آخرین خبرهاعلم و تکنولوژی

فیس بوک رکورد بالاترین جریمه نقض حریم خصوصی را شکست / ۵ میلیارد دلار بهای بی احترامی به امنیت کاربران

فیس بوک

شرکت فیس بوک موظف شده که ۵ میلیارد دلار به علت نقض حریم خصوصی کاربران خود پرداخت کند. این موضوع پس از آن مطرح می شود که مشخص شد فیس بوک قوانین کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده را نقض کرده است.

به گزارش  تدبیر شرق، فیس بوک درست مثل بسیاری دیگر از شرکت های فعال در حوزه فناوری متعهد شده است که حریم خصوصی کاربران خود را حفظ کند، اما با نقض این تعهد عملا یک جریمه سنگین را برای خود خریده است.

نکته جالب این است که این رقم رکورد بالاترین نرخ جریمه نقض حریم خصوصی در کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده را شکسته است چرا که رقم پیشین ۲۲٫۲ میلیون دلار بوده که در سال ۲۰۱۲ نسبت به گوگل اعمال شده بود. کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده از سال گذشته تحقیقات خود را در مورد فیس بوک آغاز کرد تا مشخص کند در ماجرای کمبریج آنالیتیکا که منجر به افشای میلیون ها داده کاربران شده بود نقش فیس بوک تا چه حد خطرناک تلقی می شد.

دیوید سیسیلین، نماینده دموکرات ایالات متحده در توییتی در این خصوص نوشت که این جریمه ۵ میلیارد دلاری فیس بوک را موظف می کند تا دوباره در مورد مسئولیتش برای حفظ داده های کاربران فکر کند. اگر تصور می کنید این رقم برای فیس بوک بیش از حد سنگین است اشتباه می کنید. درواقع اگر چه این جریمه ای سنگین است، اما جریمه گزارش شده، کسری از میلیاردها دلار درامد فیس بوک از تبلیغات در هر سال خواهد بود. فیس بوک در سه ماهه اول سال جاری ۱۵٫۰۸ میلیارد دلار فروش تبلیغاتی ثبت کرده است.

الیزابت وارن، کاندیدای ریاست جمهوری از حزب دموکرات که معتقد است غول های فناوری باید با محدودیت های جدی مواجه شوند از این فرصت برای باز پرداختن به نظریات خود استفاده کرد. وی در توییت هایی نوشت: ” فیس بوک تنها طی سه ماه اول سال گذشته سودی ۵ میلیارد دلاری را به دست آورده است. این شرکت برای نظارت، بیش از حد بزرگ است و این مجازات در این سطح کوچک است.”

/انتخاب

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا