آخرین خبرهااستان هااسلایدرتدبیر ورزشیسیاسی

امام جمعه انزلی: تیم ملوان برای شخص خاصی نیست که پشت درب های بسته برایش تصمیم گیری شود/ نمی شود تیم را عده ای خودمحورانه مدیریت کنند

ملوان

امام جمعه بندرانزلی اعلام کرد: تیم ملوان برای شخص خاصی نیست که پشت درب های بسته برایش تصمیم گیری شود.

حجت الاسلام شمس الدین در خطبه دوم نماز جمعه  با استناد به آیه شریفه «یا أَیُّهَا النَّبِیُّ اتَّقِ اللَّهَ وَلا تُطِعِ الکافِرینَ وَالمُنافِقینَ» اظهار داشت: خداوند متعال در این آیه شریفه خطاب به پیغمبر اکرم که خطاب به همه مومنین است و آنها باید به طریق اولی توجه داشته باشند، نخست رعایت تقوای الهی و دوم عدم متابعت از کافرین و منافقین را بیان می فرماید؛ جامعه اسلامی باید مراقب باشد که در برنامه ریزی ها، سخن گفتن ها و اقدام و عمل در زمین دشمن بازی نکرده و همه در جامعه اسلامی خصوصا مسئولین نباید با رفتار و گفتارشان پازل های نقشه دشمن را تکمیل نکنند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین افزود: در حال حاضر شرایط کشور، منطقه و بین الملل به گونه ای است که باید این آیه شریفه برای همه خصوصا مسئولین در انجام کارها چه مربوط به داخل کشور و چه در عرصه جهانی در همه ابعاد نصب العین باشد و قطعا آنچه خداوند متعال می فرماید، راه نجات و برون رفت جامعه اسلامی، از توطئه های دشمنان است.

خطیب جمعه بندرانزلی در ادامه ضمن تسلیت ایام و نیز تاسوعا و عاشورای حسینی که در پیش است، متذکر شد: همه مردم عزیز و عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) باید سعی کنند در مجالس و دسته های عزاداری در این ایام که اوج حزن اهل بیت(ع) است با شکوه و گسترده شرکت کنند و از فیوضات و برکات بهره مند شوند.

ایشان خاطر نشان کرد: عزاداران حسینی در برگزاری مجالس و دسته های عزاداری، وحدت، انسجام و نظم را حفظ کنند و نیز با عوامل انتظامی و دستگاه های مربوطه همکاری و هماهنگی لازم را داشته باشند؛ در اطراف دسته جات عزاداری شئون اسلامی رعایت شود، همه توجه داشته باشند این یک وظیفه برای ماست خصوصا در عزاداری سیدالشهدا(ع) که برای این هدف مهم قیام کرد.

امام جمعه بندرانزلی خاطر نشان کرد: اهمیت به نماز اول وقت خصوصا در ظهر تاسوعا و عاشورا بسیار مورد توجه است؛ هر سال گفته می شود اما از سوی برخی مورد بی توجهی قرار میگیرد، لازم است دستگاه های متولی رصد کرده و اگر هیاتی توجه نمی کند ضمن تذکر، با آن برخورد کنند؛ سیدالشهدا(ع) وسط میدان جنگ به نماز اهیمت داد و این بی توجهی نسبت به نماز در جامعه اسلامی آنهم در این ایام اصلا قابل قبول نیست.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین ادامه داد: همچنین در این ایام نذورات زیادی در ظرف های یک بار مصرف پخش می شود که متاسفانه سبب می گردد پس از مراسم ها در معابر شهر از انبوهی این ظروف ریخته می شود؛ این امر هم برای محیط زیست مخرب است و هم کار کارگران شهرداری را سخت تر می کند و لذا باید شهرداری مکان هایی را تدارک ببیند و مردم مقید شوند که در آنجا ظروف یکبار مصرف را بریزند.

گام سوم کاهش تعهدات کشور در برجام باید قاطع تر برداشته شود

خطیب جمعه بندرانزلی در ادامه خطبه با اشاره به گام سوم کاهش تعهدات کشور در برجام که از روز گذشته اعلام شده، عنوان کرد: گام های اول و دوم اگرچه میشد محکم تر برداشته شود، در عین حال قدم خوب و مثبتی بود تا اروپایی ها بفهمند جمهوری اسلامی در انجام تصمیم و اراده خود جدی است و در راستای عمل به مسیری که ترسیم می کند مصمم پیش می رود.

ایشان با بیان اینکه گام سوم که مربوط به توسعه تحقیقات هسته ای ماست به دو دلیل باید قاطع تر و محکم تر برداشته شود، تصریح کرد: دلیل اول اینکه در مذاکرات برجام مسئولین گفته بودند در زمینه تحقیق و توسعه هسته ای هیچ محدودیتی را نپذیرفتیم که این اظهارات موجود است و ثبت شده؛ مقام معظم رهبری در ۲ تیر ۹۴ تاکید کردند ادامه تحقیق و توسعه انرژی هسته و فناوری هسته ای یکی از خطوط قرمز ماست که در بحث برجام باید رعایت شود.

امام جمعه بندرانزلی ادامه داد: در تاریخ ۱۳ مرداد ۹۴ وزیر محترم امور خارجه رسما اعلام کرد همه خطوط قرمز نظام در برجام رعایت شده است؛ دو روز پیش و در ۱۳ شهریور ۹۸ رئیس محترم جمهور اظهار داشت گام سوم کاهش تعهدات برجامی، لغو محدودیت های تحقیق و توسعه فناوری های هسته ای است؛ بالاخره کدام حرف درست است؟ رعایت کرده اند یا رعایت نکرده اند؟ اگر رعایت نشده گام سوم خط قرمزی بوده که رعایت نشده است.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین تاکید کرد: در هر صورت گام سوم باید قاطع تر و محکم تر برداشته شود، اینکه ما گاهی اوقات ببینیم در اظهارات مسئولین در کاهش تعهدات برجامی مطلبی بیان می شود و دوباره آخرش یک پرانتز باز می گذارند که اگر تا دو ماه دیگر آنها کاری کردند ما دوباره عقب نشینی می کنیم، حرف اشتباهی است و فقط به معنی پر رو کردن دشمن است؛ با این حرف به دشمن میفهمانند که ما ظاهر را رعایت می کنیم، شما کارتان را انجام دهید.

خطیب جمعه بندرانزلی بیان کرد: گاهی اوقات چیزهایی را میبینیم و میشویم، و نمی دانیم جامعه چه قضاوتی می کند؛ در کنفرانس رسانه ای سران سه قوه وقتی می خواهید از جلسه گزارش دهید با طعنه و تمسخر به قوه قضائیه می گویید غذا به ما اطعام مسکین کردند، یعنی هم و غم شما شکمتان است؟ این نشان می دهد شما برای سفره خودتان بیشتر از سفره مردم اهمیت قائلید؛ در این سالها سفره مردم هرچه کوچکتر شد و حتی عده ای سفره شان برچیده شد، سفره برخی بزرگ و بزرگ تر شد.

ایشان با تاکید بر اینکه این تفکر نمی تواند حق ما را در برجام استیفا کند و آنجا هم حرفی می زند تا سفره خودش کوچکتر نشود و دشمن برای او محدودیتی و کم و کاستی ایجاد نکند، اظهار داشت: در گام سوم اگر می خواهند موفق شوند باید قاطع باشند و باید تصمیماتی که گرفته می شود به طور جدی به آنها عمل شود و در اظهاراتشان مواظب باشند روزنه ای برای دشمن ایجاد نکنند.

امام جمعه بندرانزلی افزود: حداقل از مقاومت حزب الله که با یک تهدید اسرائیلی ها را بهم ریخت درس بگیرند، جمعیت محدودی کنار مرز اسرائیل که امکانات و تجهیزاتش باید از طریق جمهوری اسلامی تامین شود اینگونه عمل می کنند اما برخی در مرکز قدرت نظام اسلامی نشسته اند و بلد نیستند دو کلمه حرف قاطع با دنیا بزنند؟ این چه نوع مدیریت جامعه است؟ اینگونه پیش برود برجام که نتیجه ای نداشت، بعد برجام هم هیچ نتیجه ای رخ نمی دهد و خسارت های بیشتر نیز ممکن است ایجاد شود.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین تاکید کرد: مقداری از قید شکم و منافع شخصی و گروهی تان بگذرید، با فساد در جامعه مبارزه کنید و حرف قاطع بزنید آنوقت ببینید چه نتیجه ای رخ می دهد؛ قطعا منافعی ای که در ورای ایستادگی در خط مقاومت نصیب کشور می گردد، بیش از آنچیزی است که در سازش با دشمنان می خواهید بدست آورید.

تیم ملوان برای شخص خاصی نیست که پشت درب های بسته برایش تصمیم گیری شود

خطیب جمعه بندرانزلی با اشاره به مسئله پر حاشیه ملوان که مشکلاتی نیز ایجاد کرده، اظهار داشت: متاسفانه نوع مدیریت حاکم در سالهای اخیر این تیم، بسیار ضعیف و رو به افول و ضعف بوده است؛ از لیگ برتر به دسته یک سقوط کرد و در دسته یک هم هر سال مردم و هواداران باید امن یجیب بگیرند که تیم به دسته پایین تر سقوط نکند؛ این چه مدیریت تیمی است؟

ایشان مطرح نمود: این مدیریت ناکارآمد است و آنهایی که این مدیریت را چه رسمی و غیر رسمی در دست گرفته اند، بیایند به افرادی که کارآمد اند و توانایی لازم را دارند تحویل دهند؛ افراد مسئول تنها نظارت کرده و در مسائل تیم دخالت نکنند، این دخالت ها کار را خراب می کند.

امام جمعه بندرانزلی خاطر نشان کرد: مسئله ای که برای ما نیز جای سوال و ابهام دارد این است که هرازگاهی مالکی می آورند، می گویند تیم بدهی قبلی دارد و تیم را در اختیارش می گذارند؛ مالک هم متعهد می شود و وثیقه می گذارد اما هر مالکی که رفته کلی بدهی به جا گذاشته، بالاخره وثیقه داشت یا نداشت؟ خرج کرد برای تیم؟ یا برداشت و برد از تیم؟ به این مسائل باید رسیدگی شود.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین تصریح کرد: می گویند مالکی که می خواهد بیاید باید بدهی های تیم را بپردازد، جز کسی که می خواهد کلاه برداری کند، چه کسی حاضر است تیم را با این شرایط در اختیار بگیرد؟ آنچه پشت پرده می گذرد مفصل است و فعلا نمی خواهم ورود کنم.

خطیب جمعه بندرانزلی بیان داشت: همانطور که قبلا عرض کردم، تصمیمات در رابطه با تیم باید توسط اعضای مجمع گرفته شود، نمی شود تیم را عده ای خودمحورانه مدیریت کنند و به این بحران و مشکلات که می رسند، نسبت به مسئولیتشان بی توجه باشند و از پس حل کردن مشکلات بر نیایند؛ هر کسی پای هر تصمیمی که در رابطه با تیم امضا کرده باید پاسخگو باشد.

ایشان خاطر نشان کرد: این تیم متعلق به مردم است و مسئولین شهرستان هم از طرف مردم مسئولیت دارند این تیم را اداره کنند؛ نباید عده خاصی آنرا مصادره کنند، ان شاءالله آدم های خوبی هستند و می خواهند به مردم خدمت کنند اما خوشبینانه اش این است که بیش از این توانایی اداره تیم را ندارند؛ نمی توانید رها کنید و اگر تاکنون تصمیمی کارشناسانه گرفتید بیایید و دفاع کنید.

امام جمعه بندرانزلی ادامه داد: برای تیم اسپانسر هایی پیدا شده، منطقه آزاد به تیم کمک کرده اما پول بابت برخی بدهی ها رفته و با سواری و اتوبوس بازیکنان را بردند مسابقه، شام هم یک ساندویچ دادند و فردا هم در زمین مسابقه، بازی را واگذار کرده اند؛ این شیوه تیم داری است؟ از این پول ها ابتدا پول عده خاصی که طلبکار بودند را پرداخت کرده اند که باید بررسی شود؛ اصلا معلوم نیست چرا این بدهی ها ایجاد شده، لذا اسپانسر ها اگر ممکن است پول را به جای بدهی های گذشته صرف تیم و نیازهای مربوط به مسابقات جاری کنند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با اشاره به اینکه برای همه اعضای شورای تامین شهرستان احترام خاصی قائلم، تاکید کرد: قبلا هم به فرماندار محترم عرض کرده ام تامینی کردن مسئله تیم ملوان کار موثری نیست و با آن مخالفم؛ وقتی یک مسئله ای را تامینی می کنید اعضای شرکت کننده در جلسه حدود خاصی دارند و قوانینی بر انتشار مذاکرات، مباحث مطرئحه و… جلسه حاکم است و نیز گاهی اوقات آنجا اعمال نفوذ هایی می شود که دیگران بیخبرند وعده ای پشت شورای تامین و سایر افراد پنهان می شوند و اهداف خودشان را دنبال میکنند؛ راه برون رفت تیم این نیست بلکه برای درست اداره کردن تیم، باید جلسات تصمیم گیری و مشورت در یک جمع کارشناسی با پیشکسوتان و افراد کارآمد برگزار شود و اعضای مجمع هم حضور داشته باشند و رسانه ها نیز از این تصمیمات مطلع باشند؛ این تیم برای شخص خاصی نیست که پشت درب های بسته برایش تصمیم گیری شود.

خطیب جمعه بندرانزلی با بیان اینکه در برخی جلسات پیشین به عنوان عضو مجمع دعوت نشده ام و مصوبات نیز رسما برایم ارسال نشده البته دفتر هم توضیح خواسته اما پاسخی نداده اند، بیان داشت: بنده عضو مجمع هستم و اگر گزارش ندهند اقدامات لازم را در جهت انجام مسئولیت خودم در این رابطه انجام خواهم داد؛ در عین حال باید این تصمیمات از شورای تامینی خارج شود و هر کسی هم که تاکنون در شورای تامین و هر جایی تصمیم گرفته و پای مصوبه را امضاء کرده باید جوابگو باشد؛ رئیس محترم شورای تامین هم باید پاسخگو باشند و نمی توانند بگویند بنده در اینجا ناظرم، شما این مسئله را به شورای تامین بردید و خواستید تصمیم بهتر برای شهر و تیم گرفته شود که تاکنون محقق نشده است.

امام جمعه بندرانزلی در پایان خاطر نشان کرد: ان شاءالله ما رصد می کنیم و پیگیری های لازم را هم انجام خواهیم داد و به عنایت خدواند متعال امیدواریم به نتایج خوبی هم دست پیدا کنیم؛ آنهایی که دلسوز تیم هستند اما توان اداره آن را ندارند تیم را به کسانی بسپارند که توقع مالی و منفعتی ندارند و بومی و کارآمد اند؛ انشاءالله مسئله ملوان که با زندگی مردم در شهرستان عجین است سامان خوبی پیدا کند.

/گیل خبر

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا