آخرین خبرهااستان ها

شهردار بندرانزلی: در ۶۰ روز گذشته حدود ۱۵ کیلومتر لایروبی انهار را انجام دادیم

شهردار بندرانزلی

برای شناسایی نقاط آسیب پذیر از کارشناسان مختلف شهرداری در جلسات متعدد استفاده نمودیم و از طریق مدیریت بحران شهرداری نقاط آبگیر شناسایی شد و در مراحل مختلف خصوصا در چند نقطه حساس شهر لوله گذاری مناطق مورد نیاز انجام شد.

به گزارش تدبیر شرق,دکتر پورقربان شهردار بندرانزلی با بیان اینکه از زمان ورود به شهرداری هدایت آب های سطحی را در نقاطی که مورد نیاز بوده در دستور کار خود قرار دادم عنوان نمود: برای شناسایی نقاط آسیب پذیر از کارشناسان مختلف شهرداری در جلسات متعدد استفاده نمودیم و از طریق مدیریت بحران شهرداری نقاط آبگیر شناسایی شد و در مراحل مختلف خصوصا در چند نقطه حساس شهر لوله گذاری مناطق مورد نیاز انجام شد.
وی افزود: در ۶۰ روز گذشته ۱۵ کیلومتر لایروبی انهار را انجام دادیم علاوه بر آن لوله گذاری های نقاط مختلف، به غیر از جاهایی که باید انجام شود را در دستور کار داریم.
شهردار انزلی در خصوص بارندگی هایی که امروز صبح صورت پذیرفت عنوان نمود: میزان بارندگی و دبی آب بیشتر از میزان قابل انتظار بوده و علاوه بر این ها سایز لوله ها هم پاسخگوی این میزان بارندگی نیست و باعث شد که در چند نقطه آب گرفتگی داشته باشیم.
وی تصریح نمود: در قسمت انزلی در سه نقطه خیابان نواب صفوی، میان پشته و بخشی هم در جلوی دادگستری آبگرفتگی داشتیم که با حضور نیروهای شهرداری در کمترین زمان ممکن و به صورت صد درصد رفع شد اما در بخش غازیان متاسفانه متوجه شدیم که آبفای شهری درست در نقطه خروجی ضلع شمالی خیابان اخترکاویان محلی که هدایت آبهای سطحی از انجا می گرفته اقدام به احداث تصفیه خانه نموده و جلوی مسیر این آب ها گرفته شده است که به همین دلیل در منطقه غازیان آب گرفتگی داشتیم.
شهردار انزلی افزود: در سایر نواحی کمتر از دو ساعت از شروع بارندگی نسبت به رفع آبگرفتگی معابر اقدام نمودیم.
وی خاطر نشان کرد: حجم بارندگی و به طبع وسعت کار و اقدامات در انزلی در بعضی از موارد به اندازه ای زیاد است که نمی توان پیش بینی کرد چه زمانی مشکل آبگرفتگی را نخواهیم داشت چون بارندگی و میزان ان در انزلی به طور کامل قابل پیش بینی نیست.

دکتر پورقربان شهردار بندرانزلی یادآور شد: البته مشکل برخی از نواحی به گذشته بر می گردد و عدم دقت لازم در اجرای شیب خیابان ها و در برخی از قسمت ها کف خیابان نسبت به سایر نقاط پایین تر است و به همین دلیل موجب آبگرفتگی می شود که باید در مراحل مختلف، هم مشکلات گذشته مرتفع شود و هم پیش بینی هایی که برای نقاطی که احتمال بروز مشکل وجود دارد در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به لایروبی بیش از ۱۵ کیلومتر از انهار شهر در انزلی و غازیان در ۶۰ روز گذشته عنوان نمود: این می تواند دلیلی بر این باشد که در این راستا تلاش نموده ایم و اگر این اتفاق هم نمی افتاد شاهد مشکلات خیلی بیشتری بودیم هرچند که امروز هم اتفاق خاصی نیفتاد و آبگرفتگی در مدت زمان کمتر دو ساعت رفع شد.
شهردار انزلی در ادامه عنوان نمود: متاسفانه در بازگشایی مسیر های آبگرفته و رفع آبگرفتگی، وجود زباله و بطری ها در مسیر هدایت آب های سطحی تاثیر داشته که البته از شهروندان نیز انتظار می رود در این زمینه نیز همکاری بیشتری با شهرداری داشته باشند و باید به آن میزان از فرهنگ برسیم که شاهد رها کردن زباله در جوب و به تبع آن به وجود آمدن چنین مشکلاتی نباشیم.
وی خاطر نشان کرد: شهرداری در ارتباط با جمع آوری و حمل و پردازش زباله فقط در سطح شهر انزلی سالیانه حدود ۱۲ میلیارد تومان هزینه می کند.
شهردار بندرانزلی با بیان اینکه سعی کردیم که به موقع زباله های جمع آوری شده و پردازش شود اظهار نمود: اسناد و مدارک اقداماتی که صورت گرفته چه در بخش لایروبی و چه در بخش خدمات شهری موجود است و این اقدامات در این شهر بی سابقه بوده و انتظار هم داریم که این تلاش ها به گوش مردم برسد و در کنار انتقاد ها عملکرد ها نیز منتشر شود.
شهردار انزلی در پایان و در مورد نقش رسانه ها عنوان نمود: علاقه زیادی به رسانه ها دارم و افرادی که در خصوص اطلاع رسانی وقت می گذارند و تلاش می نمایند عاشق این حرفه هستند و بنده همواره سعی کردم پاسخگو باشم و انتطار داریم که همواره واقعیت را آنچه که هست به گوش مردم برسانند و از مسئولان مطالبه گر باشند چون همیشه گفته ام رسانه ها پل ارتباطی بین مردم و مسئولان هستند و انتقاد های سازنده را نیز با جان و دل می پذیرم و در جهت رفع آن مشکل نیز نهایت سعی و تلاشمان را انجام خواهیم داد.

/عصر صادق

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا