آخرین خبرهااستان ها

مدیر امور منابع آب شهرستان های رودسر و املش خبر داد :لایروبی ۴۰ کیلومتر از انهار اصلی شهرستانهای رودسر و املش

املش

محمد حسین کریمی مدیر امور منابع آب شهرستان های رودسر و املش با اعلام اینکه به منظور خدمات رسانی مطلوب برای فصل زراعی سال جاری ۴۰ کیلومتر از انهار اصلی شهرستان های رودسر و املش لایروبی شده است ، به خبرنگار روابط عمومی گفت : در فصل آبیاری جاری، تعداد ۴۸ مورد از سر دهنه¬های خاکی در محدوده شهرستان¬های رودسر و املش، احیاء و بازسازی کامل گردیده است.

کریمی گفت : با عنایت به تخریب بسیار گسترده مسیر انهار منشعب از رودخانه پلرود طی سیلاب­های فصلی گذشته، با تلاش شبانه­ روزی و با استفاده از چندین دستگاه بولدوزر، بیل مکانیکی و لودر، نسبت به حفر مسیر جدید برای انتقال بهینه آب زراعی در انهار مذکور و احیای کامل سردهنه­ های نوده، گزافرود، خاناپشتان و غیره اقدام نمودیم.

مدیر امور منابع آب شهرستان های رودسر و املش افزود ؛ همچنین عملیات خطیر ترمیم و تثبیت پایه­ های ناو انتقال آب در منطقه کهلستان املش و ترازسازی لوله­ های انتقال آب، که در سیلاب مهرماه ۹۷ دچار آسیب جدی شده بود، با تلاش شبانه­ روزی پرسنل امور منابع آب و شرکت بهره‌برداری از شبکه­ های آبیاری و زهکشی و با انتقال ادوات لازمه از محل سد سفیدرود، اجرا گردید و ضمن تثبیت پایه­ ها ناو آب ‌بر و تراز نمودن لوله­ ها، آب در محل نهر نه محل املش جاری شد.

وی ادامه داد ؛ نظر به اهمیت آب بندانها تعداد ۴ پهنه آب­بندان در منطقه املش و رودسر، که تاکنون لایروبی نشده بودند ، مورد لایروبی و بهسازی قرار گرفت و با تأمین لوله­ ها، دریچه و شیرآلات تنظیم آب، مسیر ورودی و خروجی آن­ها بهسازی شده است.

وی گفت : تعمیرات، بازسازی و تأمین اقلام اساسی از جمله الکتروپمپ، لوله و اتصلات ۱۷ حلقه چاه کشاورزی و همچنین ۴ باب ایستگاه پمپاژ، به منظور آبرسانی مطلوب به اراضی شالیزاری در فصل آبیاری سالجاری انجام گرفت.

کریمی ادامه داد ؛ برای نخستین بار در فصل آبیاری جاری عملیات بهره‌برداری از دو حلقه چاه­ عمیق در روستاهای حسن­ سرا و کرفستان رودسر و همچنین چاه عمیق مشکله در شهرستان املش آغاز گردید تا کشاورزان منطقه از ثمرات آن بهره­ مند گردند ، همچنین به منظور تهیه و نصب تعداد ۵ فقره دریچه تنظیم آب در محل­های مورد نظر نیز اقدامات لازم بعمل آمد.

محمد حسین کریمی مدیر امور منابع آب شهرستان های رودسر و املش در پایان گفت : با لطف و عنایات الهی و به همت مدیریت و پرسنل شرکت آب منطقه­ ای گیلان، امرخدمات رسانی به کشاورزان مناطق رودسر و املش در فصل زراعی جاری، به نحو مقتضی انجام گرفت و به حمدالله، اولین عملیات برداشت محصول نیز در روستاهای شیرایه و ترشایه رودسر آغاز گردیده است و به یاری خدای قادر متعال، به زودی شاهد برداشت این محصول در سایر نقاط نیز خواهیم بود.

/روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گیلان

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا