آخرین خبرهااستان هافرهنگی و هنری

بیانیه موسسه خانه مطبوعات گیلان به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار

روزخبرنگار

موسسه خانه مطبوعات گیلان به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار بیانیه صادر کرد.

“ن والقلم و ما یسطرون ”  ۱۷ مردادماه سالروز شهادت محمود صارمی، خبرنگار شهید خبرگزاری ایرنا در مزار شریف افغانستان است که در تقویم کشورمان این روز را به نام «روز خبرنگار» نامگذاری کرده اند؛ روزی که به تنهایی بیانگر ارزش کار و تلاش فعالان حرفه خبرنگاری و همه دست اندر کاران رسانه ای است.

برهمین اساس خانه مطبوعات گیلان امسال نیز  با حمایت استانداری گیلان ، سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان  و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان این روز  را مغتنم شمرده و مراسم در خور نام وشان خبرنگاران استان برگزار خواهد کرد؛ چرا که اعتقاد بر این است، روز خبرنگار فرصت مناسبی برای بازخوانی کارنامه  خبرنگاران متعهد ، پرتالش و زحمتکش رسانه‌های آشنا به رسالت اطلاع رسانی  به مردم است.

واژه «خبرنگار» یادآور زحمات خالصانه افرادی است که در راه اعتلای بشریت از هیچ کوششی فروگذار نمی کنند و از هیچ خطری نمی هراسند. خبرنگار، مدافع حقوق مردم و تصویرگر روایات زندگی و تحولات سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی بوده و نقش موثر و مناسب آن در هر زمانی غیرقابل انکار و انعکاس صحیح و به موقع اخبار و رویدادها در موقعیت های مختلف نشان از عظمت و اهمیت حرفه خبرنگاری دارد.

اعتقاد داریم در حال حاضر با وجود رسانه های مکتوب و مجازی  قدرت رسانه‌ای در سراسر جهان گسترش بیشتری  پیدا کرده و سرعت انتقال اخبار و رویداد ها فزونی گرفته؛ موضوع مهمی که نقش بی بدیل آن‌ در تحولات اجتماعی، فرهنگی و سیاسی و اقتصادی بر کسی پوشیده نیست. امروزه رسانه‌ها از توان بسیار بالایی برای هدایت   اندیشه‌ها و تصورات انسان‌ها برخوردارند و به همین جهت دولت ها و حکومت ها به جریان سازی رسانه ای بسیار توجه و اهتمام دارند.

بر همین اساس فعالان عرصه رسانه و راویان رویدادها و حقایق که خدمتگزاران بی ادعای این مرز و بوم هستند ، باید  مسیر اعتدال را با مشعل روشنگری و نگاهی عدالت محور  بپیمایند و با وجدان کاری و تکیه بر جوهره صداقت، مسئولیت خطیر آگاهی بخشی به جامعه را بر دوش کشیده و در این راستا برای توسعه و تعالی کشور کوشا و ساعی باشند.

«روز خبرنگار» فرصت مناسبی برای شناسایی و بررسی ابعاد و نقش رسانه‌ها و خبرنگاران است و اصحاب رسانه به عنوان قدرت نرم نظام جمهوری اسلامی با توجه به رشد آگاهی مردم نقش بسیار مهم و تعیین‌کننده‌ای را به عنوان رابط بین مردم و مسئولین در عرصه اطلاع رسانی صحیح خدمات دولت و سازمان ها از یک سو و پیگیری و حل مشکلات مردم از سوی دیگر ایفا می‌کنند.

در حقیقت خبرنگاران با حضور فعال و موثر در عرصه نبرد رسانه‌ای امروز که بخش مهمی از جنگ نرم به شمار می‌رود وظیفه‌ای مانند سربازان و افسران فداکار را در خط مقدم این رویاروی فرهنگی به دوش می کشند.

در حال حاضر این وظیفه ماست که در جنگ رسانه ای نابرابری  که برای خدشه دار کردن به چهره انقلاب اسلامی و ممانعت از ارسال پیام انقلاب به دنیا است، مقابله کنیم و با قلم و اراده آهنین و اخلاق مداری خود بتوانیم پیام انقلاب را به دنیا برسانیم.

خانه مطبوعات گیلان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و ایثارگران عرصه رسانه استان شهیدان اسحاقی،  اخوان و ثابت قدم روز خبرنگار را به عموم فعالان این عرصه، تبریک و تهنیت عرض نموده و توفیق و سربلندی روزافزون جامعه خبری متعهد،  پرتلاش و پویای استان گیلان را از درگاه خداوند متعال مسئلت دارد.

/برنا

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا