آخرین خبرهااستان ها

مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران در حاشیه بازدید از رودخانه های استان گیلان مطرح کرد:لایروبی مصعب ورودی به تالاب انزلی باعث کاهش آسیب به تالاب خواهد شد

گیلان

مهندس محمد حاج رسولیها مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران در حاشیه بازدید از رودخانه های استان گیلان گفت: لایروبی مصعب ورودی به تالاب انزلی و افزایش گذر قطعا باعث کاهش آسیب به تالاب خواهد شد.

به گزارش تدبیر شرق مهندس حاج رسولیها مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران در حاشیه بازدید از رودخانه های استان  در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سفر به استان گیلان توفیق داشتیم تا چند موضوع مهم در استان مورد بازدید و بررسی قرارگیرد که یکی از این موضوعات، بررسی وضعیت حریم و بستر دریای خزر بود.

وی با اشاره به قوانین موجود در خصوص حریم و بستر دریا افزود: با توجه به قانون مستثنیات سال ۱۳۵۴ و بحث داغ آب سال ۱۳۴۳ و همچنین رعایت حریم ۶۰ متری و از طرفی طراز ایمنی سازه های حاشیه ای دریا، جلسه ای با حضور معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان برگزار و تصمیماتی در این خصوص اتخاذ گردید.

مهندس حاج رسولیها در خصوص وضعیت رودخانه های استان گیلان اظهار داشت: با توجه به سیلاب سال ۱۳۹۷ و آسیب های که به این دلیل به رودخانه های استان وارد شد ، به همت استانداری و مجموعه دستگاههای اجرایی و نظارتی استان شیوه نامه ای جهت ساماندهی رودخانه ها طراحی و تدوین شد که با کمک بخش خصوص ساماندهی آن انجام می گردد.

وی ضمن تاکید به بحث مهندسی رودخانه ها افزود: بدین منظور با توجه به بحث های تخصصی مهندسی رودخانه ، جهت مشاهده عملکرد این شیوه نامه، مناطقی ازجمله در شهرستانهای صومعه سرا، فومن و رشت مورد بازدید قرار گرفت.

مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران ضمن اشاره به کمبودهایی در بحث لایروبی رودخانه های استان گیلان اعلام داشت : لایروبی مصعب ورودی به تالاب انزلی و افزایش گذر،  قطعا باعث کاهس آسیب به تالاب خواهد شد.

وی در پایان عنوان کرد؛ در این سفر مباحث مرتبط به مهندسی رودخانه، تثبیت دیواره ها و رعایت حریم و بستر رودخانه ها به صورت نمونه مورد بازدید و تاکید قرار گرفت .

شایان ذکر است ، استان گیلان دارای ۵۴ رشته رودخانه اصلی به طول حدود ۲۲۰۰ کیلومتر می باشد.

/شرکت سهامی  آب منطقه ای گیلان

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا