچ پی روبوکاپ یکی از بیش از ۷۰ ربات امنیتی مستقل است که توسط نایتسکوپ ساخته شده است. این شرکت فعال در سیلیکون ولی می گوید که این ربات ها گرچه به عنوان ربات های امنیتی شناخته می شوند و خودران هستند اما هنوز تا اجرای موارد امنیتی پیچیده به شکل مستقل فاصله دارند.

با این وجود بی انصافی است اگر توانایی های این ربات را دست کم بگیریم. این ربات توانایی تهیه تصاویر ۵k را دارد و این تصاویر با کیفیت عالی ۳۶۰ درجه تولید می کند و می تواند در هر دقیقه ۱۲۰۰ صفحه را اسکن کند درواقع این ویدئو ها می تواند برای پلیس بسیار مهم باشد. البته در حال حاضر این ویژگی  فقط برای نایتسکوپ قابل دسترسی است ولی پلیس در حال کار برای فعال سازی است.

/انتخاب

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا