آخرین خبرهااستان ها

شهردار رشت در حاشیه اجرای طرح عابر یار خبر داد؛ اجرای فیبرنوری و افزایش تعداد دوربین های ثبت تخلف در سطح شهر در آینده نزدیک

ترافیک

عصر یکشنبه سی ام تیرماه برای اولین بار در رشت طرح عابر یار با حضور ناصر حاج محمدی شهردار رشت، سرهنگ محمدی رئیس پلیس راهور استان، علی مقصودی معاون خدمات شهر، علیرضا قانع سرپرست مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت، حسن هادیزاده مدیر ایمنی و مهندسی ترافیک شهرداری و تنی از کارشناسان آن حوزه در میدان شهید انصاری شهر رشت به اجرا درآمد.

به گزارش واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت_ ناصر حاج محمدی در حاشیه اجرای طرح عابر یار در تقاطع میدان شهید انصاری بیان داشت: این طرح در راستای ارتقاء سطح فرهنگ ترافیکی و با هدف ایجاد انضباط حرکتی عابران و خودروهای سواری در مرحله نخست در این تقاطع به اجرا در آمده و امید است در روزهای آتی شاهد اجرای آن در سایر تقاطعات برنامه ‌ریزی شده باشیم.

شهردار رشت با اشاره به اجرای فیبر نوری و افزایش تعداد دوربین های ثبت تخلف در سطح شهر در آینده نزدیک خاطرنشان کرد: بعد از اجرای فیبر نوری در هنگام قرمز بودن چراغ راهنما چرخ هر خودرویی که بر روی خط عابر پیاده قرار گیرد دوربین‌های ثبت تخلف، خودروی خاطی را اعمال قانون کرده و تخلف وی ثبت خواهد شد.

وی در پاسخ به سئوال واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین الملل در خصوص عدم فعالیت پل های مکانیزه سطح شهر تصریح کرد: این پل های عابر پیاده دارای پیمانکارانی است که در ازای ساخت اقدام به اجاره مغازه های زیر پلها نموده اند. اما از آنجایی که توقف زیر پلها بسیار خطرناک می باشد در اولین فرصت پیمانکاران فوق باید در کار خود بازنگری داشته و در غیر اینصورت برابر با مفاد قانون با آنان برخورد خواهد شد.

ضرورت آموزش و فرهنگ سازی ترافیک

رئیس پلیس راهور گیلان نیز با تاکید بر اینکه ۴۷ درصد تعداد متوفیان سال گذشته عابر پیاده بوده اند گفت: این آمار در سه ماهه ابتدای سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته از یک روند رو به رشدی برخوردار بوده است.

سرهنگ محمدی با تاکید بر ضرورت آموزش و فرهنگ سازی ترافیک تصریح کرد: متاسفانه تعداد زیادی از خودروها به حقوق عابرین پیاده توجه چندانی نداشته و با سرعت از گذرگاه عابرین پیاده عبور می کنند.

وی افزود: در اجرای این طرح تقدم عبور با عابر در خط عابر پیاده است و در هنگام چراغ سبز برای عبور خودروها عابرین را تشویق به ایست خواهیم کرد.

پلیس راهور گیلان با تاکید بر ضرورت تجهیز تقاطع های سطح شهر به چراغ های هوشمند، یادآور شد: زمانی در اجرای این طرح موفق خواهیم شد که زیرساختهای سطح شهر آماده و گذرگاههای عابر پیاده درست جانمایی شده باشند.

سرهنگ محمدی اذعان داشت: مردم شهر رشت با فرهنگ ترین مردم کشور هستند و خوشبختانه در تمامی برنامه های نمادین در راستای فرهنگ سازی زودتر از دیگر شهرها جواب گرفته ایم.

 
/rasht.ir

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا