آخرین خبرهااستان هااسلایدریادداشت

اختلاف طبقاتی و سنگ محکی با معیارتعلیم و تربیت و انسانیت

اختلاف طبقاتی

اختصاصی تدبیر شرق – نوشین میربلوک :

اختلاف طبقاتی و شکاف عمیق اقتصادی وبیداد آن در خانوادها وجامعه در بعضی روزها بسیار تاثیر گذار و تلخ تراست.هفته آخر شهریور ،باشور وشوق آغاز مدرسه همیشه حال وهوای خاص خودرا داشته وپراز خاطرات شیرینی است که همواره این روزهارا کم نظیر جلوه میدهد. ماه مهر ،متفاوت باانرژی مضاعفی که مملو از شور وهیجان دانش آموزان است.

فرزندانی که باید تحصیل کنند ،درس بخوانند وآینده وجایگاهی در کشور خود داشته باشند.بدون هیچ دغدغه و نگرانی دوران تحصیل را سپری کنند.اما هرسال که میگذرد باتوجه به وضیعت اقتصادی پرالتهاب این روزها، هرسال مهر ،سبد خرید کودکان این سرزمین کوچکتر و کوچکتر میشود بطوریکه حتی بعضی از خانواده ها توان خرید همان چند قلم جنس را هم ندارند .
از طرف دیگر ،تفاوت در سطح مدارس وکیفیت آموزش بین مدارس دولتی و غیر دولتی به نوعی اختلاف فاحش طبقاتی را به رخ میکشد .دانش آموزان باید دوراز هر گونه تبعیض و تفاوت تحصیل کنند و با آرامش خاطر و خیالی آسوده تنها دغدغه شان مطالعه و درس خواندن باشد .حواسمان باشد ،فرزندان ما به همان اندازه که معصومند،شکننده وآسیب پذیر هستند ،با خرید لوازم غیر ضروری، پرهزینه که معمولا بازدهی جز چشم و هم چشمی ندارند ،اول مهر را به حسرت برای بعضی اقشار ضعیف تلخ نکنیم.
یادمان باشد ،از همه اقشار جامعه دانش آموزان به مدرسه میروند تا درکنار هم تحصیل کنند .
حداقل در مدارس ،نه به شعار بلکه باعمل سادگی و برابری را جایگزین تجمل وچشم وهم چشمی کنیم.

فرزندان ما با هرنوع کیف و لوازم التحریر میتوانند تحصیل کنند وچه شریف است پدر ومادری که به فرزندش می آموزد سنگ محک آنها تعلیم و تربیت و انسان بودن آنهاست .امسال از خودمان شروع کنیم ومهر را برای همه عزیزان باحس خوب و بدون حسرت آرزو کنیم .درکنار لذت نو شدن و شروع فصلی جدید برای فرزندانمان ،نگاهی به اقشار آسیب پذیر جامعه نیز داشته باشیم .شادی وآرامش خاطر حق همه کودکان است. مهر را برای همه دانش آموزان به مهر در یابیم.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا