آخرین خبرهااستان هاسیاسی

حکم انفصال‌ از خدمت شهردار کومله صادر شد!؟ اظهارات متناقض اعضای شورا؛ آیا دفتر شهردار کومله پلمپ شده است؟!

شهردارکومله

اعضای شورای شهر کومله درباره پلمپ دفتر شهردار با حکم مراجع قضایی، اظهارات متفاوتی داشته‌اند و برخی نیز از این رخداد اظهار بی‌اطلاعی کرده و فعالیت شهردار را قانونی دانستند.

به گزارش تدبیر شرق، خبری در رسانه‌ها مبنی بر پلمپ اتاق شهردار کومله شهرستان لنگرود پخش شد که بازتاب زیادی داشت ولی چرایی این موضوع مشخص نبود، خبرگزاری فارس این خصوص گزارشی را درباره چرایی این موضوع از اعضا شورای شهر کومله تهیه‌کرده است.

تأکید مراجع قضایی مبنی بر اجرای حکم انفصال‌ ازخدمت شهردار کومله

بخشدار بخش کومله شهرستان لنگرود با اشاره به ممانعت از ادامه خدمت شهردار کومله در شهرداری این شهر از سوی مراجع قضایی اظهار کرد: به استناد حکم بدوی صادره از سوی هیئت رسیدگی به تخلفات، شورای شهر از مقام قضایی تقاضا کرد و مراجع قضایی نیز پیرو همان تقاضا، دستور انفصال‌ازخدمت شهردار کومله را به مدت یک سال صادر کرده است.

محمدعلی خداجو با اشاره به تأکید مراجع قضایی مبنی بر اجرای حکم انفصال‌ از خدمت شهردار کومله افزود: اجرای حکم به معنای عدم حضور شهردار در محل شهرداری است و شورا باید در پی این حکم، شهردار جدیدی را انتخاب کند.

وی با اشاره به مراسم تجلیل از ورزشکار کومله‌ای و حواشی ایجادشده در این زمینه در جمعه گذشته گفت: طبق اعتراض‌های مردمی و شکایت، پرونده‌ای با همین مضمون در مراجع قضایی به جریان افتاده است.

بخشدار کومله با بیان اینکه برای برگزاری تجمعات و مراسم‌های تجلیل نیاز به گرفتن مجوز از بخشداری است، خاطرنشان کرد: متأسفانه برای برپایی مراسم تجلیل از ورزشکار کومله‌ای به دلیل ماه محرم مجوزی صادر نشده بود.

خداجو با بیان اینکه بیش از این اطلاعاتی در خصوص شهرداری کومله در دست نیست، تصریح کرد: مطمئناً رئیس شورای شهر اطلاعات جامع‌تری در این خصوص نسبت به تخلفات صورت گرفته و حکم‌های صادره دارد.

هیچ نامه‌ای دریافت نکردیم

رئیس شورای شهر کومله نیز با بیان اینکه هیچ‌چیزی در خصوص شهردار به ما ابلاغ نشده، اظهار کرد: خواهشا خبرنگاران در این خصوص هیچ سؤالی از ما نپرسند و هیچ نامه‌ای دریافت نکردیم.

صادق عظیمی همچنین با اظهار بی‌اطلاعی نسبت به رویدادهای روز جمعه در حاشیه مراسم تجلیل از ورزشکار کومله‌ای نیز افزود: در جریان مراسم روز جمعه نیستم، آیا در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی دروغ بگویم؟ شما خبرنگار هستید و می‌خواهید چنین خبری را از ما بگیرید و من هم خبری به شما نخواهم داد، به ما گفته‌اند کمتر حرف بزنید و بیشتر گوش کنید.

ارسال ابلاغیه از سوی مراجع قضایی به شورای شهر

عضو شورای شهر کومله نیز اظهار کرد: ابلاغیه‌ای از سوی بازپرسی مراجع قضایی به مجموعه شورای شهر ارسال‌شده اما رئیس شورا به ما گفتند درباره جزئیات زیاد توضیح ندهیم.

کوروش امیدی راد با بیان اینکه در صورت مستند بودن نامه انفصال‌ازخدمت شهردار کومله باید شهردار جدید انتخاب شود، گفت: دو روز تعطیلات را در پیش داریم و ممکن است هر اتفاقی طی روزهای آینده بیفتد.

عدم اطلاع از ابلاغ یا عدم ابلاغ‌نامه پلمپ دفتر شهردار

عضو دیگر شورای اسلامی کومله نیز با اشاره به پلمپ دفتر شهردار کومله اظهار کرد: بنده چون امروز در شهرداری حضور نداشتم نمی‌دانم و اطلاعات دقیقی از ابلاغ یا عدم ابلاغ‌نامه پلمپ دفتر شهرداری ندارم اما معتقدم بازپرس نمی‌تواند چنین کاری را انجام دهد.

سیده مائده هاشمی با تأکید بر قانونی بودن کار شهردار کومله گفت: بنده نیم ساعت پیش با وزارت کشور صحبت کرده و نتیجه مذاکرات این بود که مراجع قضایی در شرایط کنونی نمی‌تواند دفتر شهردار را پلمپ کند زیرا کار شهردار قانونی بوده است.

وی با اذعان به اینکه شورا هیچ اطلاعی از محتوای ابلاغیه ندارد، تصریح کرد: شهردار کومله به علت مرخصی دو روز در تهران حضورداشته و‌ اعضا شورا هیچ اطلاعی از دلایل و محتوا نامه پلمپ دفتر شهردار ندارند اما چهارشنبه دلایل این کار برای مردم مشخص می‌شود.

از پلمپ شدن یا نشدن دفتر شهردار مطلع نیستم

یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر کومله نیز با اشاره به موضوع پلمپ دفتر شهرداری اظهار کرد: بنده امروز در کومله نیستم و از پلمپ شدن یا نشدن دفتر شهردار مطلع نیستم ولی شهردار کومله قانونا بر کرسی شهرداری نشسته و روند اداری مدیریت شهری را قانونی طی می‌کند.

مسلم نیک‌نام با بیان اینکه شش ماه شهردار کومله بر اساس حکم استاندار، آماده‌به‌خدمت بود، افزود: اگر حکم زده‌شده در خصوص تخلفات شهردار از سوی هیئت بدوی در تهران تائید شود، شهردار از ادامه کار در شهرداری عزل خواهد شد.

سخنگوی شورای شهر کومله با بیان اینکه پس از اتمام دوران آماده‌به‌خدمت شهردار کومله، وی سه ماه است که در شهرداری مشغول به کار است، گفت: فخری رسماً شهردار کومله است و چک امضا می‌کند و سه ماه از حکم آماده‌به‌خدمتی وی می‌گذرد و این نشان می‌دهد منع قانونی برای فعالیت وی وجود ندارد.

وی با اشاره به تبصره سه ماده ۱۳ قانونی شوراهای اسلامی کشور خاطرنشان کرد: بر اساس ابهامات پیش‌آمده، شهردار به مدت کوتاهی به حالت آماده‌به‌خدمت درآمد و اینکه استانداری عنوان تعلیق را برای شهردار به کار گرفته، دروغ است و باید صبر کرد تا حکم اصلی برای انفصال‌ازخدمت یا ادامه همکاری شهردار در کومله صادر شود.

نیک‌نام با اشاره به مراسم تجلیل از ورزشکار کومله‌ای در روز جمعه نیز بیان کرد: ورزشکاری ۷۰۰ کیلومتر پیاده طی طریق کرده و هیچ‌گونه کف و سوتی نبوده و علاوه بر بنده، خانواده شهدا نیز حضور داشتند.

چند عنوان تخلف در پرونده شهردار کومله وجود دارد

یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر کومله نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با ابراز بی‌اطلاعی از جریانات پلمپ دفتر شهرداری اظهار کرد: حدود پنج روز، به دلیل مشکلات شخصی درگیر بوده‌ام و خبری از شهردار و اتفاقات در شهرداری ندارم.

سامان معصومی با اشاره به نامه صادره درگذشته مبنی بر اینکه ماندن فخری در شهرداری وجاهت قانونی ندارد، افزود: ماندن و یا نماندن شهردار کومله در شهرداری را مراجع قضایی مشخص می‌کند و همچنان وی مراحل اداری را در هیئت تخلفات اداری را طی می‌کند.

وی با بیان اینکه اعضای شورا در وادی تکذیب و یا تائید تخلفات شهردار نیست، گفت: شهردار با محکمه اداری در وزارت کشور طرف است و باید آن‌ها تشخیص دهند که فخری تخلفاتی را متحمل شده است یا خیر.

این عضو شورای شهر کومله با اشاره به اینکه چند عنوان تخلف در پرونده شهردار کومله وجود داشته، افزود: یکی از تخلفات شهردار تخفیف‌های برای کمیته امداد بود که به نظر می‌رسد درست باشد چون شهردار اجازه ندارد تخفیف‌های این‌چنینی را اعمال کند.

دفتر شهردار کومله به‌هیچ‌وجه پلمپ نشده است

شهردار کومله با بیان اینکه بنده تابع قانون هستم، اظهار کرد: بنده در همه مواقع تابع قانون بوده‌ام و طبق همین قانون وقتی هیئت بدوی استانداری حکم انفصال پژوهشی می‌زند و فردی به آن اعتراض می‌کند آن حکم کُن لَم یَکُن شده و به وزارت کشور می‌رود.

ولی فخری با اشاره به عدم حکم صادره از سوی استانداری گفت: وقتی به‌حکم هیئت بدوی استانداری اعتراض می‌شود باید به وزارت کشور رفته و در مدت سه ماه وزارت کشور حکم را صادر کند که بعد از گذشت شش ماه این اتفاق نیفتاده است.

وی با تکذیب پلمپ دفتر شهرداری کومله گفت: دفتر بنده به‌هیچ‌وجه پلمپ نشده و تا شنبه این مشکل رفع می‌شود لذا ادعا در خصوص ربط دادن این اتفاق به ماجرای روز جمعه در شهر کومله کذب است.

شهردار کومله با اذعان به اینکه در دوره شهرداری بنده اتفاقات خوبی در این شهرستان رخ‌داده است، تصریح کرد: برای موفقیت در یک شهر باید دست دلال، رانت و سودجویان از بخش‌های مختلف کوتاه شود و در طول این مدت سعی بر این بوده تا دست دلالان را از شهرداری کوتاه کنم و دلیل مخالفت بعضی از افراد به همین دلیل است.

فخری، لازمه ایجاد آرامش در جامعه را گام برداشتن در راه خدا دانست و بیان کرد: وقتی یکسری اقدامات انجام می‌دهیم و دست یک عده کوتاه و منافعشان به خطر می‌افتد دست به تخریب می‌زنند ولی بنده با خدا معامله کرده و برای رضای او کار می‌کنم.

وی با بیان اینکه بنده بچه کومله هستم، خاطرنشان کرد: در طول چهل سال تاریخ کومله کار عمرانی که بنده در این بخش انجام دادم هیچ شهرداری در هیچ دوره شورا موفق به انجام آن نشده است.

نکته قابل‌تأمل در این گزارش اظهار بی‌اطلاعی برخی از اعضای شورا از اقدام انجام‌شده و عدم ارائه توضیح درست در این خصوص بود.

/دیارمیرزا

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا