آخرین خبرهااجتماعی

فضای مجازی فرصت است؛ نه تهدید / با فیلترینگ درصد ورود به صفحات غیرمناسب افزایش پیدا کرد

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی

نایب رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس با بیان اینکه فضای مجازی فرصت است، افزود: با فیلترینگ، درصد ورود به صفحات غیرمناسب افزایش پیدا کرده است.

به گزارش تدبیر شرق غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در گفت‌وگو با خانه ملت درباره اظهارات رییس سازمان صداوسیما مبنی بر اینکه ۸۰ درصد محتوای فضای مجازی مستهجن است، افزود: پیشنهاد می‌کنم رییس صداوسیما وقت بیشتری برای فضای سالم مجازی بگذارد زیرا این محیط مانند بسیاری از دیگر فضاها قابلیت استفاده بهینه دارد یا آنکه می‌تواند غیرمناسب باشد؛ همچنانکه چاقو هم در جراحی استفاده می‌شود هم برای قتل.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی افزود: فضای مجازی برای کاهش هزینه‌ها در کشور، تسریع در خدمت‌دهی به مردم، ارزان کردن ارائه خدمات علمی، فرهنگی و بهینه کردن فضا برای امور و مسائل اجتماعی یک فرصت است و نباید آن را تهدید دانست.

وی تاکید کرد: مسئولان نباید بر اساس آنچه خود در فضای مجازی مشاهده می‌کنند اظهار نظر و قضاوت کنند زیرا چنین صحبت‌هایی نشان می‌دهد آنها با فضای مجازی غریبه هستند.

صداوسیما مردم را با خدمات فضای مجازی آشنا کند

وی با تاکید بر لزوم تولید محتوا در فضای مجازی ادامه داد: چرا صداوسیما برنامه‌هایی نمی‌سازد که مردم را با خدمات فضای مجازی آشنا کند، بسترسازی داشته باشد و فواید این فضا را تببین کند.

جعفرزاده ادامه داد: کسی منکر وجود محتوای نامناسب در فضای مجازی نمی‌شود ولی هیچ درصد بندی در این خصوص معنا ندارد زیرا هم محتوای مفید و مناسب دارد و هم سخیف و نامناسب و بسته به نوع و نحوه استفاده از این فضا، نتایج متفاوت است.

وی گفت: فضای مجازی در اختیار ماست و می‌توان در آن اثربخشی علمی، آموزشی، فرهنگی و اجتماعی داشت؛ ضمن آنکه از ترددهای شهری، هزینه‌های عمومی می‌کاهد و ارتباطات سالم را رقم می‌زند.

جعفرزاده افزود: باید به افراد جامعه به ویژه کودکان و نوجوانان آموزش داد چگونه از این تکنولوژی و فضای مجازی استفاده سالم داشته باشند.

با فیلترینگ درصد ورود به صفحات غیرمناسب افزایش پیدا کرده است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس همچنین با انتقاد از فیلترینگ گفت: با فیلتر کردن آن بخش از فضای مجازی که مورد نیاز مردم است، کاربران ناچار به نصب فیلترشکن شده‌اند و از این رهگذر، درصد ورود به صفحات غیرمناسب افزایش پیدا کرده است.

/دیار میرزا

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا