آخرین خبرهااجتماعیاستان هااسلایدرحوادث

بیشترین تصادفات موتورسیکلت گیلان، در تالش است

تصادفات جاده ای

سرهنگ حسین محمدپور رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان گیلان در حاشیه جلسه آموزشی برای جمعی از مردم و مسئولان رضوانشهر و پره سر واقع در مسجد روستای اردجان این شهرستان اظهار داشت: ارائه بسته های آموزشی برای عموم مردم و موتورسیکلت سواران تأثیر بسزایی در کاهش تصادفات داشته است.

وی بیان کرد: بدنبال برگزاری جلسات و کلاس های آموزشی برای عموم مردم در جای جای استان گیلان، شاهد کنترل و کاهش تصادفات هستیم و طی سال گذشته به میزان ۶۰ درصد کاهش داشته که ۴۱ نفر موتور سیکلت سوار و ۱۵ نفر عابر پیاده بوده اند.

سرهنگ محمدپور همچنین با اشاره به آمار تصادفات جاده ای استان گیلان در چهار ماه نخست امسال گفت: در سال جاری نیز ۴۱ نفر نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش تصادفات در بخش موتور سیکلت داشته ایم که ناشی از تأثیر پذیری در زمینه آموزش های همگانی است.

رئیس پلیس راه گیلان با اشاره به اهمیت استفاده از کلاه ایمنی بین راکبان موتورسیکلت بیان داشت: هم اکنون بیش از ۵۰ درصد راکبان موتورسیکلت از کلاه ایمنی استفاده می کنند و طی سال گذشته بیش از چهار هزار کلاه بین آنان توزیع شد و امسال نیز تاکنون به میزان یک هزار و ۷۰۰ کلاه ایمنی بصورت رایگان توزیع شده است.

سرهنگ محمدپور با اشاره به برگزاری کلاس های آموزشی همگانی برای عموم مردم و راکبان موتور سیکلت در گیلان گفت: طی سال گذشته با برگزاری ۴۱ برنامه، بیش از ۱۵ هزار نفر در این کلاس ها شرکت کردند و امسال نیز تا این مدت ۳۷ مرحله این نشست ها برگزار شده و حدود پنج هزار نفر در این جلسات آموزش های لازم را فراگرفته اند که مهمترین تأثیر این برنامه های آموزشی، رعایت مقررات و کاهش تصادفات بوده است.

وی یادآور شد: طی سال های اخیر تعداد ۱۷ نفر از ساکنان روستای اردجان که در مجاورت جاده ارتباطی رضوانشهر به تالش واقع شده ، براثر حوادث رانندگی و تصادفات جاده ای کشته شده اند و طبق آمار و میزان تلفات جاده ای در گیلان، بطور میانگین روزانه دو نفر در استان بر اثر حوادث رانندگی در جاده ها کشته می شوند.

/گیل خبر

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا