آخرین خبرهااجتماعیگزارش تصویری

شهردار رشت: مساجد می توانند پایگاه های ترویج اخلاق شهروندی باشند

مساجد

شهردار رشت در دیدار با مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد گیلان با بیان اینکه مساجد می توانند محور ترویج اخلاق شهروندی باشند، گفت: ریشه مذهبی و اعتقادات جوانان در مساجد شکل می‌گیرد و ما هم باید فراهم‌ ساختن امکانات و بستر های حضور کودکان و نوجوانان و جوانان در مساجد، زمینه های باور اعتقادی را در آنها افزایش دهیم.

به گزارش تدبیر شرق، ناصر حاج محمدی در این دیدار با تاکید بر ساماندهی فعالیت های درون مساجد، گفت: در طول دوران مدیریتم در شهرهای مختلف همواره توجهی ویژه‌ به فعالیت های مساجد و هیئت های مذهبی داشته ام.

وی در ادامه افزود: کمک به مساجد باید در راستای فعالیت های مرتبط در آنها باشد تا شأن این مکان مقدس به عنوان کانون های فرهنگی و اعتقادی جامعه حفظ شود.

شهردار رشت همچنین تاکید کرد: باید با حفظ کاربری عبادی و اعتقادی مساجد، فضاهای دیگری برای انجام فعالیت های اقتصادی و درآمدی مسجد در نظر گرفته شده و درآمد حاصله نیز برای انجام برنامه های مختلف مسجد استفاده گردد.

دکتر حاج محمدی خواستار شناسایی نیازهای جوانان مسجدی و رفع نیازهای مساجد شد و گفت: در دنیای ارتباطات امروز که انواع وسایل ارتباطی در دسترس کودکان است ما هم باید تلاش کنیم تا کودکان و نوجوانان جامعه با تربیت مسجدی بزرگ شوند و شخصیت آنها شکل بگیرد.

 

گفتنی اینکه مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد گیلان هم در این نشست از ارائه آموزش های شهروندی با محوریت مساجد در سراسر استان در آینده نزدیک خبر داد.

حجت الاسلام محمدعلی رضوانی نژاد به تشریح اهداف و وظایف کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان گیلان مطابق با اساسنامه جدید پرداخت و با اشاره به فعالیت ۱۰۰ کانون در مساجد شهر رشت گفت: اساسنامه کانون های فرهنگی و هنری مساجد مورد تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی است که بر این اساس، برخی مدیران مرتبط با حوزه مسجد از سیاستگذاران این در این زمینه هستند.

 
/rasht.ir

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا