آخرین خبرهااجتماعیاستان ها

توضیحات مهم شهردار رشت در ارتباط با بارندگی و آبگرفتگی برخی معابر شهری پس از آن

آبگرفتگی

دکتر ناصر حاج محمدی در ارتباط با بارندگی و آبگرفتگی برخی معابر شهر در شب گذشته توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش تدبیر شرق، دکتر ناصر حاج محمدی انجام طرح جمع آوری آبهای سطحی در سالهای اخیر را مهم توصیف نمود و گفت: پروژه بزرگ جمع آوری آبهای سطحی در نقاط بحرانی سطح شهر در برخی از مناطق به صورت کامل اجرا گردید و شهروندان در نقاطی که این پروژه در زمانبندی مناسب و با نظارتهای مورد نیاز اجرا گردیده، حالا با این مشکل مواجه نیستند اما در برخی نقاط باقیمانده که در سالهای ۹۶ و ۹۷ پیمانکار ذیصلاح انتخاب گردیده بود، به دلیل تاخیر ۱۱ ماهه در انتخاب و انتصاب شهردار پیمانکاران مربوطه علی رغم داشتن قرارداد از انجام کار به دلیل عدم هماهنگی بین دستگاه های خدماتی و مدیریت شهری، سرباز زده بودند که در دوره مدیریت جدید شهرداری رشت با یکایک این‌ پیمانکاران مجدداً مذاکراتی برای ادامه عملیات اجرایی پروژه ها انجام شد.

شهردار رشت سپس تصریح کرد: هم اکنون می بایست با پرداخت بخشی از مطالبات و دیون، این‌ پیمانکاران هر چه سریعتر پروژه ها را با فراهم کردن هماهنگی های بیش از پیش شروع نمایند تا انشاءالله با اجرای آنها در آینده شاهد آبگرفتگی های شدید در رشت نباشیم.

دکتر حاج محمدی در توضیح چگونگی اجرای پروژه هدایت آبهای سطحی نیز گفت: شهر رشت به ۶۴ حوزه آبگیری تقسیم شده بود که پس از مطالعات مشاور در این ۶۴ حوزه مشخص شد ۳۲ حوزه از ۶۴ حوزه مشکلات آبگیری دارد و نیاز به اجرای پروژه هدایت آبهای سطحی است.

وی ادامه داد: بعد از انجام این مطالعات طراحی های لازم انجام شد و کار اجرایی و عملیاتی پروژه هم در چند سال گذشته شروع گردید و امروز در نزدیک به ۱۰۰کیلومتر از معابر شهری که مشکلات عدیده آبگیری داشت، مشکل مرتفع شده که این یعنی نزدیک به ۷۵درصد مشکلات مربوطه حل شده است و تنها ۲۵ درصد باقی مانده که بخشی در سال جاری در حال انجام بوده و تا پایان سال به اتمام می رسد و بخشی دیگر به سال آینده موکول می شود.

دکتر حاج محمدی سپس گفت: از ۱۳۵ کیلومتر کل لوله گذاری مورد نیاز شهر رشت تاکنون عملیات لوله گذاری در ۱۰۰ کیلومتر اجرا شده و با انجام ۳۵ تا ۴۰ کیلومتر دیگر مشکل آبگرفتگی شهر به کلی رفع خواهد شد.

شهردار رشت افزود: کار انجام شده تاکنون بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان هزینه برای شهرداری در برداشته که متاسفانه میزان عمده این مبلغ به پیمانکاران پرداخت نشده و مدیریت جدید می بایست این بدهی را پرداخت نماید و از طرف دیگر شهرداری باید برای تکمیل پروژه نزدیک به ۱۰۰میلیارد تومان دیگر هزینه کند.

وی ادامه داد: البته همه دستگاه های مسئول هم باید به موازات شهرداری وظایفشان را در پیش بینی ردیف اعتباری مناسب و کافی برای نگهداری، اصلاح، مرمت و لایروبی شبکه فاضلاب های سنتی و همچنین لوله های آب های سطحی کار شده به صورت هر ساله به انجام برسانند تا شهروندان عزیزمان در چنین مواقعی، آسوده خاطر باشند.

شهردار رشت در پایان گفت: با وجود همه این موارد البته شهرداری رشت در رخداد اخیر با حضور به موقع با تمام توان و نیرو اعم از معاونت های “خدمات شهری”، “حمل و نقل و امور زیربنایی”، “مناطق پنجگانه”، سازمان های مرتبط از جمله “سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی” و “کارگران عزیز خدمات شهری” در این شبهای عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) موجب دلگرمی شهروندان شده است.

/rasht.ir

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا