آخرین خبرهااستان ها

بازدید میدانی سرپرست استانداری گیلان از شهرستان املش

استانداری گیلان

سرپرست استانداری گیلان  گفت: یکی از عوامل موثر در توسعه شهرستان ها پروژه های زیربنایی و عمرانی است.

به گزارش تدبیر شرق؛ دکتر ارسلان زارع در پی بازدید میدانی از شهرستان که با حضور نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران و مسئولان استانی و محلی انجام گرفت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اجرای پروژه‌های زیربنایی و عمرانی یکی از عوامل موثر در توسعه شهرستان‌ها است. استانداری گیلان اهتمام دارد تا این مهم را بر اساس  اولویت ها و متناسب با منابع محدود مالی به انجام رساند.

وی با اشاره به اینکه تلاش می شود تا تأمین مالی پروژه‌های عمرانی به موقع صورت بگیرد افزود: باید نظارت مستمر و بررسی‌های فنی به جد در دستور کار باشد تا پروژه‌های عمرانی با کیفیت مناسب و مطلوب انجام گیرد.

سرپرست استانداری گیلان تصریح کرد: لازم است با پیگیری‌های خوب معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، اقدامات مدیران دستگاه‌های اجرایی، تلاش پیمانکاران و البته با نظارت ناظران  و کارفرما این طرح ها در زمان پیش‌بینی شده به بهره‌برداری برسند.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهترین مشکلات پروژه‌های عمرانی در همه شهرستان‌های استان تأمین مصالح است خاطر نشان کرد: برای هر پروژه در شهرستان‌ها با مدیریت فرماندار شهرستان و همکاری دستگاه‌های اجرایی ذیربط از جمله منابع طبیعی و سازمان حفاظت محیط زیست ، تلاش برای حل آنها صورت پذیرد. ‌

پروژه چهار بانده کردن شلمان به املش با پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی در فاز اول از شلمان به شیح آباد که با پیشرفت ۱۰۰ درصدی، فاز دوم از املش به استادکلایه با پیشرفت ۸۰ درصدی می‌باشد که اعتبار هزینه شده تاکنون به مبلغ ۱۳ میلیارد و ۲۶۰ میلیون تومان است.

همچنین از پروژه پل کیازنیک که به طول ۵۰ و عرض ۶۰ متر راه ارتباطی املش با بخش‌های اطاقور و کومله شهرستان لنگرود و روستاهای ییلاقی املش به واسطه سقوط که کاملاً قطع شد با احداث پل فلزی موقت امکان تردد وسایل نقلیه برقرار و راه ارتباطی دو شهرستان میسر گردید و احداث پل جدید کیازنیک از بهمن ماه سال ۹۷ آغاز و در حال حاضر با پیشرفت فیزیکی ۱۰ درصدی با انجام عملیات آواربرداری در حال شمع کوبی و نصب پایه‌ها می‌باشد.

سرپرست استانداری گیلان در جریان بازدید از شهرستان املش از کارخانه معدن میکا بازدید کرد. این کارخانه با ۴۵ هزار تن تولید مواد معدنی و فرآوری آن به مواد ورمیوکلیت که کاربردهای متنوعی در کشاورزی، ساختمان‌سازی، تأسیسات، صنعت خودرو و غیره دارد و همچنین مواد ضدحریق برای پالایشگاه‌ها و پتروشیمی- عایق‌بندی ساختمان‌های بزرگ و بیمارستان‌ها را تولید می‌کند.

/gilan.ir

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا