آخرین خبرهااجتماعیاستان ها

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری گیلان؛ اثربخشی اقدامات آموزشی در حوزه ازدواج باید به صورت مستمر رصد شود

استانداری گیلان

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری گیلان بر ضرورت استفاده از محل اعتبارات پژوهشی در موضوع ازدواج تاکید کرد و گفت: اثربخشی اقدامات آموزشی در حوزه ازدواج باید به صورت مستمر بررسی و رصد شود.

به گزارش تدبیر شرق؛کیمیا تنهایی در جلسه هماهنگی برنامه‌های هفته ازدواج به اهمیت این موضوع در آیات قرآن و روایات اشاره کرد و افزود: علاوه بر ضرورت افزایش تعداد ازدواج باید بر کیفیت آن در زندگی مشترک نیز توجه جدی شود.

وی با تاکید بر فراگیر شدن آموزش در حوزه ازدواج اظهار داشت: در قالب تفاهم‌نامه ای با آموزش و پرورش و مجموعه آموزش عالی نسبت به فرهنگ سازی از سنین پایه به ویژه دوره متوسطه و دانشگاه ها پیش از ازدواج اقدام شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری ارتقاء شاخص ها در حوزه ازدواج را در کاهش آسیب های اجتماعی بسیار مهم ارزیابی کرد و خاطرنشان کرد: دستگاه‌های متولی در حوزه ازدواج باید اثربخشی اقدامات و وظایف خود در سطح جامعه را به صورت مستمر رصد و بررسی کنند.

 وی با اشاره به اینکه کاهش میانگین سن ازدواج باید سرلوحه اقدامات و برنامه‌ریزی ها قرار گیرد، افزود: برای کاهش حتی یک سال از میانگین سن ازدواج فعلی باید متناسب با ارائه برنامه عملیاتی، منابع اعتباری مطالبه شود.

کیمیا تنهایی بر ضرورت استفاده از اعتبارات پژوهشی در رفع مشکلات مربوط به ازدواج تاکید و تصریح کرد: ثبت احوال و سایر دستگاه‌های مربوطه نسبت به برگزاری فراخوان ارائه طرح ها و راهکارهای پیشنهادی در مسیر افزایش ازدواج در سطح استان گیلان، اقدام کنند و براساس نتایج حاصله به صورت کاربردی برنامه‌ریزی نمایند.

در این نشست علاوه بر ارائه گزارش دانشگاه علوم پزشکی و ثبت احوال استان در خصوص اجرای سیاست‌های جمعیتی و آماری مربوط به روند ازدواج و طلاق در گیلان، برنامه‌های پیش‌بینی شده در راستای بزرگداشت هفته ازدواج به ویژه برگزاری جشنواره نمایشگاهی سیمای ازدواج توسط  اداره کل ورزش و جوانان استان بیان شد.

/gilan.ir

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا