آخرین خبرهااستان ها

در یکصد و دهمین جلسه شورا؛اسماعیل حاجی پور، رئیس شورای شهر رشت مطرح کرد: وعده تخصیص ۲۰۰ میلیارد تومان برای احیای دو رودخانه شهر رشت توسط دکتر نوبخت / در صورت تصویب لایحه عوارض مالیات بر ارزش افزوده، فاجعه‌ای بزرگ برای شهرداری‌ها رقم می‌خورد / ۲۱۰ میلیارد ریال به پاکبانان پرداخت می‌شود

رشت

به گزارش تدبیر شرق, اسماعیل حاجی پور رئیس شورای شهر رشت در یکصد و دهمین جلسه شورا با تبریک فرارسیدن هفته نیروی انتظامی، اظهار داشت: کارکنان نیروی انتظامی همانند پرسنل سایر دستگاه‌های خدمت رسان همچون آتش‌نشانی و بیمارستان‌ها همواره در حال آماده‌باش هستند تا امنیت را حفظ نمایند. ما نیز از تمامی این افراد کمال تشکر و قدردانی را داریم.
وی با اشاره به دیدار اخیر اعضای شورا با دو تن از نمایندگان رشت در مجلس شورای اسلامی، بیان داشت: در این جلسه اعضای شورا خواسته‌های خود را مطرح کردند که یکی از مهم‌ترین آن‌ها بحث رودخانه‌های شهر رشت بود که از همین رو دکتر محمد باقر نوبخت معاون رئیس‌ جمهور قول مساعد بابت تخصیص ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار دولتی به ‌منظور ساماندهی رودخانه‌های شهر رشت را دادند.
رئیس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه مشکلات رودخانه‌های رشت که طی سال‌ها ایجاد شده، تنها توسط یک دستگاه حل نخواهد شد، اذعان داشت: بازگشت رودخانه‌های شهر رشت به وضعیت اولیه نیازمند همراهی تمامی دستگاه‌هاست.
وی با اشاره به تهیه نقشه اجرایی ساماندهی رودخانه‌های رشت از محل تبصره سه، اظهار کرد: با تلاش همکارانمان مقرر شد تا عملیات ساماندهی و احیاء بخشی از رودخانه‌ها آغاز شود، امروز افزایش یافتن میزان آلودگی رودخانه‌های شهر رشت یک معضل جدی محسوب می‌شود.
حاجی پور با اشاره به احداث سد عزیز کیان در لاکان با ظرفیت ۲۰ میلیون متر مکعب، گفت: این سد به‌منظور احیای رودخانه‌های شهر رشت عملیاتی خواهد شد و این برنامه نیز در ردیف بودجه قرار داده شده است.
رئیس شورای شهر رشت با اشاره به لایحه حذف عوارض شهرداری‌ها، اذعان داشت: لایحه‌ای به مجلس ارسال شده که بر اساس آن درصدی از حق عوارض مربوط به شهرداری‌ها به بخش‌های دیگری واریز می‌شود که در صورت تصویب، فاجعه‌ای بزرگ برای شهرداری‌ها ازجمله شهرداری رشت رقم می‌خورد.
وی با اشاره به پرداخت ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومانی ارزش افزوده به شهرداری رشت، تصریح کرد: قطعاً برای انجام بهتر امورات، حل مشکلات و همچنین افزایش خدمات‌دهی شهرداری رشت نیازمند حمایت و مساعدت‌های لازم نمایندگان مجلس هستیم.
رئیس با اشاره به برنامه‌ریزی برای دیدارهای هفتگی با مدیران دستگاه‌های اجرایی در صبح روزهای چهارشنبه، افزود: در این جلسات برای حل مشکلات شهری تصمیم‌گیری خواهد شد.
وی همچنین با اشاره به موضوع اصلاح بودجه شهرداری، بیان داشت: قانون‌گذار اجازه دارد تا بودجه عمرانی شهرداری را حدود ۴۰ و بودجه جاری را حدود ۶۰ درصد پیش‌بینی کند؛ اما باید یک گروه تخصصی بر بودجه‌نویسی شهرداری رشت نظارت داشته باشد.
حاجی پور ادامه داد: بر اساس این لایحه اصلاحیه قرار شده است تا مبلغ ۲۱۰ میلیارد ریال برای پرداخت هزینه رفت ‌و روب و جمع‌آوری زباله به پاکبانان پرداخت شود.
/رشت شورا

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا