آخرین خبرهااجتماعیاستان ها

سرپرست استانداری گیلان در آیین افتتاحیه جشنواره ملی جابر بن حیان: آموزش و پرورش، بنیادی ترین محور از ارکان توسعه کشور است / جشنواره جابربن حیان زمینه شناسایی دانش آموزان مستعد تحقیق و پژوهش را فراهم می کند

جشنواره ملی جابربن حیان

سرپرست استانداری گیلان اهتمام به تقویت روحیه تحقیق و پژوهش و خلاقیت در دانش آموزان و برگزاری جشنواره هایی ملی در این راستا را از مصادیق توجه دولت تدبیر و امید به موضوعات مهم آموزشی و پرورشی عنوان و خاطرنشان کرد: تقویت جایگاه پرسشگری، پژوهش و تحقیق محوری و مهارت آموزی دانش آموزان و اصلاح نظام آموزشی از برنامه‌های موردنظر دولت تدبیر و امید می باشد.

به گزارش تدبیر شرق؛ دکتر ارسلان زارع صبح امروز در آیین افتتاحیه هشتمین جشنواره ملی جابربن حیان به میزبانی استان گیلان در منطقه آزاد انزلی که با حضور دکتر حسینی سرپرست وزارت آموزش و پرورش برگزار شد با تبریک میلاد امام هادی (ع) و سالروز ورود آزادگان غیور به میهن اسلامی، اظهار داشت: هر جامعه‌ای برای توسعه یافتگی نیاز به رشد و تحول بنیادین در باورهای فرهنگی و نهادهای اجتماعی، سیاسی، اقتصادی آن کشور دارد.

سرپرست استانداری گیلان، آموزش و پرورش را بنیادی ترین محور ارکان توسعه ای دانست و گفت: در مسیر نقش آفرینی مهمترین رکن توسعه باید مهمترین عناصر آن یعنی منابع غنی انسانی برای تحقق اسناد بالادستی به ویژه سند بنیادین آموزش و پرورش، در محور اصلی قرار بگیرند.

وی با بیان اینکه در جهت ارتقاء سطح نقش آفرینی مهمترین سطح محور توسعه، بازاندیشی موضوعات آموزش و پرورش، مورد توجه دولت اعتدال است، افزود: جشنواره جابربن حیان، فرصت و بستری برای ورود به جهان تحقیق و پژوهش و کسب دانش و مهارت بیشتر و کاربردی‌تر کردن آموزش است.

وی اضافه کرد: جشنواره جابربن حیان می‌تواند زمینه رشد فکری دانش‌آموزان برای تحقیق در راستای اهداف نظام آموزشی و آموزش و پرورش را فراهم آورد.

سرپرست استانداری گیلان برگزاری چنین جشنواره هایی که به صورت فرآیندی در گستره و سطح ملی با مشارکت بیش از چهار میلیون دانش آموز برگزار می شود را باعث تقویت روحیه کارآفرینی، خلاقیت و اعتماد به نفس بیشتر دانش آموزان دانست و اظهار داشت: جشنواره هایی همچون جابربن حیان زمینه شناسایی استعداد های درخشان دانش آموزان و به ویژه علاقه مندان به حوزه پژوهش را فراهم می کند.

/gilan.ir

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا