آخرین خبرهااجتماعیاستان هابین الملل

داداشی مطرح کرد: آغاز عملیات اجرایی راه‌آهن آستارا ـ آستارا در آینده نزدیک| اختلاف روی شیوه سرمایه‌گذاری جمهوری آذربایجان

آستارا

نماینده مردم آستارا در مجلس گفت: جمهوری آذربایجان به سرمایه‌گذاری در راه‌آهن رشت به آستارا علاقه‌مند است اما در مورد شیوه آن هنوز بین دو کشور اختلاف‌نظر وجود دارد.

ولی داداشی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری جمهوری آذربایجان در ایران آورده‌های اقتصادی و سیاسی خوبی نصیب دو کشور می‌کند اظهار داشت: جمهوری آذربایجان به سرمایه‌گذاری در راه‌آهن رشت به آستارا علاقه‌مند است اما در مورد شیوه آن هنوز بین دو کشور اختلاف‌نظر وجود دارد.

نماینده مردم آستارا در مجلس بروز برخی مشکلات در راه‌آهن آستارا ـ آستارا را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: این پروژه در حال حاضر تعطیل است اما با پیگیری‌ها و رایزنی‌هایی که انجام شده و با رفع یکسری از بروکراسی‌های اداری امیدواریم پس از یک تعطیلی تقریباً ۸ تا ۹ ماهه مجدداً کار ساخت آن آغاز شود.

نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس از برگزاری بیش از ۱۵ جلسه برای حل مشکل راه آهن آستارا ـ آستارا خبر داد و تصریح کرد: دیدارهای مشترک با مقامات راه‌آهن کشور، وزارت راه و شهرسازی، شرکت ساخت و توسعه و معاون رئیس‌جمهور برخی از اقدامات انجام شده برای رفع مشکلات اجرای این طرح است.

داداشی با بیان اینکه مشکلات راه آهن آستارا ـ آستارا رفع شده و مراحل عملیات اجرایی این پروژه به زودی آغاز می‌شود، ابراز داشت: در مورد خط ریلی رشت به آستارا و بالعکس هم در سفری که به همراه وزیر اقتصاد به جمهوری آذربایجان داشتیم مقامات این کشور علاقه خود را برای مشارکت در این پروژه ابراز کردند.

وی با تأکید بر اینکه فعلاً بر روی شیوه سرمایه‌گذاری جمهوری آذربایجان در پروژه راه آهن رشت به آستارا اختلافاتی وجود دارد، خاطرنشان کرد: اینکه سرمایه‌گذاری مشترک ریلی به صورت BOT باشد یا فاینانس با سفر رئیس جمهور این کشور به ایران و با انجام یکسری مذاکرات دو جانبه مشخص می‌شود.

نماینده مردم آستارا در مجلس با بیان اینکه در صورت توافق بین دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان پروژه خط ریلی رشت به آستارا و بالعکس با سرعت بیشتری به بهره‌برداری می‌رسد افزود: تقویت ارتباطات دو جانبه اقتصادی و سیاسی بین دو کشور از جمله مزیت‌های سرمایه‌گذاری جمهوری آذربایجان در این پروژه است.

نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس اعمال تحریم‌های آمریکا و متحدانش علیه جمهوری اسلامی ایران را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: در این شرایط فعلی، داشتن مراودات خوب سیاسی، اقتصادی، تجاری و فرهنگی کشورمان با همسایگانش نشان می‌دهد تحریم‌های دشمن مانند سنوات قبل کارساز نبوده و نیست.

/دیارمیرزا

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا