آخرین خبرهااجتماعی

وزیر آموزش و پرورش: سرانه آموزشی ۱۰ استان پایین تر از متوسط کشوری است

آموزش و پرورش

وزیر آموزش و پرورش گفت: حدود ۳۰درصد مدارس در سراسر کشور نیازمند ایمن‌سازی و بازسازی است؛ همچنین سرانه آموزشی ۱۰استان کمتر از متوسط کشوری است.

به گزارش تدبیر شرق، محسن حاجی میرزایی صبح امروز در جلسه شورای آموزش و پروش استان قم که در سالن جلسات استانداری قم برگزار شد، عنوان کرد: آموزش و پروش از چند مشکل اساسی رنج می‌برد که مسئله نیروی انسانی، منابع مالی و فضای آموزشی از عمده مشکلات است؛ در این خصوص اقدامات خوبی انجام شده است ولی همچنان مشکلات برقرار است.

وی افزود: حدود ۳۰درصد مدارس در سراسر کشور نیازمند ایمن سازی و بازسازی است؛ همچنین سرانه آموزشی ۱۰استان کمتر از متوسط کشوری است که در تلاش هستیم فضای آموزشی این استان‌ها ارتقا پیدا کند.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: رویکرد در استان‌هایی مانند قم که بیشتر دانش‌آموزان در شهر مستقر هستند، ایجاد مدارس متوسط و بزرگ است که تعداد بیشتری دانش‌آموز را پوشش دهد تا هم از نیروهای بهتری بتوانیم استفاده کنیم و هم فضای رقابتی بهتری بین دانش‌آموزان شکل بگیرد.

وی ادامه داد: در سال جاری، حدود ۱۰۸هزار کلاس در سطح کشور، نیروی انسانی کافی در اختیار نداشت که به طرق مختلف این کسری را تامین کردیم ولی این روش‌ها مطلوب نیست و باید تلاش کنیم تا استاندارد نیرو رعایت شود؛ همچنین باید تمرکز خیرین و مساعدت‌های آن‌ها به سمت تجهیز هنرستان‌ها و پژوهش‌سراهای دانش آموزی سوق داده شود تا در این زمینه شاهد وضعیت بهتری در کشور باشیم.

حاجی میرزایی تصریح کرد: بودجه آموزش و پرورش در سالیان گذشته با مشکلاتی مواجه بوده است که بر بخش‌های مختلف اثرگذاشته است و امیدواریم با اصلاح بودجه در سال ۹۹، شاهد وضعیت بهتری باشیم.

وی اضافه کرد: با پیگیری‌های انجام شده، قسط اول مطالبات پایان خدمت بازنشستگان پرداخت شده است و به زودی قسط بعدی نیز پرداخت می‌شود که در این خصوص اعتبارات لازم تامین شده است.

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: با توجه به اینکه روند نیروی انسانی با نزدیک شدن به سن بازنشستگی، روند نزولی است، لازم است که در این خصوص اقدامات مناسب صورت گیرد تا با مشکل نیروی انسانی ماهر مواجه نشویم.

وی خاطرنشان کرد: حق آموزش یک حق همگانی است و باید همه افراد جامعه از از آموزش با کیفیت بهره‌مند شوند لذا در این خصوص اقدامات و طرح‌های انجام گرفته است تا همه دانش آموزان از یک سطح کیفی متناسب بهره‌مند شوند.

حاجی میرزایی تاکید کرد: با توجه به آمارهای ارائه شده، نگرانی‌هایی در خصوص شیوع آسیب‌های اجتماعی وجود دارد و نیاز است در این خصوص اقدامات مناسب علی الخصصوص در استان قم که دارای جایگاه بالایی در جهان اسلام است، صورت گیرد تا شاهد وضعیت بهتری در مدارس باشیم.

وی گفت: تنها آموزش و پرورش قدرت بازدارندگی دانش‌آموزان از ابتلا به آسیب‌های اجتماعی را دارد و باید این موضوع مورد توجه قرار بگیرد و در این خصوص نیاز است که نگاه به اموزش و پرورش یک نگاه سرمایه‌ای باشد؛ نگاه به مهارت‌ها و توانمندی دانش‌آموزان بسیار مهم و مورد تاکید است تا دانش‌آموز بعد از خروج از مدرسه بتواند با مهارت‌هایی که کسب کرده، از ابتلا به آسیب‌های اجتماعی مصون بماند.

/انتخاب

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا