آخرین خبرهافرهنگی و هنری

اکران فیلم سینمایی “دونده”ساخته امیرنادری درلاهیجان

 " دونده"

انجمن سینمای جوان لاهیجان با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لاهیجان به مناسبت فرا رسیدن ۲۱ شهریور (روز ملی سینمای ایران) اقدام به نمایش فیلم سینمایی ” دونده ” شاهکار امیرنادری از فیلمسازان نام آور سینمای ایران می نماید.

این فیلم قرار است عصر روز شنبه ۲۳شهریور ماه راس ساعت۱۷ در نگارخانه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لاهیجان به نمایش درآمده و مورد نقد و بررسی قرار گیرد.

حضور کلیه علاقمندان به سینما در این جلسه آزاد می باشد.

فیلم سینمایی”دونده” در تایم ۹۴دقیقه در سال۱۳۶۳ ساخته شده است و محصول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است. این فیلم اولین فیلم ایرانیِ ساخته‌شده پس از انقلاب است که توانست توجه جهانیان را به سینمای ایران جلب کند.

فیلم دونده که دهمین اثر بلند امیرنادری فیلمساز صاحب سبک سینمای ایران محسوب میشود تاکنون جوایز بسیار معتبری در جشنواره های معتبر بین المللی کسب نموده است که از آن جمله میتوان به کسب جایزه‌ی بالن طلایی جشنواره‌ی سه‌قاره‌ی نانت فرانسه (۱۹۸۵) ،کسب جایزه‌ی ویژه‌ی جشنواره‌ی بین‌المللی فیلم سنگاپور (۱۹۸۵) وکسب جایزه‌ی ویژه‌ی هیئت‌داوران جشنواره‌ی بین‌المللی فیلم کودکان سینه جونیور فرانسه (۲۰۰۰) اشاره کرد.

فیلم سینمایی ” دونده” دربارهٔ امیرو( با بازی مجید نیرومند ) درباره نوجوان تنهایی است که رؤیایش سفر به آن سوی خلیج فارس را دارد….

/روابط عمومی انجمن سینمای جوان لاهیجان

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا