آخرین خبرهااجتماعیاستان ها

گیلانی ها ۵ درصد بیشتر برق مصرف کردند

گیلان

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان گفت: گیلانی ها ۵ درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته برق مصرف کردند.

به گزارش تدبیر شرق، جمشید طالبی گفت: گیلانی‌ها در ۴ ماه نخست امسال یک میلیون و ۸۰۲ هزار و ۲۶۰ مگاوات ساعت برق مصرف کردند که ۵ درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال است.

وی افزود: بیشترین مصرف برق ۸ تیر با هزار و ۴۴۵ مگاوات به ثبت رسید.

طالبی به شهروندان توصیه کرد: برای جلوگیری از خاموشی در روز های آتی، شهروندان از لوازم برقی پر مصرف در ساعات اوج بار که ساعات ۱۲ تا ۱۷ و ۲۰ تا ۲۴ است خودداری کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان با بیان اینکه گیلان یک میلیون و ۴۵۱ هزار و ۴۹۱ مشترک برق دارد، گفت: در ۸ نیروگاه حرارتی، سیکل ترکیبی، بادی و آبی گیلان ۲ هزار و ۸۲۶ مگاوات برق تولید می شود.

وی به طرح ملی حذف قبوض کاغذی برق اشاره و خاطرنشان کرد: در راستای حمایت از محیط زیست و جلوگیری از آثار زیانبار قطع درختان در جهت تولید کاغذ، وزارت نیرو پروژه حذف قبوض کاغذی برق را در دستور کار خود قرار داد بگونه ای که تا پایان شهریور ماه سال جاری، قبوض کاغذی کلیه مشترکین حذف و صورتحساب پیامکی جایگزین آن خواهد شد.

طالبی با اشاره به مزیت های اجرای طرح ملی قبض سبز(حذف قبوض کاغذی) خاطرنشان کرد: حذف قبوض کاغذی در سطح کشور بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان صرفه جویی اقتصادی به همراه خواهد داشت لذا از کلیه سازمانها و ادارات استان خواستارم در اجرای این طرح بزرگ ملی با شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان همکاری کنند.

/ایسنا

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا