آخرین خبرهاسیاسی

تحلیل مشاور فرمانده کل قوا از سفر رئیس‌جمهور به سازمان ملل/ سردار حسن‌زاده: کسانی که نان انقلاب را خوردند معمولا ثابت قدم هستند

سردار حسن‌زاده

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با بیان اینکه سیاست آمریکا سیاست زور و سیاستمداران آن اهل خدعه و فریب اند، گفت: آمریکائی ها معنی قدرت نفوذ ایران را بخوبی می دانند.

به گزارش تدبیر شرق ,به نقل از سپاه نیوز، سردار سرلشکر پاسدار سید یحیی صفوی، دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در مراسمی که به عنوان هفته دفاع مقدس و به همت عقیدتی سیاسی ستاد کل نیروهای مسلح در محل این ستاد برگزار گردید، در جمع کارکنان ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به فرصت های هفته دفاع مقدس گفت: هفته دفاع مقدس فرصتی است برای بازتولید فضیلت ها، رشادت ها و مدیریت و ارزش های بر آمده از فداکاری های جوانان برومند ایران اسلامی در سالهای دفاع مقدس و فداکاریهای بزرگ ارتش و سپاه و بسیج و عزیزان جهاد سازندگی و بازتولید این حماسه بزرگ هم اکنون می تواند در پیکره جامعه ما و فضای جنگ اقتصادی، تولید اقتدار ملی و پیروزی کند.

وی افزود: اگر ملت ما و مسئولان بتوانند هم اکنون از تجربه ها و و آموزه های دفاع مقدس خوب بهره مندی کنند، بویژه از عوامل پیروزی آفرین و اقتدار آفرین و عواملی که ما را در آن برهه حساس از مشکلات عبور داد، می توانند از تنگنای محاصره و تحریم اقتصادی و جنگ عملیات روانی عبور کنند.

سرلشکر صفوی با اثر گذاری دو رخداد انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در طول تاریخ گفت: برخی از رخدادها و حوادث جامعه انسانی از یک نقطه شروع می شود ولی در آن نقطه باقی نمی ماند و بازتابها و تاثیر و اثر گذاری هایش از نقطه آغاز به مناطق پیرامونی گسترش پیدا می کند. آنچه امروز در منطقه می گذرد تحت تاثیر دفاع مقدس ملت بزرگ ایران به رهبری حضرت امام (ره) که توام با شجاعت و برومندی جوانان ایران و هماهنگی بین نیروهای مسلح بود، و همچنین رهبری مقام معظم رهبری قرار دارد.

سرلشکر صفوی ادامه داد: حقیقتاشکل گیری نهضت مقاومت یا نظریه مقاومت محصول بازتولید دفاع مقدس است.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با اشاره به قدرت گیری جمهوری اسلامی ایران در بعد منطقه ای افزود: قدرت ما از ایران فراتر رفته است و ما از یک قدرت ملی تبدیل به یک قدرت منطقه ای شده ایم و آمریکائی ها معنی قدرت نفوذ ایران را بخوبی می دانند و فشارهایی که به ایران وارد می کنند در نتیجه عصبانیت آنها از قدرت نفوذ ایران است، اگر اتفاقات یکی دوروزه در مجمع سازمان ملل را رصد کنیم می توان دریافت که رفتار ایران در مقابل رفتار آمریکائی ها منطقی، توام با صلابت است و ایران آنقدر قدرتمند شده که می تواند این فشارها را تحمل کند واز پس آن بر آید و آمریکائی های و صهیونیست ها و دست نشانده های آنها ضعیف شده اند و نشانه ضعف آمریکا را در عدم کنترل اوضاع در سوریه و ناتوانی آنها در ساقط کردن بشار اسد می توان یافت.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با اشاره به رفتار آمریکا در طول تاریخ و رفتار دوگانه آنها افزود: آمریکائی ها و سیاستمداران آن اهل خدعه و فریب هستند و رفتار آنها نشان می دهد که تمام قوانین و معاهدات بین المللی را به راحتی بر هم می زنند و به هیچ یک از حقوق انسانی و تعهدات از جمله حقوق بشر، محیط زیست و قوانین بین المللی احترام نمی گذارند و سیاست آمریکائی ها سیاست زور است و خواسته آنها این است که دیگران بایستی تابع آنها باشند.

کسانی که نان انقلاب را خوردند معمولا ثابت قدم هستند

همچنین باشگاه خبرنگاران جوان نوشت:

فرمانده سپاه سیدالشهدا استان تهران و از رزمندگان دوران دفاع مقدس، گفت: معتقدم گذشته، حال و آینده سپاه با انقلاب اسلامی گره خورده بنابراین آینده سپاه و انقلاب همان چیزی است که در گام دوم انقلاب آمده است؛ انشالله در آینده شاهد یک سپاه انسان ساز خواهیم بود.

حسن حسن زاده فرمانده سپاه سیدالشهدا استان تهران و از رزمندگان دوران دفاع مقدس به موضوعاتی پیرامون دوران دفاع مقدس و شرایط امروز پرداخت که در ادامه خلاصه ای از آن را می‌خوانید:

تقاضای عراق برای مذاکره تنها چند هفته پس از شروع جنگ

*طبق اطلاعاتی که من دارم عراق پس از چند هفته برای اینکه به روند شکست‌ها ادامه ندهد درخواست مذاکره کرد چراکه آن شرایط مطلوب آنها پیش نیامد، خود صدام که نه، اما کشورهایی که از او حمایت می‌کردند تصور این را داشتند که ایران اسلامی و انقلاب آن که تازه به پیروزی رسیده مشکلات درونی دارد، ساختار آن شکل نگرفته و از یک ارتش و قوای نظامی قدرتمند برخوردار نیست؛ تصور آنها این بود که در یک مدت زمان کوتاه بخشی از خاک ایران اشغال و یا ادعای صدام محقق خواهد شد.

*آنها تصور نمی‌کردند شهری مانند خرمشهر بیش از ۳۰ روز در مقابله لشکرها و تیپ‌های دشمن ایستادگی کند، انقلاب اسلامی باعث شد تا توانمندی‌های این ملت که از امام حسین و عاشورا نشأت می‌گیرد برجسته شود.

کسانی که نان انقلاب را خوردند معمولا ثابت قدم هستند

*کسانی که نان انقلاب را خوردند معمولا ثابت قدم هستند، اما اگر مواردی هم وجود دارد نشان می‌دهد که ما مصون نیستیم، اگر امروز کار خوبی انجام می‌دهیم معلوم نیست که فردا هم این گونه باشد؛ این همان فرمایش امام راحل است چه فرمودند میزان حال افراد است، این نشان می‌دهد که ما باید در تمامی عرصه‌ها درست حرکت کنیم.

*هیچ سابقه درخشانی نمی‌تواند مانع از این شود که با فرد متخلف برخورد صورت گیرد و اگر فردی گل می‌کند درست است؛ به طور مثال یک فرد در دورانی خدمات شایسته انجام داده اول اینکه باید آن خدمات شایسته را ادامه بدهد و به کشور و ملت خود خدمت کند، اما اگر لغزش یا خیانتی رخ داد باید با آن برخورد شود؛ نمی‌توان آن را تهاتر کرد.

*عده‌ای می‌گفتند آیا امکان دارد بعد از بیست سال که برخی‌ها دچار چرب و شیرین دنیا شده اند افرادی باشند که به جبهه بروند، اما بارها دیده‌ایم که در بسیاری از حوادث مانند زلزله افرادی حضور دارند که حتی جبهه را ندیدند در حالی که وقت گذاشتند تا به ملت خود خدمت کنند.

* یک سوال از ما همیشه پرسیده می‌شود آیا جوانان امروز مانند گذشته هستند که من باید بگویم بهتر از آن دوران و عمیق‌تر هستند البته نمی‌خواهیم دوران دفاع مقدس را ضعیف نشان دهیم چراکه این دوران ریشه تمام مقاومت‌ها است.

گذشته، حال و آینده سپاه با انقلاب اسلامی گره خورده

* معتقدم گذشته، حال و آینده سپاه با انقلاب اسلامی گره خورده بنابراین آینده سپاه و انقلاب همان چیزی است که در گام دوم انقلاب آمده است؛ انشالله در آینده شاهد یک سپاه انسان ساز خواهیم بود.

* {در پاسخ به این سوال که چرا جنگ نمی‌شود}در این موضوع دو نگاه وجود دارد، یکی بحث محاسباتی یعنی بگوییم که ما چه وضعیت دفاعی داریم و همه دنیا هم خوب می‌دانند که وضعیت دفاعی ما به شکلی است که اگر اراده کنیم پایگاه‌ها و نفرات آنها را خواهیم زد؛ همه خوب می‌دانند که گلوگاه‌های اقتصادی دنیا در اختیار ماست و اگر بخواهیم آنها خواهیم بست.

/خبرآنلاین

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا