آخرین خبرهاسیاسی

منتجب نیا خبر داد:انتخابات، محور گفت و گوی اصلاح طلبان با وزیر کشور

انتخابات

رئیس هیأت موسس حزب جمهوریت ایران اسلامی از دیدار شماری از چهره های اصلاح طلب با وزیر کشور خبر داد و گفت: در این جلسه درباره شرایط فعلی کشور و حضور پر شور در انتخابات بحث و تبادل نظر شد.

به گزارش تدبیر شرق ;حجت الاسلام والمسلمین رسول منتجب نیا عصر پنجشنبه با اعلام خبر دیدار شماری از شخصیت ها و فعالان سیاسی اصلاح طلب با عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور گفت: در این جلسه که امروز به دعوت وزیر کشور و در محل کار وی برگزار شد درباره شرایط فعلی کشور بحث و تبادل نظر شد.

وی افزود: هر کدام از افراد حاضر در جلسه انتقادها و پیشنهادات خود را ارائه کردند و من هم به صورت مختصر موارد و موضوعاتی را عنوان کردم.
رئیس هیات موسس حزب جمهوریت اسلامی ایران اسلامی اظهار داشت: در این جلسه گفتم که تردیدی در اصل حضور پرشور در انتخابات وجود ندارد و با مشارکت گسترده مردم بسیاری از تحلیل ها و توطئه های دشمنان خنثی می شود.
منتجب نیا خاطرنشان کرد: اما برای حضور پرشور در انتخابات چند نکته را مدنظر داشت، نخست دلسردی مردم بر اثر مشکلات اقتصادی است که برای رفع این مشکلات لازم است مسئولان نظام به ویژه دولت محترم اقدامات سریع، شجاعانه و کارسازی انجام دهد تا روح امید و اعتماد به جامعه دمیده می شود.
وی یادآور شد: در این حالت احزاب و فعالان سیاسی می توانند با تشویق مردم؛ فضای انتخابات را هر چه بیشتر گرم و پر شور کنند.
قائم مقام پیشین حزب اعتماد ملی افزود: نکته دیگر که باید به آن توجه شود نوع برخورد دستگاه های اجرائی و نظارتی است، به طوری که به مردم و نامزدها اطمینان دهند در کمال بی طرفی و سعه صدر با همه جناح ها و داوطلبان مواجه می شوند و همه اطمینان یابند جزء مُرّ قانون هیچ امری را در بررسی صلاحیت ها دخالت داده نمی شود.

منتجب نیا اظهار کرد: دستگاه های اجرائی و نظارتی باید تنها به پاسخ مستدل و مستند مراجع چهارگانه اکتفا کنند و گزارش ها و دخالت افراد غیر مسئول را در این روند وارد نکنند. در این صورت است که مردم با اطمینان و علاقه در در انتخابات شرکت خواهند کرد و نامزدهای اصلح و مورد علاقه مردم نیز با اطمینان کامل به اینکه با آنها برخورد سلیقه ای نمی شود خود را در معرض رای مردم قرار می دهند.
وی بیان کرد: در این جلسه پیشنهاد کردم، وزارت کشور از هم اکنون در جلساتی با شورای نگهبان به توافق کامل برسند و رئیس جمهوری هم در این باره فعال عمل کند.
این فعال اصلاح طلب اضافه کرد: برای ورود پرشور به انتخابات و حضور همه سلائق و برای حل این مشکلات، حتی اگر لازم شد از مقام معظم رهبری یاری بطلبند.
منتجب نیا یادآور شد: در این جلسه مسئولان وزارت کشور و فعالان سیاسی اصلاح طلب شروع به کار حزب جمهوریت را تبریک گفتند.
وی خاطرنشان کرد: وزیر کشور پیش تر جلسه ای هم با فعالان سیاسی جریان اصولگرا برگزار کرده بود و مقرر شده است در آینده جلسه مشترکی با هر دو جناح داشته باشند.
رئیس هیات موسس حزب جمهوریت اسلامی ایران اسلامی تاکید کرد: در این جلسه حدود ۱۵ شخصیت سیاسی اصلاح طلب چون بهزاد نبوی، محسن هاشمی، حسین مرعشی، علی شکوری راد و حجت الاسلام والمسلمین مجید انصاری و خانم الهه کولائی حضور داشتند.

/ایرنا

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا