استان هاخبر داغ

بسته خبری یک ماه اخیر شهرداری لاهیجان +تصاویر

شهرداری لاهیجان

مدير امور عمران شهرداری لاهیجان گفت: با تأكيد و پيگيريهاي مهندس آگشته،شهردار محترم لاهيجان، ۱۴۷هزار متر مربع از معابر شهر لاهيجان در سه ماهه بهار سالجاري روكش و ترميم آسفالت شده است.

آسفالت۱۴۷هزار متر مربع از معابر لاهيجان در بهار امسال

به گزارش تدبیرشرق و به نقل از تابناک، مدير امور عمران شهرداری لاهیجان گفت: باتأكيدو پيگيريهاي مهندس آگشته،شهردار محترم لاهيجان، ۱۴۷هزار متر مربع از معابر شهر لاهيجان در سه ماهه بهار سالجاري روكش و ترميم آسفالت شده است.

به گزارش روابط عمومي شهرداری لاهیجان، ادريس پوررضا افزود: تيم مديريت شهري لاهيجان، به منظور جلب رضايت شهروندان، نسبت به روكش و ترميم آسفالت در نقاط مختلف شهر از محل درآمدهاي عمومي شهرداري لاهيجان اقدام  مي‌كند.

مدير امور عمران شهرداری لاهیجان گفت: اجراي عمليات آسفالت در مناطق و كوچه هاي مختلف شهر، با وجود شرايط‌جوي مساعد در بهار، به مساحت يكصد و چهل و هفت هزار متر مربع انجام شده است. اين در حالي است كه شرايط جوي استان هميشه سبز گيلان به هيج وجه با استان‌هاي همجوار و ساير نقاط كشور قابل قياس نبوده و بايد براي روكش آسفالت، ابتدا بستر كار مهيا شود.

وي افزود: تيم مديريت شهري با حمايت ها و رهنمودهاي شهردار محترم، در راستاي توسعه و عمران شهري تمام تمركز خود را براي آباداني شهر لاهيجان قرار داده و با برنامه‌اي تدوين شده در راستاي توسعه پايدار شهري گام برمي‌دارد.

پوررضا اذعان داشت: تيم مديريت شهري با همدلي مسئولان شهر همه تلاش و كوشش خود را براي توسعه شهر لاهيجان انجام خواهد داد تا لاهيجان همچون هميشه در سطح نخست استان و منطقه بدرخشد.

 

مراسم محفل قرآن كريم در سالن همايش شهرداري لاهيجان برگزار شد

به گزارش روابط عمومي شهرداری لاهیجان همزمان با ماه مبارك رمضان، ماه نزول قرآن، براي اولين بار واحدآموزش شهرداري لاهيجان با همكاري سازمان تبليغات اسلامي شهرستان، مراسم روخواني و روانخواني قرآن كريم ويژه بانوان را در سالن همايش شهرداري واقع در پارك بعثت برگزار كرد.

گفتني است اين مراسم معنوي، از ساعت ۹:۳۰ صبح هر پنجشنبه در سالن همايش شهرداری لاهیجان برگزار خواهد شد.

 

رنگ آميزي و پاكسازي ترانس هاي برق شهر لاهيجان توسط منتخب انتخابات شوراي اسلامي شهر

به گزارش روابط عمومي شهرداري لاهيجان، ترانس هاي برق سطح شهر لاهيجان توسط ستاد يكي از منتخبين شوراي اسلامي شهر با هزينه شخصي رنگ آميزي و پاكسازي شد.

 

معاون وزير راه و شهرسازي در لاهيجان: استان گيلان، در حوزه بازآفريني شهري استان نمونه و برتر است
معاون وزير راه و شهرسازي در جلسه ستاد بازآفريني پايدار محدوده ها و محلات هدف شهري استان گيلان در لاهيجان گفت: استان گيلان، در حوزه بازآفريني شهري استان نمونه و برتر است.
به گزارش روابط عمومي شهرداري لاهيجان، دكتر ايزدي، معاون وزير راه و شهرسازي و مدير عامل شركت مادر تخصصي عمران و بهسازي شهري ايران در اين جلسه افزود: اقدامات گسترده اي در شهرهاي ايران داريم كه در اين ميان شهرهاي رشت و لاهيجان از استان گيلان خوب عمل كرده اند و استان گيلان در اين زمينه برتر است.
وي افزود: در حال حاضر شهرهاي ما نيازمند توجهاتي از جنس كيفيت هستند. بايد توجهمان بصورت يكپارچه در اتصال به برنامه هاي ارتقاي كيفيت شهر باشد.
ايزدي ادامه داد: بازآفريني مجموعه اي از برنامه هاي متنوع و هم پيوند با يكديگر است كه شهر را به سمت ارتقاي كيفيت سوق مي دهد و براي تحقق آن نيازمند مديريت هماهنگ و تشكيل ستاد هستيم كه بين برنامه ها و منابع هم پيوندي ايجاد شود. يك دستگاه را نمي توان به تنهايي مسئول تحقق اين برنامه كرد. مفهوم بازآفريني در استان گيلان به خوبي درك و عملياتي شده است.
معاون وزير راه و شهرسازي گفت: در محدوده بافت فرسوده، كيفيت ساخت بايد مورد توجه ويژه قرار گيرد. از ظرفيت اعضاي نظام مهندسي گيلان استفاده شود. با توجه به مشخصات هر محدوده، نسخه اي ويژه آن محدوده پيچيده شود.

جلسه ستاد استاني بازآفريني پايدار محدوده ها و محله هاي هدف برنامه نوسازي شهري در لاهيجان برگزار شد

چهارمين جلسه ستاد استاني بازآفريني پايدار محدوده ها و محله هاي هدف برنامه هاي احياء، بهسازي و نوسازي شهري به ميزباني شهر لاهيجان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي شهرداري لاهيجان، اين جلسه استاني با حضور معاون وزير راه و شهرسازي، معاون امور عمراني استانداري، مدير كل دفتر امور شهري و شوراهاي استانداري،نماينده مردم لاهيجان، فرماندار، رياست شوراي عالي استان و شوراي اسلامي شهر لاهيجان، اعضاي شوراي اسلامي شهر،  شهرداران رشت و لاهيجان و مديران شهرداري در سالن جلسات فرمانداري برگزار شد.

در اين جلسه اهميت ستاد بازآفريني پايدار محدوده ها و محله هاي هدف برنامه احياء، بهسازي و نوسازي شهري بيان شد.

گفتني است در شهرهايي كه سابقه مدنيت بيش از ۳۰سال دارند، بافت فرسوده وجود دارد كه مي تواند به عنوان مراكزي كه در موقع بحران، تنش و بحران در شهر ايجاد مي كنند، مورد توجه قرار گيرند.

اين ستاد كه يكي از سياست هاي برنامه چشم انداز دراز مدت است، به رياست فرماندار و دبيري شهردار متشكل از ۵ كميته به منظور برنامه ريزي و بازآفريني پايدار محدوده ها و محله هاي هدف برنامه احياء، بهسازي و نوسازي شهري تشكيل شده است. كميته هاي تخصصي و فني ستاد شامل كميته ساماندهي كالبدي، زير ساختي و ميراث فرهنگي، كميته ارتقاء اجتماعي، فرهنگي و سلامت، كميته ارتقاء اقتصادي، مشاركت هاي مردمي و تسهيلات، كميته حقوقي و پيش نگري و پيشگيري از گسترش محله هاي نا كارآمد شهري، كميته تأمين منابع مالي، درآمدها و تجهيز منابع، و ساير كميته ها به تناسب ضرورت مي باشند. بايد بين دستگاههاي خدمات رسان و دستگاههاي اجتماعي و امنيتي و حفاظتي تقسيم كار شود. شهر لاهيجان جزو محدود شهرهايي است كه نظام محله محوري در آن حاكم بوده است كه امروز سلسله مراتب شهري و محله محوري مورد كم توجهي قرار گرفته است. شهرداري لاهيجان طرح بازآفريني و بازسازي هشت محل، هشت بهشت را آغاز كرده است.

در اين جلسه هريك از حاضران به بيان نظرات خود راجع به طرح و اعلام همكاري با ستاد پرداختند و  اهم فعاليتهاي ستاد بازآفريني پايدار شهري اعلام شد.

 
شهردار لاهيجان از عموم مردم براي حضور پر شور در انتخابات دعوت كرد
شهردار لاهيجان از عموم مردم هميشه در صحنه براي حضور پر شور در انتخابات رياست جمهوري و شوراي اسلامي شهر دعوت كرد.
به گزارش روابط عمومي شهرداري لاهيجان، مهندس سعيد آگشته شهردار لاهيجان در پيامي از شهروندان لاهيجان دعوت كرد در پاسخ به نداي رهبر فرزانه انقلاب اسلامي حضوري پر شور و آگاهانه در انتخابات رياست جمهوري و شوراي اسلامي شهر داشته باشند.
در پيام شهردار لاهيجان آمده است: انقلاب اسلامي ايران يكي از بارزترين رويدادهاي تاريخ معاصر محسوب شده و امروز الگويي است تمام‌عيار كه با صدور پيام‌هاي حيات‌بخش خود به اقصي نقاط جهان موجب شده تا بسياري از ملت‌ها و جنبش‌هاي آزادي خواهانه در جهت مبارزه با نظام سلطه به اين نهضت شكوهمند اقتدا كنند. ان شاء الله با حضور پر شور مردم در انتخابات ۲۹ ارديبهشت، شاهد ظهور حماسه اي ديگر در راستاي مشاركت اجتماعي، سياسي و ديني ملت غيور ايران خواهيم بود.
بخش ديگري از پيام شهردار لاهيجان آمده است: شهروندان فهيم و هميشه در صحنه لاهيجان با گوش فرا دادن به منويات مقام معظم رهبري و با لحاظ نمودن معيارهاي بيان شده از سوي ايشان براي انتخاب نمايندگان اصلح در انتخابات رياست جمهوري و شوراي اسلامي شهر در روز ۲۹ ارديبهشت به پاي صندوق هاي رأي خواهند رفت.

بازديد شهردار لاهيجان و هيأت همراه از تعدادي ستاد انتخاباتي كانديداهاي شوراي اسلامي شهر لاهيجان

شهردار لاهيجان به همراه مديران شهرداري از تعدادي ستاد انتخاباتي كانديداهاي شوراي اسلامي شهر لاهيجان بازديد كردند.

به گزارش روابط عمومي شهرداری لاهیجان شب گذشته، سعيد آگشته شهردار لاهيجان به همراه مديران شهرداري با حضور در ستادهاي انتخاباتي، از ستادهاي انتخاباتي كانديداهاي شوراي اسلامي شهر لاهيجان واقع در خيابان امام خميني(ره) و خيابانهاي منتهي به آن، بازديد كرده و روند تبليغات كانديداها را مشاهده نمودند.

بازديد معاون وزير راه و شهرسازي و هيئت همراه  از پروژه هاي شهري لاهيجان

 

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا