آخرین خبرهااستان ها

استاندار گیلان در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه؛ دستاورد سفر دکتر روحانی به سازمان ملل تجلی اقتدار و عزت ملی ایران اسلامی بود / تسهیلات اشتغالزایی باید به صورت کامل جذب شود

برنامه‌ریزی و توسعه

استاندار گیلان با اشاره به اینکه سخنرانی دکتر روحانی در سازمان ملل تجلی اقتدار و عزت ملی ایران اسلامی بود، گفت: مسئولان، یکپارچه کمر همت به تعالی ایران عزیز و سربلند بسته‌اند و در این مسیر همگان باید به تمامی ارکان حاکمیت در کشور کمک کنند.

به گزارش تدبیر شرق؛دکتر ارسلان زارع صبح امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان گیلان با اشاره به اینکه سخنرانی دکتر روحانی رئیس‌جمهور کشورمان در سازمان ملل متحد، تجلی اقتدار و عزت ملی ایران اسلامی بود، افزود: صف دیدار مقامات کشورهای مختلف برای ملاقات برای رئیس‌جمهوری ایران اسلامی، یکی از جلوه‌های مهمی بود که باعث افتخار همه ایرانیان شد به ویژه آنکه رئیسان‌جمهوری برخی دولت‌های اروپایی، بیش از یک بار از فرصت مذاکره با دکتر روحانی استفاده ‌کردند.

وی خاطرنشان کرد: در مقطع کنونی که ایران اسلامی شاهد هجمه‌های وسیع و کم سابقه دشمنان علیه عزت و اعتبار ملت ایران است، نیازمند تقویت انسجام ملی برای گذر از شرایط دشواری هستیم که بی‌تعهدی برخی ابرقدرت‌ها آن را بوجود آورده است.

نماینده عالی دولت در گیلان افزود: مسئولان، یکپارچه کمر همت به تعالی ایران عزیز و سربلند بسته‌اند و همگان در این مسیر باید به تمامی ارکان حاکمیت در کشور کمک کنند.

وی یکی از نتایج و ثمرات برنامه‌ریزی صحیح را ایجاد اشتغال عنوان کرد و گفت: مدیران باید اهتمام کافی برای تأمین سهم گیلان در حوزه اشتغال از بودجه‌های ملی و منابع متمرکز را داشته باشند.

استاندار گیلان بر ضرورت تسریع در روند اجرای مصوبات شورای برنامه‌ریزی و توسعه، کمیته برنامه‌ریزی شهرستان‌ها و مبادله موافقت‌نامه‌ها در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تأکید و تصریح کرد: با اختصاص بخش اول اعتبارات باید پروژه‌ها جان تازه‌ای بگیرند و در این مسیر انضباط مالی دستگاه‌ها مورد تأکید جدی است.

وی با تأکید بر استفاده از ظرفیت‌های پیش‌بینی شده در قانون بودجه و برنامه ششم توسعه برای هر دستگاه گفت: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ظرفیت‌های قانونی متناسب با هر دستگاه را به منظور پیگیری بیشتر در اختیار آنان قرار دهد.

وی اجرای ادامه خط ریلی قزوین-رشت به سمت انزلی و بندرکاسپین و سپس آستارا را یکی از مهمترین محورهای توسعه گیلان دانست و اظهار داشت: پیگیری مستمر در جهت تسریع اجرای این پروژه‌ها مهم باید همواره در دستور کار باشد زیرا مزایای تحقق آن علاوه بر استان به کشور و فراتر از آن به منطقه برمی‌گردد.

دکتر زارع به تأکید خود در همایش شهرداران مبنی بر ضرورت حمایت از بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری‌ها تأکید و تصریح کرد: توسعه گیلان به تنهایی توسط دولت محقق نمی‌شود بلکه در این مسیر نیازمند حضور بیشتر سرمایه‌گذاران بخش خصوصی هستیم.

وی ایجاد مناطق‌ ویژه اقتصادی را گام مهمی برای توسعه گیلان و مردم دانست و افزود: در این مسیر باید تلاش کنیم موانع توسعه مناطق ویژه ی اقتصادی گیلان برطرف شود.

 استاندار گیلان ادامه داد: البته این توسعه باید به شکلی باشد که با رعایت قوانین و دستورالعمل‌ها و بررسی دقیق آن محدودیتی برای مردم ایجاد نکنیم.

نماینده عالی دولت در گیلان به قرارگرفتن در آستانه فصل سرما و افزایش میزان  بارش‌ها اشاره کرد و گفت: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی باتوجه به آغاز فصل بارش درخصوص لایروبی رودخانه‌ها اعتبارات دستگاه‌های متولی این حوزه را در اولویت قرار دهد و دستگاه‌های مذکور اقدامات مورد نیاز را هرچه سریع‌تر آغاز کنند.

در این جلسه محمدصادق حسنی رئیس مجمع نمایندگان استان، مهرداد بائوج لاهوتی، غلامعلی جعفرزاده و جبار کوچکی نژاد از نمایندگان مردم گیلان در مجلس شورای نیز در خصوص موضوعاتی همچون ضرورت فعال شدن دستگاه‌ها در مسیر گسترش فعالیت سرمایه‌گذاران با حمایت نمایندگان، استفاده از ظرفیت‌های قانونی بوجه و برنامه ششم توسعه، لزوم انسجام بیشتر دستگاه‌ها و انعکاس مشکلات و موانع توسعه استان به نمایندگان در جهت پیگیری‌های ملی و لزوم لایروبی رودخانه‌ها و کانال‌ها باتوجه به قرارگرفتن در آستانه فصل سرما مطالبی بیان داشتند.

/gilan.ir

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا