آخرین خبرهااستان هاتدبیر ورزشی

فرماندار لاهیجان: کمبود امکانات ورزشی از دغدغه های مهم شهرستان لاهیجان است

امکانات ورزشی

فرماندار شهرستان لاهیجان گفت:کمبود امکانات ورزشی از دغدغه ها و مطالبات مهم مردم شهرستان لاهیجان است که باید با جدیت پیگیری شود.

به گزارش تدبیر شرق; سیداسماعیل میرغضنفری روز یکشنبه در جلسه مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان با روسای هیات های ورزشی شهرستان لاهیجان اظهار داشت: از فضاهای ورزشی این شهرستان رضایتمندی وجود ندارد و هیات های ورزشی روحیه مطالبه گری دارند و باید به این دغدغه ها و مطالبات توجه شود.

وی افزود:در سفر ریاست جمهوری به گیلان و شهرستان لاهیجان سالن ورزشی تختی لاهیجان از طرح های پیشنهادی استانداری و اداره کل ورزش گیلان بود که بصورت ویژه دیده شده است و اخیرا از محل سفر رییس جمهوری پنج میلیارد تومان برای تکمیل و تجهیز آن اختصاص داده شده است.

وی خاطرنشان کرد:شهرستان لاهیجان در بسیاری از مسایل فرهنگی و سیاسی در گیلان برند است ولی در ورزش متناسب با استعدادی ها رشد نداشته و از امکانات ورزشی متناسب برخوردار نیست.

میرغضنفری با انتقاد از طولانی شدن ساخت استخرمهر لاهیجان گفت: این سالن یکی از نیازهای شهرستان لاهیجان است ولی هنوز تکلیف آن مشخص نیست و نیازمند تجهیز است همچنین تکلیف تخصیص اعتبارات ۵میلیارد تومانی از محل سفر ریاست جمهوری برای تکمیل ورزشگاه تختی لاهیجان مشخص شود.

وی یادآورشد: درحالی که بانوان لاهیجان در ورزش فعال و پویا هستند ولی هنوز یک سالن بانوان در این شهرستان وجود ندارد و تا کنون در این زمینه هم اقدام موثری صورت نگرفته است و اماکن ورزشی روباز شهرستان هم از نظر تجهیزات به شدت ضعیف بوده و از وضعیت مناسبی برخوردار نیستند.

فرماندار لاهیجان گفت:سالن ورزشی چهارهزار نفری لاهیجان نیز در بخش تعمیر و سرمایش مشکل دارد و چمن مصنوعی زمین فوتبال لاهیجان آسیب دیده و نیاز ترمیم است و جایگاه تماشاگران در مجموعه ورزشی تختی نیز مناسب نیست .

وی بی ثباتی و ناکارآمدی مدیریت ورزش طی چند سال گذشته را یکی از مشکلات این بخش دانست و افزود: این بی ثباتی و تغییر پی درپی مدیران به پیشرفت شهرستان در امر ورزش آسیب زده است و نارضایتی عمومی را در پی داشته است که باید برای مدیریت پایدار و با ثبات در ورزش شهرستان اقدام شود.

میرغضنفری تاکید کرد: این شهرستان فاقد خانه جوان است و اقابلیت پذیرش این کار را هم دارد و این آمادگی در فرمانداری و مدیریت شهرستان وجود دارد که این خانه جوان با همراهی دیگر نهادها و اداره کل ورزش در شهرستان ایجاد شود.

وی با بیان اینکه بسیاری از شهرستان های گیلان از نظر امکانات ورزشی از لاهیجان برخوردارتر هستند، متذکر شد:روستاهای این شهرستان امکانات ورزشی ندارند و درآمد اماکن ورزشی شهرستان پایین است و باید طرح هزار روستا و هزار ورزشکار در این شهرستان از سوی اداره کل ورزش و جوانان جدی گرفته شود.

نماینده عالی دولت در شهرستان لاهیجان با ارایه پیشنهاد راه اندازی سایت ورزش های آبی در لاهیجان گفت: این آمادگی در مدیریت شهرستان وجود دارد که لاهیجان در این زمینه پیشگام شود.

بخشی مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان روز یکشنبه در دو نشست جداگانه با فرماندار و بخشداران و در جلسه دیگری با مسوولان هیات های ورزشی و دهیاران شهرستان لاهیجان مشکلات بخش ورزش این شهرستان را بررسی کرد.

/روابط عمومی فرمانداری لاهیجان

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا