آخرین خبرهااستان ها

شهردار رشت در نشست با مدیرکل ثبت اسناد و املاک گیلان مطرح کرد: انعقاد قرارداد دو پروژه سرمایه گذاری شهردار رشت در طی بیست روز گذشته به تامین منابع مالی شهرداری کمک بسزایی خواهد کرد

شهردار رشت

نشست شهردار رشت با مدیرکل ثبت و اسناد و املاک گیلان برگزار شد.

به گزارش تدبیر شرق  صبح امروز دوشنبه سی و یکم تیرماه نشست هم اندیشی ناصر حاج محمدی شهردار رشت با علی اصغر اسدی مدیر کل ثبت اسناد و املاک گیلان با حضور محمد پور ناصرانی معاونت معماری و شهر سازی شهرداری رشت، مریم گل احضار معاونت مالی و اقتصادی شهرداری رشت، محمود علیجان مدیر املاک و مستغلات شهرداری رشت، اقدامی رئیس کانون سر دفتر داران و دفتر یاران استان گیلان و جمع دیگری از معاونین و کارشناسان اداره کل ثبت و اسناد و املاک استان برگزار شد.

در این نشست ناصر حاج محمدی شهرداری را خانه دوم شهروندان عنوان کرد و بیان داشت: اداره صحیح شهرداری مستلزم همراهی و همکاری تمامی دستگاههای اجرایی استان به عنوان مکمل شهرداری است.

شهردار رشت ضمن اظهار خرسندی از تلاش دستگاههای اجرایی استان بخصوص ثبت اسناد در دستیابی به حقوق عمومی و حقوق شهروندی گفت: از بیست روز گذشته تا کنون انعقاد دو پروژه سرمایه گذاری در شهر رشت به سرانجام رسیده و این دو پروژه بخش عظیمی از مشکلات مالی شهرداری را مرتفع خواهد کرد.

شهردار رشت با تاکید بر ضرورت استفاده از شهرداری از افراد با تجربه در زمینه املاک و تملک زمین در سطح شهر خاطرنشان کرد: در تمام دنیا بخشی از امور و تامین منابع مالی شهرداری ها از طریق اجاره املاک صورت می گیرد. اگر شهرداری امروز املاکی از آن خود برای اجاره داشت برای پرداخت حقوق پرسنل امروز با مشکل مواجه نمی شد و نیازمند استفاده از منابع مالی همچون مالیات بر ارزش افزوده نمی بود.

در ادامه حاج محمدی به تصویب قانون تعیین تکلیف اراضی و ساختمان فاقد سند ( نسقی) اشاره نمود و افزود: نظر به ماده ۱۴۷ قانون ما به عنوان متولیان امر مالکیت زمین و املاک باید با مشاوره حقوق دانان و برگزاری نشست های هدفمند با مشاوران زبده مربوطه مسائل را نظامند و حل و فصل کنیم.

معاون مالی اقتصادی شهرداری رشت با تاکید بر اینکه همکاری اداره ثبت اسناد و املاک با شهرداری سبب احصاء املاک شهرداری خواهد شد، تصریح کرد: شهرداری رشت امروز املاکی سوخت شده زیادی دارد که به شدت درپی تعیین تکلیف آنهاست و اگر اداره ثبت اسناد و املاک اجازه دهد با تلاش تیم متخصص از سوی شهرداری و ارائه صورت جلسه تفکیکی ثبت اسناد به شهرداری، بخش عظیمی از املاک شهرداری شناسایی و باز پس گرفته شود.

مریم گل احضار با اشاره به تمایل سرمایه گذاران متعدد در شهر رشت برای سرمایه گذاری خاطرنشان کرد: تعدادی از سرمایه گذاران تمایل به سرمایه گذاری در احداث پارکینگ های طبقاتی دارند اما مسئله تملک زمین یکی از مشکلات این سرمایه گذاران است.

علی اصغر اسدی از ضرورت اختصاص باکس مخصوص شهرداری برای بایگانی اسناد شهرداری در اداره ثبت اسناد یادآور شد: تشکیل کار گروه شناسایی املاک و داشتن زبان مشترک توسط شهرداری و ثبت اسناد و املاک می تواند ما را در دستیابی به اهداف توسعه ای مشترک شهرداری و اداره کل ثبت اسناد و املاک استان یاری دهد.

وی سرمایه گذاری در شهر رشت را یک موضوع مکان محور دانست و افزود: سرمایه، سرمایه گذار ریشه در زمین دارد لذا با توجه به لغزش ها و تجاوزات و تعارصات به وجود آمده از زمان گذشته، تا مالکیت زمینها به اثبات نرسد، احداث غیرقانونی املاک و تجاوز های بی رویه نیز در این زمینه ادامه خواهد داشت.

اسدی با اشاره به راه اندازی سامانه شمیم و تکمیل بانک کاداستر در ثبت اسناد گفت: در حال حاضر پروانه های ساختمانی با استفاده از این سامانه صادر می گردد.

 
 
 
/rasht.ir

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا