آخرین خبرهااستان هااسلایدر

استاندار گیلان در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح؛ نقش مهم پلیس در تحقق حقوق شهروندی/ شاخص های امنیتی استان بهبود یافت

نیروهای مسلح

استاندار گیلان گفت:تحقق ,حقوق شهروندی در گرو تلاش‌های سبزپوشان نیروی انتظامی است.

به گزارش تدبیر شرق؛ دکتر ارسلان زارع صبح امروز در مراسم صبحگاه نیروهای مسلح استان گیلان که به مناسبت هفته نیروی انتظامی برگزار شد، با بیان اینکه نیروی انتظامی منزلت و جایگاهی رفیع نزد مردم دارد، افزود: نیروی انتظامی مظهر و نماد اقتدار، نظم و آرامش و حاکمیت قانون در جامعه است.

وی به شعار امسال هفته ناجا تحت عنوان « پلیس هوشمند؛ امین مردم» اشاره کرد و اظهار داشت: این شعار برگرفته از بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه مردم می‌خواهند ناجا قوی و مقتدر، هوشمند و پیچیده و سالم و امین باشد، است.

وی اظهار داشت: تحقق امنیت اجتماعی، اخلاقی و روانی از ارکان پیشرفت و سربلندی هر ملتی است.

نماینده عالی دولت در گیلان ایجاد نظم و امنیت را مهمترین وظیفه پلیس دانست و گفت: انجام این وظیفه با رعایت قانون ممکن است.

وی با اشاره به اینکه برای تحقق قانون و برقراری امنیت، نیازمند پلیسی مقتدر و دانش بنیان هستیم، افزود: پلیس باید از فناوری، تکنولوژی، دانش و امکانات روز استفاده بیشتری کند.

رئیس شورای تأمین استان امنیت سرمایه‌گذاری و روانی را از وجوه مهم دیگر امنیت در جامعه عنوان کرد و گفت: در سایه وجود امنیت سرمایه‌گذاری و روانی، محیطی آرام برای بهبود فضای کسب و کار فراهم و اشتغال در جامعه ایجاد می‌شود.

وی افزود: با اشتغالزایی بسیاری از آسیب‌های اجتماعی کاهش و براین اساس جامعه به سمت رشد و تعالی سوق پیدا می‌کند.

دکتر زارع خاطرنشان کرد: اشتغال، سرمایه‌گذاری، عمران، آبادانی و توسعه استان گیلان با امنیت و آرامش اجتماعی و همکاری مردم و بخش خصوصی قابل تحقق است.

استاندار گیلان با بیان اینکه برقراری و حفظ امنیت، محصول تعامل و کار همگانی به ویژه با مشارکت و همراهی مردم است، اظهار داشت: تمامی نیروهای انتظامی و نظامی، نیروهای امنیتی و قضایی در اجرای برنامه‌های راهبردی کشور همراه با مردم آگاه، با حفظ اقتدار کشور و نظام جمهوری اسلامی و ایثار و فداکاری تلاش شبانه‌روزی می‌کنند.

وی افزود: تحقق برنامه‌های رئیس‌جمهوری در خصوص حقوق شهروندی نیز در گرو تلاش‌های سبزپوشان نیروی انتظامی و همه‌ی حامیان و عاملان اجرای قانون در جامعه است.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به بهبود برخی شاخص‌های امنیتی و انتظامی استان در شش ماهه نخست سال جاری گفت: رتبه نخست در کشف جرائم، ارتقاء سطح پاسخگویی پلیس، استفاده و بهره‌مندی از دولت الکترونیک کاهش شکایات مردم و قدرانی آنان از پلیس نمونه‌هایی از توفیقات ناجا در استان گیلان است.

وی با قدردانی از تلاش‌های مستمر اعضای شورای تأمین خصوصاً دستگاه قضایی، سپاه پاسداران، سربازان گمنام امام زمان (عج)، فرماندهان و کارکنان ناجا اظهار داشت: برخورد با اخلال‌گران نظم و امنیت عمومی، قاچا کالا و مواد مخدر و ایجاد آرامش و امنیت برای مردم فهیم از انتظارات مستمر اینجانب است.

در این مراسم استاندار گیلان از یگان‌های نمونه حاضر در این مراسم سان دید و مجاهدت‌های تعدادی از خانواده‌های شهدا، جانبازان، آزادگان، بازنشستگان، کارکنان و خیران امنیت ساز تجلیل کرد.

/gilan.ir

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا