آخرین خبرهااستان ها

استاندار گیلان در جلسه شورای فرهنگ عمومی؛ در مسیر ارتقاء شاخص‌های فرهنگی نیازمند نگاهی فرابخشی و تعاملات جمعی هستیم / مردم گیلان در زمره بهترین‌ها هستند

شاخص‌های فرهنگیاستاندار گیلان با بیان اینکه در بررسی شاخص‌های فرهنگی و اجتماعی مردم گیلان در زمره بهترین‌ها هستند، گفت: برای افزایش و ارتقاء شاخص‌های فرهنگی تنها از طریق یک دستگاه اجرایی نمی توان اقدامی موثر ارائه کرد بلکه نیازمند نگاهی فرابخشی و تعاملات جمعی هستیم.

به گزارش تدبیر شرق؛ دکتر ارسلان زارع پیش از ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان اظهار داشت: گیلان به سبب داشتن مردمانی خوب، نجیب و شریف همواره در موضوعات فرهنگی و اجتماعی به ویژه پس از پیروزی انقلاب در زمینه های گوناگون از جمله دفاع مقدس جزء استان‌های پیشرو بوده است.

وی با بیان اینکه امروز در بررسی شاخص‌های توسعه فرهنگی-اجتماعی، مردم گیلان در زمره بهترین‌ها هستند، تصریح کرد: امنیت و آرامش اجتماعی مطلوب استان که بر اساس معیارهای استاندارد ارزیابی می شود، نشان از فرهنگ بالای مردم، تعامل آنها با مسئولان و همچنین هم افزایی دستگاه‌های اجرایی، انتظامی، قضایی و تقنینی با یکدیگر است.

نماینده عالی دولت در گیلان تصریح کرد: استان گیلان همچون دیگر استان‌ها از حیث آسیب‌های اجتماعی با موضوعاتی مواجه است که بررسی و چاره اندیشی برای آن‌ها از وظایف این شوراست.

وی ابراز امیدواری کرد تا در سایه برنامه‌ریزی‌ها و سیاستگذاری‌ها که حاصل هم افزایی جمعی است، به حل مشکلات دست یابیم .

دکتر زارع گفت: خوشبختانه در برخی از شاخص‌های آسیب‌های اجتماعی همچون طلاق و چندمورد از مصادیق مواد مخدر شاهد بهبود و اثربخشی تصمیمات بودیم.

وی افزود: در هفته دفاع مقدس مردم همراهی و حضور چشمگیری در ویژه برنامه‌های این ایام داشتند که نشان از فرهنگ بالای گیلانیان و پایبندی آنها به ارزش های دینی و ملی است.

وی بر لزوم ارائه راهکارهای عملی در این شورا تاکید کرد و گفت: برای افزایش و ارتقای شاخص‌های فرهنگی تنها از طریق یک دستگاه اجرایی نمی توان اقدامی موثر ارائه کرد بلکه نیازمند نگاهی فرابخشی و تعاملات جمعی هستیم.

استاندار گیلان به آغاز سال تحصیلی جدید در سطح مدارس و دانشگاه ها اشاره کرد و یادآور شد: ظرفیت پانصد هزار نفری دانش‌آموزان و دانشجویان گیلان بستر خوبی برای اجرای فعالیت‌های فرهنگی است.

استاندار گیلان توجه به فرائض دینی به ویژه نماز در مدارس را امری ضروری خواند و گفت: مشارکت و بهره گیری از ظرفیت معلمان و مربیان در اجرای فرائض دینی می تواند نقش موثری در حوزه تربیتی داشته باشد.

وی فعال سازی شورای فرهنگی در بخشداری ها  را مورد تاکید قرار داد و گفت: همه بخش ها باید در حوزه فرهنگ مشارکت موثر داشته باشند.

دکتر زارع در پایان خاطرنشان کرد: انتظار دارم بر اساس اسناد بالادستی از جمله قانون برنامه ششم توسعه، سند آمایش سرزمینی گیلان و سند چشم انداز توسعه اقدامات و تدابیر لازم در موضوعات فرهنگی به انجام برسد.

/gilan.ir

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا