آخرین خبرهااجتماعیاستان هااسلایدر

استاندار گیلان تاکید کرد: با همت جمعی سطح کیفی دانشگاه های استان را افزایش دهیم

استاندار گیلان

استاندار گیلان گفت: ارتقای سطح کیفی دانشگاه های استان با همت جمعی محقق می شود.

به گزارش تدبیر شرق؛دکتر ارسلان زارع در کمیسیون دانشجویی استان در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید با تسلیت ایام سوگواری حضرت امام حسین (ع) و یارانش، حادثه عاشورا را بزرگترین تراژدی تاریخ بشریت خواند و گفت: این حادثه بزرگ احیاگر اسلام اصیل است.

وی بر لزوم تأسی همه اقشار به ویژه مسلمانان از درس‌های قیام عاشورا که مهمترین آن استقامت، آزادگی، کرامت انسانی و حریت است، تاکید کرد و گفت: در تمامی عرصه ها به ویژه در حوزه آموزش عالی باید در جهت اشاعه فرهنگ عاشورایی تلاش کرد.

دکتر زارع تصریح کرد: در بخش آموزشی علاوه بر غنای علمی، باید بالندگی معرفتی و ارتقای سجایای اخلاقی مورد توجه ویژه قرار گیرد.

استاندار گیلان با اشاره به برنامه ریزی های صورت گرفته برای استقبال از دانشجویان در سال تحصیلی جدید،گفت: امیدواریم با همت جمعی در جهت بهبود سطح کیفی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی به نتایج مطلوبی دست یابیم.

وی تصریح کرد: از اولویت های مهم ما این است که فارغ التحصیلان دانشگاهی در همین استان جذب بازارکار شوند و موجبات توسعه استان را فراهم کنند؛ لذا باید دستگاه‌های اجرایی نسبت به بهره گیری از این ظرفیت ارزشمند توجه ویژه ای داشته باشند.

نماینده عالی دولت در گیلان همچنین به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفندماه سالجاری به عنوان رویداد بزرگ ملی اشاره کرد و افزود: دانشجویان به عنوان قشری آگاه و تاثیرگذار در جریان سازی های فرهنگی-اجتماعی، می توانند در نشاط ، پویایی و افزایش مشارکت در برگزاری انتخابات نقش مهمی داشته باشند.

دکتر زارع خاطرنشان کرد: تقویت رقابت و مشارکت مردم در انتخابات و حضور احزاب و افکار مختلف در این رویداد سرنوشت ساز می تواند در قالب برگزاری کرسی های آزاداندیشی ساماندهی شود.

/gilan.ir

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا