آخرین خبرهااستان ها

استاندار گیلان در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر؛ ساماندهی، جمع‌آوری، نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادین متجاهر برای ایجاد امینت روانی و فرهنگی امری ضروری است

امینت روانی و فرهنگی

استاندار گیلان گفت : ساماندهی، جمع‌آوری، نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادین متجاهر برای ایجاد امینت روانی و فرهنگی، حفظ آبرو کشور و استان لازم است.

به گزارش تدبیر شرق؛دکتر ارسلان زارع عصر امروز در جلسه شورای هماهنگی مبارز با مواد مخدر اظهار داشت: حمایت اجتماعی از بهبود یافتگان و آسیب دیدگان مواد مخدر امری ضروری است.

وی تصریح کرد: به منظور اجرایی کردن دقیق، مطلوب و هر چه بهتر طرح یاریگران زندگی ضرورت دارد دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، کمیته‌های تخصصی و شهرستان‌ها متناسب با شرایط خاص استان ضمن محوریت قرار دادن برتری‌های ویژه استان در زمینه‌های عملی، ورزشی،‌ گروه‌های مرجع، طرح‌های نوآورانه و ابتکاری خود را در این خصوص تهیه و برای حمایت مالی به دبیرخانه شورای هماهنگی استان ارسال نمایند.

نماینده عالی دولت در گیلان همچینین گفت: دستگاه‌های فرهنگی، پیشگیری بویژه صدا و سیمای مرکز استان در جهت جریان سازی، آگاهی بخشی و گفتمان سازی در بین جامعه و مردم برنامه‌ریزی و همکاری لازم را بعمل آورند.

استاندار گیلان با بیان اینکه ساماندهی، جمع‌آوری، نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادین متجاهر برای ایجاد امینت روانی و فرهنگی، حفظ آبرو کشور و استان لازم است اظهار داشت: فرمانداران شهرستان‌های تابعه استان همکاری‌های لازم را در خصوص بررسی و اعلام آمار دقیق معتادان متجاهر شهرستان و کمک به تأمین هزینه درمان از طریق شهرداران، دهیاران، خیرین، بخش خصوص و… اقدام و هکاری لازم را با اداره کل بهزیستی و پلیس مبارزه با مواد مخدر بعمل آورند.

وی همچنین به منظور دست‌یابی به آخرین آمار و اطلاعات افراد در معرض خطر اعتیاد در استان و در مدارس و انجام برنامه‌ریزی‌های مناسب در حوزه پیشگیری، درمان و صیانت اجتماعی گفت: دانشگاه علوم پزشکی استان آمار و اطلاعات معتادین بدست آمده در جریان اجرای طرح سیب در استان (سامانه یکپارچه، بهداشت) و آموزش و پرورش آمار و اطلاعات دانش آموزان معتاد در جریان اجرای طرح نماد (نظام مراقبت‌های اجتماعی دانش آموزان) به دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان ارسال نمایند.

دکتر زارع به ضرورت حمایت اجتماعی از بهبود یافتگان و آسیب دیدگان مواد مخدر تأکید کرد و خواستار توانمند سازی، اشتغال و صیانت اجتماعی از معتادان بهبود یافته و خانواده‌های آنان و اولویت‌در پرداخت تهسیلات برایشان شد.

/gilan.ir

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا