استان ها

استفاده از بانوان در مدیریت شهری، نقطه درخشانی در مدیریت ثابت قدم است

بانوان در مدیریت شهری سهیلا مدارایی سکینه خاتمی

سهیلا مدارایی و سکینه خاتمی دو تن از فعالین سیاسی اصلاح طلب استفاده از بانوان در مدیریت شهری،را نقطه مثبت مدیریت ثابت قدم در شهرداری دانستند.

به گزارش تدبیرشرق به نقل از دیارمیرزا، سهیلا مدارایی گفت: وقتی پای مدیریت شهر در میان است و کار برای رفاه مردم در بین است دیگر اینجا فراکسیون ها، عقاید در نظر گرفته نمی شود.

این بانوی اصلاح طلب در حاشیه مراسم افتتاح افتتاح فاز ۲ پارک استاد معین بانوان گفت: من به عنوان یک بانوی اصلاح طلب در این افتتاح حضور پیدا کردم زیرا وقتی پای مدیریت شهر در میان است و کار برای رفاه مردم در بین است دیگر اینجا فراکسیون ها، عقاید در نظر گرفته نمی شود و همه باید دست به دست هم بدهیم و برای مردم عزیز ما بکوشیم.

او تاکید کرد: بعد از اینکه یک انتخابات پرشکوه را کنار یکدیگر رقم زدیم و حماسه ای آفریدیم که دنیا را حیرت زده کرد، این حسادت را به وجود آورد که مردم ما چقدر فهیم هستند و همیشه وجود دارند. بعد از آن انتخابات همه ما با هم هستیم و شهروند یک شهر هستیم و درکنار یکدیگر باید دست به دست هم بدهیم تا مردم عزیز و فیهم ما کارایی داشته باشیم.

خانم مدارایی همچنین گفت: اینکه در پارلمان شهری قرار است بار دیگر در رابطه با دکتر ثابت قدم و مدیریت شان صحبت شود یا یک سری انتقاداتی به او شود، آن دیگر با پارلمان شهری خواهد بود.

او افزود: ولی من به عنوان یک بانوی اصلاح طلب فرد فهیم و تحصیل کرده ی همشهری خودم را در راستای کارهای صحیحش تشویق می کنم. یعنی هر کار صحیحی که هر کس بخواهد انجام دهد با هر خط فکری که داشته باشد باید تشویق شود چرا که برای رضای خدا و برای مردم دارد کار می کند و اگر هم بخواهد اشتباهی داشته باشد، بشر جایزالخطاست و همه دارای اشتباه هستیم و هیچ کدام مان مبرا از مسایل منفی نیستیم، همه ما که معصوم نیستیم، همه ما دارای نقاط ضعف و نقاط مثبت هستیم. مهم این است که همه ما انسانها یاد بگیریم که انتقادپذیر باشیم و نقاظ ضعف خود را کنار بگذاریم و نقاط مثبت خود را تقویت کنیم و در راه رضای خدا برای مردم خدمت کنیم.

سهیلا مدارایی تاکید کرد: وقتی برای مردم رفاه اقتصادی و اشتغال خصوصا برای بانوان اقداماتی را در نظر بگیریم این جای ارزش دارد و یقینا خداوند پشتیبان است و اصلاً کسانی که را که بخواهند توکل به خدا داشته باشند و در راه رضا او قدم بردارند و برای مردم خداوند قدم بردارند خدا پشتیبان است چون خدا هست که آدم را بالا می برد و اوست که پایین می آورد.

او همچنین گفت: من یک اصلاح طلبم و به روحانی رای داده ام و تلاش زیادی برای پیروزی اش کرده ام ولی ممکن است دکتر ثابت قدم به روحانی رای نداده باشد اما به عنوان یک شهروند و به عنوان یک مدیر شهر و کسی که یک سری نقاط مثبتش مشهود است و الان هم من را به عنوان یک بانوی رشتی و اصلاح طلب دعوت کردند که بیایم و کارهای او را ببینم و آمدم که برای من جای تحسین دارد.

مدارایی تاکید کرد: دعا می کنم خداوند همه ما را به راه راست هدایت کند و برای این عزیز جوان من هم دعا می کنم که آن طور که برایش خیر است اتفاق بیفتد. اصولا هرکس که در زندگی توکلش به خدا باشد و تلاش کند و در راه رضا خدا گام بر دارد، موفق است.

او در پایان گفت: استفاده از بانوان در مدیریت شهری بسیار نگاه مثبتی است و آقای ثابت قدم از بانوان توانمند شهرداری بهره گرفته اند که نشان دهنده فکر باز و فکر روشن ایشان است و این می تواند نقطه درخشانی در زمان مدیریت ایشان باشد.

ثابت قدم در شهرداری تجربه مدیریت را به زنان داده است

سکینه خاتمی گفت: وقتی ۴ هزار متر پارک در اختیار بانوان قرار می دهید مطمئنا تأثیر دارد و این نشان می دهد دارید که به آن ها توجه می کنید.

مدیرکل اسبق بانوان استانداری گیلان در حاشیه مراسم افتتاح فاز ۲ پارک استاد معین بانوان گفت: من با سهم بندی کلا مخالف هستم، شهر برای زیستن است و همان طور که خانه را سهم بندی نمی کنیم و با همدلی زندگی می کنیم در شهر هم باید چنین نگرشی باشد ولی بانوان برای بیرون آمدن از انزوا و دور هم بودن احتیاج به فضاهایی دارند.

او افزود: زنان شاغل با اینکه در بیرون از خانه مشغول به کار هستند متاسفانه  روی فضای کاری خود و خانم های خانه دار در فضای خانه خودشان تمرکز می کنند. بنابراین احتیاج به فضای تعاملی هست که تبادل تجربه شود و فراغت خاطری ایجاد شودو از آن فضا دور شوند.

خانم خاتمی تاکید کرد: وقتی شهر زنجان را با این جا مقایسه می کنم می بینم ما هیچی نداریم در حالی که در زنجان پارک بانوان فقط سه ورودی با ماشین داشت که وقتی از نزدیک دیدم گفتم پارک چه وسعتی دارد که ورودی اش این چنین است.

او افزود: رشت با این فرهنگ غنی حیف است. در شهر ما در فرهنگ فردی تنگ نظری ها نیست، ولی در حالت جمعی وقتی می خواهند در انتخابات رای بدهند یا پست مدیریتی بدهند آنجا مقداری تنگ نظری وجود دارد.

مدیرکل اسبق بانوان استانداری گیلان گفت: در بیشتر فضاهای کاری، در بازار و در مغازه بیشتر خانم ها هستند و تقریبا بازار دست خانوم هاست. الان در سطح بانوان زیادی در حال رانندگی هستند.

او در پاسخ به این سوال که آیا افتتاح چنین پروژه هایی نظر بانوان شهر را جذب می کند، گفت: وقتی ۴ هزار و پانصد متر پارک در اختئار بانوان قرار می دهید مطمئنا تأثیر دارد و این نشان می دهد دارید که به آن توجه می کنید.

سکینه خاتمی تاکید کرد: در پارک از بچه ها خواستم بوی علف را استشمام کنند چون بوی ترو تازگی می دهد و باعث می شود لبخند بر لب آدم بنشیند و تاثیر روانی اش این است که تا خانه یک لبخند بر روی لبم خواهد آورد.

او درباره سهم زنان در مدیریت شهری گفت: ما خانم های توانمندی در همه سازمانها داریم ولی وقتی از آنها رزومه بخواهیم می بینیم رزومه ندارند در حال حاضر خیلی از خانم های کارمند در شهرداری رزومه دارند چون پست های مدیریتی داشتند و تجربه کوچکی داشته اند که این خوب است. دکتر ثابت قدم در شهرداری تجربه مدیریت را به زنان داده است.

خاتمی تاکید کرد: زنان در مدیریت ها موفق هستند چون این موقعیت برای خانم ها سخت به دست می آید پس قدرش را می دانند.

او در پایان گفت: من زمانی که مدیر بودم در بین مدیرهای کل استانها، در جلسات با مدیران کشور گاهی مدیر کل وزارت کشور به بقیه مدیران آقا می گفتند ببینید حاج خانوم چه کار دارند می کنند، بروید یاد بگیرید. چون برایم مهم بود که به عنوان یک زن از جان مایه بگذارم تا نگویند او خانم بود و ضعیف عمل کرد.

منبع عکس و خبر: دیارمیرزا

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا