آخرین خبرهااستان ها

در جلسه شورای مهارت استان مطرح شد؛ سرفصل آموزش‌های فنی و حرفه ای متناسب با ظرفیت و نیازمندی استان تعریف شود

استاندار گیلان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان : لازم است تا به‌سمت کاربردی کردن آموزش‌های فنی و حرفه ای و استفاده مطلوب از ظرفیت آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای از طریق ارائه سرفصل های آموزش مهارت های شغلی همسو با نیازمندی استان گام برداریم.

به گزارش تدبیر شرق؛ آرش فرزام‌صفت در جلسه شورای مهارت استان با تاکید بر نقش مهارت آموزی در ایجاد اشتغال اظهار داشت: در برنامه ششم توسعه به افزایش بهره وری عوامل تولید از طریق مهارت آموزی تاکید شده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان با بیان اینکه آیین‌نامه‌ای توسط دولت ابلاغ شده تا بحث آموزش و مهارت آموزی نهادینه شود ،گفت: سیاست کارگزاران دولت در گیلان این است که هیچ پروژه‌ای آغاز نشود مگر آنکه موضوع مهارت آموزی نیز در کنار آن پیش بینی شده باشد.
وی با تاکید بر لزوم اعطای تسهیلات بر اساس مهارت شغلی و تصمیم برای ایجاد اشتغال مبتنی بر طرح دارای پیوست مهارتی تصریح کرد: یکی از مشکلات در حوزه اشتغال‌زایی اعطای تسهیلات به افراد فاقد مهارت بود که همین امر باعث عدم کاهش بیکاری علیرغم تزریق تسهیلات و به وجود آمدن مشکلات مختلف بود.
فرزام صفت با بیان اینکه مهارت آموزی در کشور نه یک سیاست بلکه یک الزام است افزود: اگر اوایل انقلاب نهضت سواد آموزی در کشور مورد تاکید بود، هم‌اکنون با توجه به افزایش بیکاران دانش آموخته در جامعه باید نهضت مهارت آموزی را دنبال کنیم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان افزود: لازم است تا به‌سمت کاربردی کردن آموزش‌ها برویم تا از ظرفیت آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای به میزان لازم بهره گیری شود و مهارت های شغلی متناسب با نیازمندی استان توسعه پیدا کند.
وی نساجی را یکی از صنایع مهم استان گیلان دانست و خاطرنشان کرد: اگر قیمت. کیفیت پارچه‌های تولید شده در گیلان با محصولات سایر استان‌های کشور یا حتی محصولات خارجی قابل رقابت باشد از نظر اقتصادی و ایجاد اشتغال به نفع تولیدکنندگان پوشاک داخل استان است است که مواد اولیه خود را از واحدهای استانی تهیه کنند.
فرزام‌صفت از دستگاه‌های اجرایی استان گیلان خواست که نیازهای آموزشی خود را به فنی و حرفه‌ای این استان اعلام کنند و گفت: هر کدام از دستگاه‌های اجرایی گیلان متولی بخشی از پروژه‌های اشتغال‌زایی استان هستند ؛لذا باید نیازسنجی و امکان سنجی جهت ارائه سرفصل های مهارتی صورت گیرد.
فاطمه تنهایی معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری گیلان نیز در این جلسه اظهار داشت: قرار است تا پایان سال ۲۰۲۰ یکی از مجموعه‌های تاریخی شهر رشت به‌عنوان موزه افتتاح شود و بخشی از هزینه این کار نیز به کمک بخش خصوصی تامین می‌شود.
وی با تاکید بر لزوم افزایش توانمندی داخلی،بر لزوم شکل گیری زنجیره خدمات در استان و استفاده محصول نهایی تولید داخلی در صنعتی دیگر تاکید کرد.
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری گیلان مقوله کیفی سازی را یک اصل مهم در هر یک از عناوین تولید و صنعت دانست که موجبات توسعه پایدار را فراهم می آورد.

/gilan.ir

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا