آخرین خبرهااستان هاسیاسی

رییس مجمع نمایندگان گیلان؛ به‌احتمال‌زیاد استاندار جدید گیلان بومی است/ اگر استاندار بومی نباشد قطعاً وزارت کشور را به چالش می‌کشیم

محمدصادق حسنی

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی وزیر کشور را در صورت نگماردن استاندار بومی در گیلان به چالش دعوت کرد.

محمدصادق حسنی امروز در رشت با اشاره به نظر مجمع نمایندگان گیلان در خصوص انتخاب استاندار اظهار کرد: مجمع نمایندگان گیلان برای انتخاب استاندار به یک وحدت رسیده و متفق‌القول خواستار انتخاب استاندار بومی برای گیلان به دلایل مشخص هستند.

وی با اشاره به استدلال وزارت کشور برای عدم انتخاب استاندار بومی در گیلان گفت: وزیر کشور در دوره قبلی برای انتخاب استاندار بارها اشاره به عدم اتحاد نمایندگان گیلان بر‌ای انتخاب استاندار داشت و معتقد بود هر نماینده یک نفر را معرفی می‌کند ولی خوشبختانه در این دوره مجمع نمایندگان گیلان متفق‌القول خواستار انتخاب استاندار بومی برای گیلان هستند و وزیر کشور باید به خواسته نمایندگان احترام بگذارد.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان با تأکید بر اینکه استاندار گیلان قویاً بومی است، افزود: سیاست دولت قبلاً عدم انتخاب استاندار بومی بود ولی با پیگیری‌های نمایندگان گیلان روند انتخاب استاندار مطلوب است و ‌به‌احتمال‌زیاد استاندار جدید گیلان بومی است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ضرورت توجه وزارت کشور به نظر مجمع نمایندگان گیلان گفت: اگر وزارت کشور برای استان گیلان استاندار غیربومی معرفی کند به نظر مجمع نمایندگان بی‌احترامی کرده و قطعاً وزارت کشور را با اختیارات قانونی خود به چالش می‌کشیم.

حسنی با اشاره به دلایل پافشاری مجمع نمایندگان گیلان برای انتخاب استاندار بومی بیان کرد: دو سال به پایان دولت مانده و در این دو سال دو انتخابات مهم ازجمله انتخابات مجلس را در پیش داریم لذا در صورت داشتن استاندار غیربومی، شناخت از استان غیرممکن و وعدهای دولت در استان اجرایی نمی‌شود.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان با تأکید بر لزوم توجه مسؤولان به نظر مردم گیلان افزود: استان گیلان بیشترین رأی را در انتخابات ریاست جمهوری به دولت داده و لایق بهترین استاندار است لذا از دولت درخواست دارم به نظر مردم و مجمع نمایندگان گوش کرده و وعده‌های خود را در این استان با انتخاب استاندار بومی عملی کند.

/گیل خبر

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا