آخرین خبرهااجتماعیاستان هاگزارش تصویری

شهردار رشت در دیدار با هیات های مذهبی: برای توسعه شهر از هیچ کوششی دریغ نمی کنم/ رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان رشت: ۱۳۰ هیات مذهبی ثبت شده در رشت فعالیت می کنند

هیات های مذهبی

نشست شهردار رشت با مسئولان هیات های مذهبی و مداحان با حضور رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان رشت، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان و برخی از مدیران شهری در تالار گفت و گوی شهرداری رشت برگزار شد.

به گزارش تدبیر شرق در این نشست دکتر ناصر حاج محمدی گفت: شهرداری بیش از ۳۰۰ نوع وظیفه بر عهده دارد و شهردار باید با برنامه ریزی و نظارت بزرگترین مجموعه اداری شهر را مدیریت کند.

شهردار رشت با بیان اینکه شهرداری یک مجموعه مکمل سیاسی در شهر است، اظهار کرد: من به زودی در نماز جمعه شرکت می کنم و از آنجا مستقیماً برخی مسائل و موضوعات را با مردم شهر رشت در میان‌می گذارم.

وی با انتقاد از انتظارهای یک طرفه برخی سازمان ها از شهرداری گفت: فشارهای یک طرفه ای که به مجموعه شهرداری وارد می شود دلیل عمده عقب ماندگی شهر رشت است.

شهردار رشت همچنین به نقش ارزنده هیئت های مذهبی اشاره کرد و گفت:مداحان نیز یکی از پتانسیل های با ارزش شهر هستند و ما باید از ظرفیت مداحان و هیات های مذهبی در جهت وفاق و همکاری بیشتر بهره ببریم.

وی با اشاره به اینکه ما به خون شهدا مدیون هستیم، اظهار کرد: من به خون شهدا قسم خوردم که برای آبادانی و توسعه شهر رشت از هیچ تلاش و کوششی دریغ نکنم.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان‌ نیز در این نشست با بیان اینکه عزاداری امام‌حسین(ع) فقط نباید منوط به ایام محرم و صفر باشد، افزود: همه ما باید به شعار علمدار کربلا اهمیت بدهیم، اینکه اباعبدالله الحسین (ع) برای چه تفکری قیام کرد.

حاج‌ حسن کربلایی با اشاره به نقش اساسی و مهم مداحان در جامعه گفت: یکی از شاخصه‌ های مداحان اهل بیت(ع) حفظ و اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است.

وی با تاکید بر اینکه سواد دینی مداحان نیز باید افزایش پیدا کند، خاطر نشان کرد: نقش مداحان در جامعه بسیار مهم است و می توان گفت نقش معنوی مداحان با توجه به وظیفه خطیر آنها، جذب مخاطبان جوان است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان همچنین افزود: مداحان از ظرفیت های مهم مذهبی کشورمان در راستای مقابله با تهدیدات دشمن هستند که با بیان معارف دین و روشنگری در زمینه تشریح صحیح واقعه عاشورا می توانند نقش تاثیرگذار خود را در این زمینه ایفا کنند.

کربلایی با بیان اینکه سطح سواد دینی مداحان اهل بیت (ع) هم باید ارتقا پیدا کند، اظهار کرد: انتظار ما از مداحان این است که به طور دقیق از سیره و زندگینامه اهل بیت (ع) اطلاع و آگاهی داشته باشند.

در ادامه این نشست رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان رشت با اشاره به فعالیت ۱۳۰ هیات مذهبی ثبت شده در رشت گفت: جلسات دیدار هیات های مذهبی با شهردار رشت باید تدوام پیدا کند.

حجت الاسلام صادق دوستار در این نشست به اهمیت آسیب شناسی نحوه برپایی ایستگاه های صلواتی در رشت نیز تاکید کرد و گفت: نوع پوشش جوانانی که در این ایستگاه ها فعالیت می کنند باید متناسب با شان ایام عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) باشد.

/rasht.ir

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا