آخرین خبرهااقتصادی

جعفرزاده ایمن آبادی در جمع اعضای شورا مطرح کرد: آمادگی مشروط نوبخت برای اختصاص بودجه احیای رودخانه‌ها|حذف یارانه پنهان طی بازه زمانی ۳ تا ۵ ساله

یارانه

جعفرزاده ایمن آبادی با اشاره به اینکه نمایندگان شهرستان رشت با علاقه برای خدمت به مردم شهر رشت گام بر میدارند، اظهار کرد: بسیاری از اقدامات در شهر را شورا از طریق نمایندگان می توانند به نتیجه برساند.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با حضور در جمع اعضای شورا گفت: به شورای شهر رشت بابت انتخاب آقای حاجی پور به عنوان رئیس شورا تبریک می گویم.
وی با بیان اینکه ممکن است که از نظر فکری با برخی از اعضای شورا همسو، نباشم، افزود: اعضای شورای شهر رشت در این دوره بسیار با تجربه و کار بلد هستند و معلوم نیست که در دوره های دیگر شاهد چنین ترکیب خوبی باشیم یا خیر؟!
جعفرزاده ایمن آبادی با اشاره به اینکه نمایندگان شهرستان رشت با علاقه برای خدمت به مردم شهر رشت گام بر میدارند، اظهار کرد: بسیاری از اقدامات در شهر را شورا از طریق نمایندگان می توانند به نتیجه برساند.
وی با اشاره به تبصره ۱۸بافت های فرسوده گفت: نمایندگان برای انجام این کار آمادگی لازم را داشتند و حتی نامه ارسال کردیم و خودم به شخصه پیگیر این موضوع بودم اما متاسفانه شهرداری برنامه منسجمی به ما ارایه نکرد.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس افزود: متاسفانه شهرداری و شورا از ظرفیت های قانونی که دولت و مجلس برای کمک تعیین کرده استفاده ای نکردند.

جعفرزاده ایمن آبادی با بیان اینکه در بودجه ۹۷ ظرفیت های خوبی برای کمک به شهر و شهرداری وجود داشت گفت: ۱۵ میلیارد اعتبار در اختیار من بود که همه را یکجا برای ترموا گذاشتم اما در بودجه ۹۸ چنین کاری را نکردیم و برای ورزشگاه های اختصاص دادم چون دیدم کسی از شورا حرکتی نکرده است.

نماینده رشت افزود: برای تراموا به بنده اطلاع دادند که سه و نیم میلیارد پول در خزانه موجود است که برای حل مشکل وقتی پیگیری کردم، به من گفتند که پول پرداخت شد اما هیچ گزارشی که این پول کجا رفت و چه شد، تا الان ارایه داده نشده است.

بودجه ۹۸ از چهار منبع تامین می شود

جعفرزاده ایمن آبادی در ادامه به ظرفیت های بودجه ۹۸ اشاره کرد و گفت: بودجه ۹۸ از چهار منبع تامین می شود که شامل درآمدهای مالیاتی، درآمد نفت، درآمد اختصاصی و فروش اوراق است که دو منبع اصلی مالیاتی و دیگری فروش نفت است و بنده به ضرس قاطع می گویم حدود ۱۵۰ هزار دلار کسری درآمد داریم.

وی ادامه داد: تمام درآمدهای مالیاتی که شامل ۱۵۷ میلیارد تومان است اگر صد درصد تحقق پیدا کند باز هم برای پرداخت حقوق کافی نیست.

جعفرزاده ایمن آبادی با اشاره به اینکه الان با دعوا بر سر لایحه مالیات بر ارزش افزوده راه به جایی نمی بریم، افزود: در حال حاضر همه در تلاش هستند که مالیات ها افزایش یابند و همه به دنبال اجرایی شدن آن هستند.

نماینده رشت در ادامه با بیان اینکه در بودجه ۹۹ این مورد مهم صورت می‌گیرد، تصریح کرد: از الان این سه اتفاق را بیان میکنم که اگر پیشنهاد یا مسئله ای است، بتوانیم در کمیسیون تلفیق عنوان و پیگیری کنیم.
وی ادامه داد: اولین مسئله حذف یارانه پنهان است که بین سه الی پنج سال باید انجام شود. افزایش پایه های مالیاتی نباید به افزایش نرخ های مالیاتی منجر شود، چون نمی خواهیم به مردم فشار بیاید و مسئله سوم اینکه فروش اموال دولت است که این فروش نباید در رابطه با مدارس اتفاق بیافتد.
نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه به رودخانه ها، کمربندی شهر رشت و ترافیک اشاره کرد و گفت: ما سه نفر می توانیم از وزرا وقت بگیریم و از منابع ملی که ۸۳ درصد از اعتبارات آن در دست وزرا است برای این پروژه ها استفاده کنیم.
وی با اشاره به اینکه دکتر نوبخت معاون رئیس جمهور آمادگی پرداخت ۲۰۰ میلیارد تومان برای احیای رودخانه ها را اعلام کرده است، گفت: اما به شرطی که دستگاه مادر این پروژه تضمین دهد تا اعتبار به صورت گوشت قربانی در دستگاهها پخش نشود.

نماینده رشت در پایان گفت: همچنین معاون ریس جمهور قول پرداخت ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای راه اندازی تالار مرکزی رشت را نیز داده است.

/دیارمیرزا

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا