آخرین خبرهااستان هادسته‌بندی نشده

در جلسه کمیته منابع و مصارف آب استان گیلان عنوان شد : رها سازی یک میلیارد و ۵۷۷ میلیون متر مکعب آب از سد سفیدرود

سد سفیدرود

به گزارش تدبیر شرق در جلسه کمیته منابع و مصارف آب استان عنوان شد که تا کنون یک میلیارد و ۵۷۷ میلیون متر مکعب آب از سد سفیدرود رها سازی شده است.

هفدهمین نشست کمیته منابع و مصارف آب استان گیلان با هدف بررسی وضعیت بیلان سال آبی جاری ، پیش بینی وضعیت بارشی در داخل حوضه و حوضه آبریز سد سفید رود ، گزارش تقویم زراعی و بررسی نیاز آبی استخر های پرورش ماهی با حضور اعضا برگزار شد.

در این نشست مرتضی میرزایی معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای گیلان با بیان این مهم که تا کنون  یک میلیارد و ۵۷۷ میلیون متر مکعب آب از سد سفیدرود رها سازی شده است گفت : حجم ذخیره آب سد سفیدرود در حال حاضر ۷۳۸ میلیون متر مکعب است که نسبت به سال گذشته افزایش قابل توجهی را نشان می دهد.

وی ورودی آب سد سفدرود را ۳۰ متر مکعب بر ثانیه اعلام کرد و افزود : خروجی آب هم اکنون ۱۹۱ متر مکعب بر ثانیه می باشد .

همچنین در این نشست مجتهدی نماینده اداره کل هواشناسی استان گیلان ضمن ارایه گزارشی از وضعیت بارش استان و حوضه آبریز و پیش بینی شرایط آب و هوایی در روزهای آینده گفت : در هفته گذشته بارش خوبی در استان داشتیم و آمار ها از ابتدای سال زراعی جاری تا کنون نیز افزایش ۲۲ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می دهد. وی خاطر نشان کرد تا کنون ۹۳۱ میلی متر بارش که رحمت الهی است در گیلان نازل شده است.

آذرخش جفرودی نماینده سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان نیز با ارایه گزارشی در خصوص تقویم زراعی گیلان گفت : هم اکنون ۵۰ درصد از مزارع استان گیلان در مرحله ظهور خوشه هستند و حدود ۲۰ درصد از ۲۳۸ هزار هکتار از اراضی شالیزاری در مرحله خوشه دهی می باشند.

/روابط عمومی اب منطقه ای گیلان

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا