آخرین خبرهااسلایدرسیاسی

جزئیات جدید از پیشنهاد مکرون به ایران/ از خط اعتباری تا معافیت نفتی

تحریمبرونو لومر, وزیر دارایی فرانسه امروز سه شنبه در دیدار با «استیو منوچین» همتای آمریکایی خود درباره صدور معافیت برای برخی شرکت‌ های خارجی از تحریم‌های نفتی علیه ایران گفت‌ و گو کرد.

 به نقل از بلومبرگ، یک مقام فرانسوی گفت: لومر که به آمریکا سفر کرده است در دیدار با منوچین در خصوص معافیت شرکت‌ های چین، هند و ژاپن از تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ایران صحبت کرد.دیدار لومر با مقام‌های آمریکایی بخشی از تلاش فرانسه برای نجات توافق هسته‌ای با ایران است.
مقام‌های فرانسوی گفتند : سفر لومر به واشنگتن اساسا درباره قانون تازه فرانسه برای وضع مالیات بر شرکت‌ های بزرگ فناوری است اما این گفت‌وگوها گسترش یافته و یافتن راه‌هایی برای کسب معافیت‌های تحریمی در خرید نفت از ایران نیز در آنها گنجانده شده است.
لومر پس از دیدار با منوچین در توئیتی گفت‌وگو درباره مالیات بر شرکت‌های بزرگ فناوری را سازنده خواند اما اشاره‌ای به ایران نکرد. وی قرار است با «لورنس کودلو» مشاور اقتصادی رئیس جمهوری آمریکا و “رابرت لایتهایزرم” مذاکره‌کننده ارشد تجاری ایالات متحده نیز دیدار کند.
در همین حال، «ژان ایو لودریان» زیر خارجه فرانسه روز سه شنبه تاکید کرد، هنوز مسائل زیادی در گفت‌وگوهای میان اروپا و ایران باقی است که باید حل و فصل شود.وی افزود: تلاش‌های زیادی برای نجات توافق هسته‌ای با ایران (برجام) درحال جریان است. هنوز مسائل زیادی در گفت‌وگوهای میان اروپا و ایران باقی مانده است که باید حل شود.
وزیر خارجه فرانسه که در جمع اعضای انجمن مطبوعات دیپلماتیک فرانسه سخنرانی می کرد، گفت: رئیس جمهور مکرون (در جریان نشست گروه هفت) به این جمع بندی رسید که دونالد ترامپ آماده تجدید نظر در راهبرد فشار حداکثری به ایران و یافتن راهی برای رسیدن به یک توافق است.
وزیر خارجه فرانسه در ادامه ایجاد خط اعتباری ۱۵ میلیارد دلاری تضمین شده برای فروش نفت را به بازگشت ایران به اجرای کامل تعهداتش به برجام دانست و گفت: این ایده بندهای الزام‌آور دیگری را نیز شامل می‌شود که امنیت خلیج فارس، گشایش گفت و گوها بر سر ثبات و امنیت منطقه‌ای و شرایط پس از سال ۲۰۲۵، پایان تعهدات تعیین شده در توافق هسته‌ای از جمله آنها است.
وزیر امور خارجه فرانسه همچنین اجرایی شدن کامل این سناریو را منوط به موافقت دونالد ترامپ با لغو برخی از تحریم های اعمال شده علیه ایران دانست.

/خبرآنلاین

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا