آخرین خبرهااستان هااقتصادی

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداریگیلان خبر داد؛ حق العمل تبدیل شلتوک به برنج در سالجاری معین شد

شلتوک

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان خبر داد: به پیشنهاد سازمان جهاد کشاورزی و تصویب ستاد تنظیم بازار استان گیلان، حق العمل تبدیل هر ۱۰۰ کیلوگرم شلتوک به برنج در شالیکوبی­های سنتی ۲٫۵ و مدرن ۲٫۶ کیلوگرم برنج است.

سید اللهیار مصباحی در تشریح این خبر گفت: با توجه به اینکه در برخی از روستاها، کشاورزان به جای پرداخت وجه نقد، حق العمل شالیکوبی­ها را با تحویل برنج می­پردازند لذا به پیشنهاد سازمان جهاد کشاورزی و تصویب ستاد تنظیم بازار استان گیلان، در صورت تمایل کشاورزان حق العمل تبدیل هر ۱۰۰ کیلوگرم شلتوک به برنج بصورت نسبی در شالیکوبی های سنتی ۲٫۵ و مدرن ۲٫۶ کیلوگرم برنج است.

وی با بیان اینکه در صورتی که کشاورزان تمایل به پرداخت نقدی اجرت فوق داشته باشند کارخانجات شالیکوبی موظف به دریافت نرخ به صورت ریالی هستند،افزود: نرخ حق­العمل برای تبدیل هر کیلوگرم شلتوک به برنج در شالیکوبی های سنتی ۳۷۰ تومان و شالیکوبی­های مدرن ۴۰۰ تومان است.

مصباحی تاکید کرد: بازرسان تعزیرات حکومتی، جهاد کشاورزی، سازمان صنعت، معدن و تجارت و کارشناسان استانداری برای اجرای مصوبه ستاد تنظیم بازار نظارت دارند.

مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری با بیان اینکه حق العمل کاری تبدیل برنج به شلتوک باید در معرض دید عموم در شالیکوبی ها نصب شود گفت: مقرر شد نرخنامه مذکور توسط کلیه کارخانجات برنجکوبی در بنرهایی در ابعاد ۱ متر در ۸۰ سانتی متر در ورودی این کارخانجات نصب شود.

مصباحی خاطر نشان کرد: کشاورزان و رسانه­ها در صورت تخلف کارخانجات برنجکوبی می توانند گزارش­های مربوطه را به سازمان جهاد کشاورزی استان یا ادارات این سازمان در شهرستان­ها یا شماره ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت اطلاع رسانی کنند.

/گیل خبر

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا