آخرین خبرهاسیاسی

مجلس در بودجه ۹۹ مطالبات فرهنگیان را به صفر برساند/ ضرورت استخدام معلمان حق‌التدریس

بودجه

معاون سابق استانداری گیلان گفت: مجلس در بودجه ۹۹ مطالبات ۹۰۰ میلیاردی فرهنگیان را به صفر برساند.

سیدمحمد احمدی در آستانه سال تحصیلی جدید مدارس در دیدار با جمعی از فرهنگیان بخش‌های سنگر و کوچصفهان شهرستان رشت با اشاره ضرورت آموزش مهارت به دانش‌آموزان مقاطع مختلف تحصیلی اظهار داشت: انتقال مهارت‌های فضای مجازی، زندگی اجتماعی و فنی و حرفه‌ای به دانش‌آموزان ضرورتی انکارناپذیر است.

وی با بیان اینکه در کشورهای توسعه یافته مدت زمان آموزشی تا ۲۴۰ روز از سال ادامه دارد یادآور شد: افتخار می‌کنم که تجربه معلمی را در سوابقم دارم و به عنوان یک معلم فکر می‌کنم باید کاری کنیم تا دانش‌آموزان شادترین لحظاتشان را در مدارس بگذرانند.

معاون سابق استانداری گیلان با اشاره به بدهی ۹۰۰ میلیارد تومانی دولت به معلمان، تصریح کرد: در تمامی دولت‌های چند دوره گذشته شاهد کم‌مهری به این قشر زحمتکش بوده‌ایم و امیدواریم در بودجه ۹۹ مطالبات فرهنگیان به صفر برسد.

احمدی با اشاره به در پیش بودن آغاز سال تحصیلی جدید، گفت: مهرماه ماه مهربانی و آغاز تلاش و کوشش امیدان و آینده‌سازان کشور بوده و ماه مهر همواره نماد تحصیل علم و پویایی جامعه است.

وی با تاکید بر اینکه معلمی جایگاهی والا در جوامع بشری و به ویژه نزد خداوند متعال دارد، اظهار داشت: معلمان طبیبان فرهنگی، تربیتی و آموزشی جامعه هستند و نسل‌های بعدی را در مدارس تعلیم و تربیت می‌کنند.

فرماندار سابق شهرستان رشت با بیان اینکه معتقدم همه کودکان توانایی یادگیری مطالب را دارند و تلاش، پشتکار و انضباط شخصی، موفقیت تحصیلی را تعیین می‌کند، افزود: مطالعات و عادت‌های رفتاری آموزشی است که معلمان به دانش‌آموزان ارائه می‌دهند.

احمدی با تاکید بر ضرورت رفع موانع استخدامی معلمان حق‌التدریس و نهضت سوادآموزی گفت: اختصاص بودجه در این بخش هزینه نیست بلکه سرمایه‌گذاری برای آینده کشور است.

/تدبیر شرق

مطالب پیشنهادی

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا