آخرین خبرهااستان ها

در جلسه کمیسیون ایمنی راههای استان؛ روند کاهشی آمار تصادفات گیلان در نیمه اول امسال/تاکید استاندار گیلان بر لزوم آموزش‌های ترافیکی و مدیریت هوشمندانه در جهت کاهش تصادفات

تصادفات

استاندار گیلان بر لزوم آموزش‌های ترافیکی و مدیریت هوشمندانه در جهت کاهش تصادفات تاکید کرد و گفت: آمار تصادفات گیلان در نیمه اول امسال روند کاهشی را نشان می دهد.
به گزارش تدبیر شرق؛ دکتر ارسلان زارع عصر امروز در جلسه کمیسیون ایمنی راههای استان که با حضور رییس پلیس راه کشور برگزار شد، با تبریک هفته نیروی انتظامی به تلاشگران این عرصه به ویژه در حوزه پلیس راه، اظهار داشت: در نوروز، فصل تابستان و ایام تعطیل گردشگران بسیاری گیلان را به عنوان مقصد سفر انتخاب می کنند که این امر افزایش تردد در شبکه حمل و نقل زمینی را به همراه دارد.
نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به حجم بالای ورود خودرو به گیلان در طول سال، افزود: ورود حجم بالای مسافر در گیلان زمینه ساز بروز تصادفات است اما در نیمه اول امسال آمار تصادفات استان روند کاهشی را نشان می دهد.
وی بیان داشت: تصادفات رانندگی یکی از مهمترین دلایل مرگ و میر است که بخشی از این تصادفات ناشی از عوامل انسانی و بخشی هم مربوط به ایمنی خودرو و راه‌ها است.
استاندار گیلان کاهش تلفات جاده‌ای را ناشی از آموزش‌های ترافیکی دانست و گفت: هرچقدر این آموزش‌ها جدی‌تر دنبال شود، یقیناً شمار تلفات جاده‌ای کاهش محسوسی پیدا خواهد کرد.
نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه ایمن سازی نقاط پرحادثه در دو عملیات کوتاه مدت و بلند مدت انجام می‌شود، بیان داشت: با توجه به اینکه گیلان جزو پنج استان پر تردد جاده ای در کشور است، ارتقاء ایمنی راه‌ها علاوه بر نصب علائم در تمامی مولفه های آن از جمله تعریض جاده، جداسازی راه‌ها و روشنایی مسیر ضرورت دارد.
وی با بیان اینکه حوادث جاده‌ای آسیب‌های ثانویه‌ای را نیز در پی‌دارد، گفت: آثار روانی و روحی بسیاری ناشی از تصادفات برای خانواده‌ها و بازماندگان دردناک است و منجر می‌شود به جامعه آسیب جدی وارد کند.
استاندار گیلان با اشاره به نقش آموزش به ویژه در مقاطع ابتدایی و راهنمایی، گفت: تولید انیمیشن و آموزش‌های مستمر در صداوسیما می‌تواند تا حد زیادی از شمار آسیب‌های جاده‌ای بکاهد.
دکتر زارع با بیان اینکه عابران و راکبان موتورسیکلت در استان گیلان بیشترین قربانیان تصادفات هستند و حدود دو سوم از تصادفات را به خود اختصاص می دهند، بر لزوم آموزش فرهنگ ترافیک تاکید کرد و گفت: نظارت و آموزش خانواده ها در حفظ و حراست از کودکان و کهنسالان موثر است.
رئیس پلیس راه کشور نیز در این جلسه به اجرای طرح ملی تحلیل آماری و مطالعه میدانی تصادفات اشاره و تاکید کرد: این طرح بعد از اربعین حسینی(ع) به صورت آزمایشی و پایلوت کشوری در استان گیلان آغاز می‌شود.
وی افزود: استان گیلان از جمله استان‌هایی است که اجرای اقدامات فرهنگی برای جلوگیری و کاهش تصادفات جاده‌ای نتایج مطلوبی را به همراه دارد.
سردار حسینی با اشاره به اینکه استان گیلان ۴ درصد راه‌های کل کشور را دارد، گفت: با این وجود، ۶ درصد تصادفات کشور در گیلان اتفاق می‌افتد.
/gilan.ir

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا