آخرین خبرهااستان هااقتصادی

غفلت در معرفی فرصت‌ها و راهنمایی‌های صحیح، مشکل اصلی سرمایه‌گذاری است.

گیلان

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری گیلان گفت : غفلت در معرفی فرصت‌ها و عدم راهنمایی‌های صحیح متقاضیان مهمترین مشکل و چالش اصلی در سرمایه‌گذاری است.

یونس رنجکش در دومین جلسه بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در جمع معاونین فرمانداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان گیلان افزود : اولین گام در اجرایی‌شدن سرمایه‌گذاری شناخت و معرفی دقیق از فرصت‌ها و راهنمایی صحیح متقاضیان براساس ضوابط و قوانین و ویژگی‌های موجود است.
وی اظهارداشت : افراد بسیادی متقاضی سرمایه‌گذاری در زمینه‌های مختلف در استان هستند که گاهی به دلیل عدم وجود بسته‌های سرمایه‌گذاری و همچنین بی‌اطلاعی از قوانین و ضوابط ایجاد کسب و کارها سال‌ها سرگردان دریافت مجوزهای لازم هستند.
وی ادامه داد: تدوین شناسنامه فرصت‌های سرمایه گذاری در شهرستان‌ها و تطبیق چگونگی سرمایه‌گذاری‌ها با قوانین و ضوابط مرتبط با دستگاه‌های متولی نقش مهمی در ایجاد انگیزه بهتر و تشویق متقاضیان و همچنین شفافیت در عملکردها دارد.
به گفته این مقام مسوول‌، آنچه امروز در سرمایه‌گذاری‌ها از سوی متولیان امور در نظر گرفته نمی شود عنصر زمان است که هر ساعت آن برای سرمایه‌گذاری ارزش بسیاری دارد و توجه جدی به این مولفه موجب جلوگیری از استهلاک دارایی‌ها و منابع و تاثیر آن در بازار کسب و کار می‌شود.
وی مهم‌ترین برنامه اداره‌کل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان را تدوین بسته‌های سرمایه‌گذاری در سطح شهرستان‌ها و معرفی آنها به متقاضیان و پیگیری تبدیل آنها به کسب و کار عنوان کرد.
وی گفت : باید تلاش کنیم در سطوح مختلف با تسهیل در روابط ایجاد فرصت‌های شغلی زمینه‌های توسعه کسب و کارها و اشتغال‌زایی را فراهم و با راهنمایی صحیح متقاضیان موجب تشویق فعالیت های کارآفرینی شویم.
وی در این جلسه بر ضرورت اعلام اطلاعات اولیه فرصت‌های موجود در شهرستان‌ها براساس فرمت‌های ارسالی به فرمانداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی تاکید و خواستار تسریع در تکمیل آن‌ها در زمان تعیینی شد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا