آخرین خبرهااجتماعی

پرداخت تسهیلات فراگیر رضایت بخش نیست/ بانک‌ها می توانند در تقویت مشارکت اقتصادی فعال باشند

تسهیلات فراگیراستاندار گیلان گفت: مدیران بانک‌ها در خط مقدم اقتصاد مقاومتی و توسعه اقتصادی قرار دارند.

دکتر ارسلان زارع صبح امروز در جلسه شورای هماهنگی بانک‌های استان گیلان که با حضور مدیران دستگاه‌های اجرائی عضو کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید برگزار شد، اظهار داشت: درپی تحولات منطقه‌ای و تشدید تحریم‌های ظالمانه، غیرقانونی و غیراخلاقی دولت آمریکا، به منظور گذر از شرایط سخت اقتصادی موجود باید از تمام ظرفیت های موجود در کشور به خوبی بهره مند شد.

وی به برخورداری گیلان از ظرفیت های مطلوب در حوزه های مختلف اشاره کرد و افزود: تقویت بخش خصوصی در مسیر پیشبرد اهداف اقتصادی کشور، یک ضرورت است و در تحقق این مهم بانک‌ها مهمترین مولفه محسوب می شوند.

وی اظهار داشت: پرداخت تسهیلات فراگیر همواره یکی از تاکیدات رییس جمهوری بوده که روند اجرای آن در استان رضایت بخش نیست، لذا باید پرداخت این اعتبار به متقاضیان واجد شرایط، تسریع و تسهیل شود.

دکتر زارع با اشاره به نقش بانک‌ها در مسیر توسعه استان و لزوم تقویت جایگاه آنان، گفت: نباید نسبت به مشکلات و نیازمندی های استان بی تفاوتی وجود داشته باشد.

وی اقتصاد مقاومتی و رونق تولید را از منویات رهبر معظم انقلاب و تاکیدات رییس جمهوری عنوان کرد و اظهار داشت: مدیران بانک‌ها در خط مقدم اقتصاد مقاومتی و توسعه اقتصادی قرار دارند.

نماینده عالی دولت در گیلان، راهنمایی و توجیه متقاضیان شبکه بانکی را از دیگر موضوعاتی خواند که نیازمند همکاری دستگاه های اجرایی با مدیران حوزه بانکی است.

وی میزان پرداخت تسهیلات ازدواج در سال۹۷ از سوی بانک‌های گیلان را مطلوب ارزیابی کرد و با تقدیر از بانکهای فعال در این بخش گفت: باید تلاش شود تا آبان ماه سالجاری میزان پرداخت وام ازدواج به ۸۰ درصد افزایش پیدا کند.

وی تاکید کرد: نباید به عواملی که موجب سلب اعتماد عمومی می شود، دامن زد بلکه باید با شفاف سازی اقدامات، زمینه رضایتمندی ارباب رجوع را فرا گیرد.

/جارستان

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا