آخرین خبرهااستان هااسلایدرسیاسی

ادامه پیشتازی گیلان در انتصاب مدیران بانو؛ چرا نخستین استاندار زن در گیلان منصوب نشود؟

کیمیا تنهایی

بعد از خروج مصطفی سالاری از استانداری گیلان گزینه های مختلفی برای کسب مقام عالی دولت در این استان تعرفه شده اند که به دو دسته مدیران بومی و غیربومی تقسیم می شوند. ولی تشابه همه آن ها مرد بودنشان است. این در حالی است که طی دوسال اخیر به محل خوبی برای انتصابات بانوان تبدیل شده است که به نسبت سراسر کشور قابل توجه است.

انتصاب مریم بخشی در ورزش و جوانان استان، ژاله حساسخواه در سازمان اسناد و کتابخانه ملی استان و پریسا کرمی در سازمان کتابخانه های عمومی و همچنین انتصاب بخشداران به ویژه در بخش های مرکزی را می توان مهم ترین انتصاب زنان در استان گیلان ذکر کرد. حتی در این میان بعضی از بانوان مثل مونا ابروفراخ به عنوان فرمانداران احتمالی نیز نام برده می شد که در اخرین لحظات مردان دیگری معرفی شدند.

در حوزه استانداری نیز بانوانی چون فاطمه رفیعی و ساحره میرسیدی توانستند تا پست های مدیریتی بالای ستادی خود را بالا بکشند. همچنین کیمیا تنهایی نیز خرداد ماه سال جاری با حکم سالاری به معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری گیلان منصوب شد و به عنوان چهارمین معاون زن استاندار کشور شناخته شد. شاید اگر بر اساس رزومه نیز فردی از میان بانوان مدیر انتخاب شود کیمیا تنهایی به واسطه پست بالاتر و همچنین تجربه بالای کاری شانس بیشتری دارد.

شاید انتصاب یک بانو به سمت استانداری گیلان بتواند فرهنگ استفاده از بانوان در پست های کلیدی کشور را به نوعی جا بیندازد. اگر دولت بخواهد یک بار از این فرصت استفاده کند گیلان بهترین جایی است که باتوجه به انتصاب بانوان شرایط آن را در اختیار دارد.

/گیل خبر

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا