آخرین خبرهااجتماعی

نماینده رشت در صحن علنی مجلس: وزارت کشور شهرستان شدن بخش‌های تابعه شهرستان رشت را اجرائی کند

شهرستان

نایب رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس می‌گوید: از آنجا که شاهد حذف نام شهدا در چنیدن شهر بودیم باید با این اقدام تلخ توسط وزارت کشور برخورد قاطع شود، عاملین این اقدام باید عزل شوند.

 به گزارش تدبیر شرق,غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس و نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی عصرروز(یکشنبه ۷ مهرماه) نطق میان دستور خود را به شرح ذیل قرائت کرد؛

بسم‌الله الرحمن الرحیم

یاد شهدا و فرماندهان شهید دفاع مقدس را گرامی می‌دارم و قدردان زحمات آتش نشانان ایثارگر هستم.

از نصایح مقام معظم رهبری در جمع اعضای مجلس خبرگان رهبری تشکر می‌کنم و امیدوارم همه مسئولان در چارچوب این فرمایشات و رهنمودها عمل کنند و از سخنرانی رئیس جمهور محترم در سازمان ملل و دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب متشکر و قدردانی می‌کنم.

جناب آقای رئیس!

متاسفانه در هفته دفاع‌مقدس در چند شهر شاهد حذف نام شهدا بودیم، باید با این اقدام تلخ توسط وزارت کشور برخورد قاطع و جدی می‌شد و هرکس در هر مقام و جایگاهی -که به خودش اجازه داد نام شهدا را حذف کند- باید عزل می‌شد لذا از وزیر کشور تقاضا دارم گزارشی از این اقدام ناگوار به مجلس و مردم ارائه کند.

متاسفانه در همین هفته دفاع مقدس به جای گرامیداشت جایگاه ایثارگران هجمه‌های وسیع ناجوانمردانه برعلیه سهمیه‌های دانشگاهی ایثارگران صورت پذیرفت، سازمان سنجش و وزارت علوم بجای اینکه توضیح دهند چرا برنامه ششم توسعه در سال گذشته در پذیرش دانشجویان مشکل نداشت و امسال دچار مشکل شد موجبات توهین به ایثارگران اعم از خاندان معظم شهدا، جانبازان، آزادگان و رزمندگان را فراهم کرد. سازمان سنجش با تغییر رویه برخلاف سنوات گذشته موجبات این مشکل بود.

وزیر محترم علوم به‌جای ارسال لایحه اصلاح سهمیه ایثارگران لایحه حذف سایر سهمیه‌های ناحق فرزندان اعضای هیات علمی را ارائه کند، این مجلس نباید هیچ اقدامی برعلیه ایثارگران انجام دهد.

در این زمان که دشمن تمام توان خودش را بسیج کرده که مردم را ناراضی و ناامید کند، عدم دقت در حذف یارانه‌ها و حذف یارانه مردم گرفتار، تشدیدکننده مشکلات خواهد بود و از دولت محترم تقاضا دارم نهایت دقت را اعمال کند.

پرداخت مطالبات جامعه ایثارگران، خانواده معظم شهدا و بازنشسته‌های دانشگاه علوم پزشکی و جهاد کشاورزی و آموزش و پرورش در اسرع‌وقت صورت پذیرد، سزاوار نیست یک نفر ۳۰ سال کار صادقانه انجام دهد و پرداخت دستمزد ۳۰ ساله‌اش، ۳۰سال دیگر طول بکشد!

وزیر محترم آموزش و پرورش، فرهنگیان مشکل دارند، مشکل معیشتی دارند، شرمنده خانواده‌های‌شان هستند به دلیل شخصیت اجتماعی نمی‌توانند در سایر مشاغل آزاد مشغول شوند شما در زمان رای قول دادید برای ارتقای معیشت فرهنگیان اقدامات جدی انجام دهید، هنوز خبری از رتبه‌بندی فرهنگیان نیست! هیچ دلیل منطقی و قانونی برای عدم اعمال مدرک تحصیلی فرهنگیان نیست، آموزش و پرورش باید زمینه ارتقای سطح تحصیل و علمی کارکنان خودش را فراهم کند نه اینکه مانع شوند متاسفانه اخباری می‌رسد مبنی بر اینکه فرهنگیان دستمزد تصحیح اوراق چند سال گذشته خودشان را دریافت نکردند، از وزیر آموزش و پرورش تقاضای حل این مشکلات را دارم.

وزیر آموزش و پرورش!

یک رویه واحد در جذب نیروهای نهضتی و حق‌التدریسی‌ها وجود ندارد و این تعارض، تفاوت و تبعیض موجبات نارضایتی و مشکلاتی را فراهم کرده است لذا تقاضای رفع مشکل دارم.

وزیر کشور؛ اگر به دنبال توسعه روستاها و  معکوس کردن مهاجرت است برای دهیاران فکر جدی کند، دهیاران هیچگونه رابطه استخدامی ندارند و به دلیل نداشتن آینده روشن نمی‌توانند دلگرم روستا شوند و به دنبال مشاغل دیگر هستند، وضعیت استخدامی دهیاران توسط وزیر کشور مشخص و تعیین تکلیف شود.

جناب آقای رئیس جمهور!

۲ سفر به استان گیلان داشتید، از تخصیص اعتبارات و اقداماتی که انجام داده اید متشکرم اما متذکر می‌شوم که هنوز پروژه‌های بزرگ در استان گیلان نیمه کاره است!

آقای رئیس‌جمهور راه آهن قزوین به رشت را به انزلی، کاسپین و بندر آستارا وصل کنید تا توجیه اقتصادی داشته باشد، با توجه به خطراتی که در جنوب کشور و سواحل جنوبی شاهد آن هستیم از ساحل امن دریای خزر برای تخلیه و بارگیری کالاها استفاده کنید و در استان گیلان اقتصاد دریا محور را پویا کنید.

آقای رئیس جمهور مانع از ریختن آب شیرین ۲۲ رودخانه استان گیلان به دریای کاسپین شوید، سدهای لاستیکی را آغاز و به نقطه مطلوبی برسانید. سزاوار نیست استان گیلان با حجم سالیانه بالغ بر ۱۰۰۰میلی لیتر بارندگی از بی آبی رنج ببرد و در بعضی از نقاط نتواند زمین های خودش را کشت کند با احداث سدهای لاستیکی بخش اعظمی از مشکل بی آبی استان مرتفع می‌شود.

آقای رئیس جمهور!

متاسفانه برای کشاورزان گیلانی اعم از برنج کاران و چای‌کاران اقدام جدی انجام نشد، تمامی خدمات داده شده مسکن‌های موقت بود و اقدام ریشه ای و ماندگار انجام نشد، باور بفرمایید اگر برای برنج با برنامه علمی اقدام می‌شد تحت هیچ عنوان نیاز به واردات برنج نداشتیم، با الفاظ بازی می‌شود و بعد دولت تصویب می‌کند “در زمان برداشت برنج، برنج وارد نمی‌شود” چرا به کشاورزان توهین می‌شود شما نباید برنج وارد کنید در هر فصل برنج وارد کنید کشاورز آسیب می‌بیند.

آقای رئیس جمهور کشورهای همسایه به سمت گردشگری رفتند، شمال کشور برای پذیرش گردشگر دارای نعمات بکر الهی است، چرا مشکل زیرساخت های استان حل نمی‌شود؟، چرا آزادراه قزوین به رشت که چندین بار افتتاح شد به اتمام نمی‌رسد؟، چرا در زمان تعطیلات، زمان سفر به شمال باید ۲ تا ۳ برابر افزایش پیدا کند؟ چرا دستور سریع اتمام آزادراه را نمی‌دهید؟

جناب آقای رئیس جمهور چرا مانع از اجرای تقسیمات کشوری می‌شوید، شهرستان رشت دارای بخش‌هایی است که هر بخشی از چند شهرستان دیگر بزرگتر و دارای جمعیت بیشتر است، عدم شهرستان شدن “سنگر” و “کوچهصفهان” و “نشت نشا” و “خشکیجار” و “خمام” مانع پیشرفت و توسعه این بخش ها شده است، همگی استعداد شهرستان شدن را دارند اما هنوز با یک بخشداری و چند دهستان زیرنظر یک فرمانداری مرکز استان مشغول خدمات هستند که به‌هیچ عنوان امکان سرویس ‌دهی را به دلیل وسعت و جمعیت بالا را ندارند و وقتی از عوامل وزارت کشور سوال می‌شود می‌گویند حق با شماست اما رئیس جمهور مانع اجرای تقسیمات کشوری است! تو را به‌خدا شهرستان شدن بخش‌های تابعه شهرستان رشت را اجرائی کنید.

آقای رئیس جمهور برای صنایع تعطیل شده و بیکاری جوانان گیلانی و رشتی فکر عاجل کنید اقتصاد مقاومتی با تعطیلی کارخانجات و بیکاری کارکنان در تناقض است. آقای رئیس جمهور نگاه به تولید و تولیدکننده باید تغییر کند با این بانک‌های رباخوار مشکل تولید حل نمی‌شود ستاد رفع موانع را با اختیارات تام و کامل فعال کنید همانند کشورهای غربی و اروپایی به تولیدکننده با اولویت تولید منجر به صادرات تسهیلات ارزان قیمت و حتی بلاعوض به‌عنوان سیاست های تشویقی ارائه کنید.

/دیارمیرزا

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا